4 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op 1010E
Ze is ook nog vrij jong he… 😵💫 tegenwoordig wordt er nogal veel verwacht ...
Tuurlijk is ze nog hartstikke jong. Ik ben al super trots op haar dat ze het zo goed doet. Ik ben gewoon benieuwd of meer ouders dit hebben. Ging dit over op een bepaald moment of moet ik zelf wat gaan aanpassen om te voorkomen dat dit later wellicht lastiger wordt. Heb jij daar ervaring mee want dat maak ik niet op uit jouw reactie?
3 maanden geleden
Ik geef borstvoeding en daarbij is het eigenlijk heel normaal om in slaap te voeden. Bij mijn oudste ging het vanzelf over, nooit iets moeten doen om dat af te leren. Onze jongste voed ik nu ook vaak in slaap. Op de opvang was dat ook geen probleem, daar viel hij wel zelfstandig in slaap. Ze hebben daar zoveel ervaring, die vinden wel een manier om je dochter in slaap te helpen.
Voorlopig zou ik het dus zien als dat je een vlotte manier hebt gevonden om ze in slaap te helpen en niet meteen als een negatieve slaapassociatie. Wel zou je een extra slaapassociatie(s) kunnen introduceren met oog op het afbouwen van de fles in de toekomst. Als je kindje meerdere slaapassociaties heeft is het makkelijker om er daar eentje van af te bouwen.
3 maanden geleden
Ik snap je zorgen hoor, hier is dat met de speen. Je zou een keer bij het eerste slaapje van de dag kunnen proberen om de fles te vervangen door de speen als het echt alleen om zuigbehoefte gaat. Of steeds eerst steeds minder melk in de fles te doen en daarna de fles vervangen voor de speen? Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kan me nu ook al zorgen maken om de 4-maanden slaapregressie 😅