5 Reacties

3 maanden geleden

Onze dochter krijgt ook bv en een paar keer per week een flesje gekolfde melk. Wij zijn begonnen met de flessen van Avent, dit ging de eerste weken goed maar toen ze 9 weken was, dronk ze plots nog max. 50 ml. Na de eerste 50 ml leek het wel alsof ze niet meer wist wat ze met de flesspeen in haar mond moest doen... Op een gegeven moment ook flink huilen bij het drinken van de fles. Hebben toen andere speenmaten geprobeerd, maar dat veranderde niks. Op aanraden van onze vroedvrouw hebben we een Lansinoh fles geprobeerd. Deze dronk ze meteen tot de laatste druppel leeg. Het ging wel veel te snel dus uiteindelijk zijn we nog van de S-speen naar de XS-speen gegaan. Dat gaat nu toch al een aantal weken goed. Ze drinkt de flessen weer goed leeg. Jouw verhaal lijkt erg op dat van ons, dus misschien is een ander merk fles wel een oplossing? Wij hebben ook nog wat geëxperimenteerd met de temperatuur van de melk en onze dochter drinkt toch het beste als de melk goed opgewarmd is, helemaal niet koud en eigenlijk ook niet zo graag op kamertemperatuur. Als je dat nog niet gedaan hebt, zou je dat ook nog kunnen proberen. Succes!

3 maanden geleden

Reactie op MomOfTwo94

Onze dochter krijgt ook bv en een paar keer per week een flesje gekolfde me ...
Bedankt! Temperatuur doen we inderdaad ook al warmer de fles ga ik vandaag halen

3 maanden geleden

Onze oudste weigerde geheel de fles. Ik gaf toen ook bv en gekolfde bv fles. Uiteindelijk heb ik gewoon niet meer de borst aangeboden en alleen maar het flesje. Ze krijgen op een gegeven moment honger en gaan dan wel drinken. Vond dat heel erg om te doen maar heeft wel geholpen!

3 maanden geleden

Met voedingen overslaan bij weigeren en de lansinoh fles gaat het momenteel erg goed yess!! Bedankt voor de reacties

3 maanden geleden

Wij hebben ook een tijd gehad dat hij max 30 ml uit de fles dronk en dan niet verder en een half uur later wel uit de borst. Bij ons was het en combinatie van veel lucht happen aan de fles waardoor hij na 30 ml moest boeren voordat hij verder wil drinken en de temperatuur van de melk die dan wat verder was afgekoeld en dan moet hij m niet meer. Oplossing was melk verwarmen tot minimaal 35 graden (we hebben zo'n infrarood thermometer) en fles terug in de flessenwarmer als hij even stopt met drinken en luier doen als hij echt weigert. Zo met elke dag een flesje oefenen in 2 weken van 30 naar 50, naar 70 en nu 100 ml uit de fles gegaan. Vandaag voor het eerst paar uur wezen wennen en ook daar heeft hij 100 ml gedronken. We hebben de momfeel fles van difrax.