11 Reacties

4 maanden geleden

Lactatiekundige adviseerde elke dag een flesje te doen. Een x een dagje overslaan is niet erg, maar in een paar dagen achter elkaar overslaan kunnen ze het drinken uit een fles blijkbaar al afleren.

4 maanden geleden

Wij doen om de dag. De ene dag vries ik in, andere dag flesje

4 maanden geleden

Ik geef al vanaf het begin af en toe een fles gekolfde melk op advies van de kraamhulp om hem vast te wennen aan de fles. Nu doe ik het af en toe als het handig is maar ook soms zomaar om te blijven oefenen. Wat bij ons werkte is het te doen als ons zoontje echt honger heeft. Als hij de fles niet wilde liet ik hem eerst even aan mijn pink of mn tepel zuigen en dan daarna snel de fles. Dat werkt hier goed.

4 maanden geleden

Mijn vriend geeft 1 flesje s’avonds maar we slaan het ook wellis over en het is sowieso geen vaste tijd. Veder als het handig uitkomt. Ik zou het wel een beetje met regelmaat doen want als er te lang tussen zit kan hij/zij de fles gaan weigeren.

4 maanden geleden

Hoi! Wij geven met zijn laatste avond voeding tussen 22 en 23 uur een flesje. In principe geven we hem dan borstvoeding. Deze heb ik dan sochtends gekolfd direct na zijn eerste voeding sochtends óf dit is melk die ik rond 21:45 kolf. Mits onze zoon niet in het uur ervoor een voeding heeft gehad. Als het niet gelukt is om te kolven geven we een flesje met kv.

4 maanden geleden

Wij doen het om de dag s avonds als ik de peuter in bed leg, geeft mijn man een flesje. Ik gebruik lekschalen tijdens het voeden in de andere borst en vang daarmee zo'n 100 ml per dag op. Er zit dus ook al ruim 2l in de vriezer. Als je wel zindelijke borsten hebt zou ik na een ochtend voeding kort kolven om wat in een flesje te kunnen geven. Voor het oefenen hoeft het geen volledige voeding te zijn. Ik zou wel snel beginnen met oefenen, hoe later hoe moeilijker.

4 maanden geleden

Reactie op MMEB

Wij doen het om de dag s avonds als ik de peuter in bed leg, geeft mijn ma ...
Bedoel je dan qua oefenen deels borst en deels flesje?

4 maanden geleden

Ik geef 1 keer per dag een flesje gekolfde melk vanaf 4 weken. Kolf meestal om 11 uur en geef dan gelijk.de gekolfde melk

4 maanden geleden

Onze zoontje krijgt in de nacht flesje (00:00u, 3:00u en 6:00u) en de rest van de dag borstvoeding. Tenzij wij visite hebben dan krijgt hij ook flesje (gekolft of kunst). Flesje heeft hij vaak sneller op dan bv, vaak valt hij in slaap tijdens bv en is hij dan 1,5u weer wakker omdat hij dan honger heeft. Met flesje weten we zeker dat hij wakker blijft en alles op drinkt en is het voor ons ook makkelijker om weer even te slapen daarna

4 maanden geleden

Wij geven om de dag een flesje, op willekeurige momenten (gewoon wat ons die dag goed uitkomt). Voorlopig kolf ik ongeveer 2,5uur na de vorige voeding met een handkolf één borst (ze drinkt altijd maar één borst). Zo kolf ik op 10 min een volledige voeding en zodra ze wakker wordt, krijgt ze die uit het flesje. Om uit een flesje te leren drinken, raden ze aan om eerst te oefenen met vers gekolfde melk. Gekoelde of ingevroren melk kan van smaak veranderen. Eens je kindje goed uit het flesje drinkt, kan je gekoelde/ontdooide melk geven. Zelf heb ik door het gebruik van lekschalen al wat voorraad in de vriezer. Maar eigenlijk heb je niet heel veel extra voorraad nodig, want normaal gezien kolf je ook op het moment dat je kindje een flesje krijgt en heb je dus ook meteen je voorraad terug aangevuld. Dit om te vermijden dat je productie daalt. Er wordt aangeraden om tussen 4-6 weken al te beginnen oefenen met flesjes en dit ook heel regelmatig te blijven herhalen om flesweigeren te vermijden.

4 maanden geleden

Mijn man geeft 2x per dag een flesje bv. 1x voor het slapen en 1x in de ochtend voor hij gaat werken. Bij de in de avond kolf ik, in de ochtend blijf ik een uurtje langer liggen en kolf hierna. Bijkomend voordeel is dat mijn dochter soms dan slaapt van 00-6, andere dagen voed ik in de nacht nog live. Zij krijgt de laatste afgekolvde voeding op verzoek, tussen 22-23:00. Mijn dochter is 6 weken oud.