12 Reacties

4 maanden geleden

Herkenbaar. Ik denk dat het ook ligt aan huidhonger en zuigbehoefte. Ik ben teruggegaan naar kleine flesjes van 30ml geven om te oefenen en de rest aan de borst drinken. Hopelijk gaat het wat beter als ze wat ouder is

4 maanden geleden

Doet ze minimaal 20 minuten over de fles? Wij gebruiken een prematuur speen, en daarmee doet ze er langer over, waardoor de zuigbehoefte bevredigd wordt.

4 maanden geleden

Mijn dochter drinkt ook weinig uit het flesje (30-50cc). Ik maak me er niet zo druk om. Bij die jonge baby’s veranderen dit soort dingen zo snel. Heb je al wat gespeeld met temperatuur? En geef je bijv melk uit de vriezer, vers gekolfd of uit de koelkast?

4 maanden geleden

Bij mij precies hetzelfde, ik ga gelukkig pas werken als ze bijna 6 maanden is. Ze drinkt vaak maar 50 ml en dan zit er nog melk in en dat laat ze staan terwijl ik overal lees dat ze al rond de 120 ml zou moeten drinken

4 maanden geleden

Hier was een prematuurspeen echt geen succes. Aan de borst is ze met 5 minuten klaar en voldaan en de prematuurspeen kostte haar echt teveel moeite. Deed 20 minuten over 20/30 ml en stopte dan. Ik heb nu een maatje groter en nu deed ze 10 minuten over 60ml (zoveel zat er in het flesje). Ik ga hier even een paar dagen mee oefenen, kijken of ze de slag te pakken heeft en anders ga ik voor nog een maatje groter.

4 maanden geleden

Vandaag heeft mijn dochter de fles geweigerd bij mijn vriend.. hoop dat het eenmalig was 🥲

4 maanden geleden

Mijn zoontje wil de melk gewoon mooi 37 graden hebben. Dus als de fles teveel is afgekoeld warmen we hem opnieuw op. Dat helpt, want anders drinkt hij na 40 ml niet meer uit de fles terwijl hij wel uit de borst drinkt. Verder ook nog wel even zoeken hier maar sinds ik dit weet gaat het wel echt beter

4 maanden geleden

Reactie op MMEB

Mijn zoontje wil de melk gewoon mooi 37 graden hebben. Dus als de fles teve ...
Mag je het opnieuw opwarmen? Ik dacht maar 1x

4 maanden geleden

Reactie op Taurus1994

Mag je het opnieuw opwarmen? Ik dacht maar 1x
Je kan het wel even terugzetten in de flessenwarmer dat het van 30 weer 35-37 graden wordt. Als dat binnen de 60 min van de fles is. Als de melk dan niet op is na zo'n voedingssessie doe ik 'm wel weg. Niet nog een keer terug in de koelkast.

4 maanden geleden

Hier hetzelfde verhaal. Alle flessen geprobeerd. Ze wil nu wel avent...alleen drinkt ze alleen bij mjjn man. Bij mij wil ze absoluut niet 🥲

4 maanden geleden

Reactie op Taurus1994

Vandaag heeft mijn dochter de fles geweigerd bij mijn vriend.. hoop dat het ...
Bij ons weigerde ze ook de fles bij mijn man. Hij heeft hem toen neergelegd op zijn schoot en zo de fles gegeven, dat ging wel goed.

4 maanden geleden

Reactie op hellobaby2021

Bij ons weigerde ze ook de fles bij mijn man. Hij heeft hem toen neergelegd ...
Ze werd helemaal hysterisch helaas.. ga het binnenkort weer proberen