9 Reacties
4 maanden geleden
Ik kolf meestal 's ochtends de borst waar ze niet aan drinkt. Dat flesje kan mijn man dan later op de dag geven. Op het moment dat ze het flesje krijgt kolf ik niet. Dat doe ik ongeveer 2x per week dus maakt voor de productie niet heel veel uit denk ik. Is bij ons ook nog voornamelijk zodat ze leert uit een flesje te drinken.
4 maanden geleden
Reactie op Silvana.
Ik kolf ook rond het tijdstip wanneer m’n man haar de fles geeft. Ze drinkt ...
Ik wil dit ook proberen want hier komt die 's nachts heel vaak nog... hoeveel ml geef je de avond dan nu (die 2 borsten gekolfd?). Ik kolf vaak de ochtend even na en heb dan 70/90 ml maar dat is niet genoeg als avondvoeding zonder borst erbij aan te bieden
4 maanden geleden
Ik zou opletten met het structureel overslaan van een voeding, met 5 weken is je productie nog niet heel stabiel.
Je zou wel een uurtje vroeger kunnen kolven, bvb om 21u, dan kan je toch wat langer slapen, heb je geen voeding overgeslagen en heb je meteen gekolfde melk klaar voor de voeding die je man geeft. 😊
4 maanden geleden
Reactie op Silvana.
Ik kolf ook rond het tijdstip wanneer m’n man haar de fles geeft. Ze drinkt ...
dit klinkt inderdaad ideaal maar dat zie ik hier niet gebeuren, hij komt elke 2 uur snachrs. Ik wil dan ook liever niet om 22.00 kolven als ik kan slapen maar ben bang dat dat consequenties heeft voor de productie🤷♀️
4 maanden geleden
Reactie op MomOfTwo94
Ik zou opletten met het structureel overslaan van een voeding, met 5 weken ...
Jaa daar ben ik dus bang voor inderdaad, maar dan ga ik het ook niet doen. Ik wilde het liefst ofcourse zoveel mogelijk uur slaap pakken die ik kan bedenken hahahah (voordat hij snachts weer iedere 2 uur komt) maar ik heb er ook niks aan als we dan te weinig melk hebben 😩
4 maanden geleden
Reactie op Sunnytina
Drinken ze bij jullie allemaal maar 1 borst? 😵💫 Klinkt wel makkelijk zo, ...
Nee hoor hier eigenlijk altijd 2. Behalve heel soms de nachten dan komt ie snel achter elkaar en drinkt die 1 borst en valt in slaap.. helaas want daardoor komt die snel opnieuw.. we hebben vaak nog 3 nachtvoedingen momenteel!
Dus wij zijn ook zoekende
4 maanden geleden
Hoi! Ik had in de eerste paar weken (ook) enorme twijfels over mijn melkproductie, en met name savonds. Omdat onze kleine eerst niet goed uit één van mijn borsten dronk, gaven we na een borstvoeding ook altijd kunstvoeding bij. Hierdoor merkten we dat onze baby opeens een nachtvoeding over ging slaan, omdat hij nu wel genoeg dronk. Vervolgens zitten mijn borsten zo vol in de ochtend, dat ik niet merk dat dit iets mis heeft gedaan met de productie.
Overigens kwam mijn productie pas echt goed na de regeldagen rond 6 weken. Daarna hoefden we niet meer bij te voeden en bleef de kleine doorslapen.
Ikzelf kolf nu rond 21:45, dan kan m’n man de laatste (droom)voeding geven met de fles. Dan weten we ook zeker dat hij genoeg gedronken heeft voor de nacht.