12 Reacties

2 maanden geleden

Ik geef zelf volledig bv, maar zit zeker nog wel op 6-8 voedingen per dag. Dochter gaat nog niet naar de opvang. Maar toen zoon rond 4-5 maanden naar de opvang ging, dronk hij ook veel meer op het kdv dan thuis. Hij leek door alle activiteiten en drukte gewoon echt meer honger te hebben. Dus zijn er maar gewoon in mee gegaan en het werd vanzelf weer minder. Gaf toen ook bv en dan kijkt niemand echt naar de totale hoeveelheid voeding die een kindje binnen krijgt. Dus ik zou niet eens weten hoeveel hij toen totaal kreeg.

2 maanden geleden

Hier ook nog op 6 a 7 voedingen. De ene keer drinkt ze alles goed op en de andere keer laat ze staan. Ik probeer nu standaard 150+5 aan te bieden, maar ze laat dan vaak precies 30cc staan😅. Hierdoor komt ze dus vaak ook nog een keer 's nachts. Ben er nu ondertussen zo aan gewend dat ik het niet erg vind. Maar vind de nachten dat ze niet om een fles komt wel erg lekker 😂

2 maanden geleden

Reactie op Lisa1320

Ik geef zelf volledig bv, maar zit zeker nog wel op 6-8 voedingen per dag. ...
Snap ik! Bij borstvoeding is dat inderdaad ook helemaal oké. Bij flesvoeding is een te grote hoeveelheid slecht voor de niertjes, zodoende moeten we er bij onze kleine meid wel echt op letten.

2 maanden geleden

Mijn dochter had vroeger op de opvang ook altijd een ander schema en waren we in de avonden aan het worstelen met haar flesjes. Heel irritant. Gelukkig trok dat vrij snel rechts. Met mijn zoon heb ik het tegenovergestelde gehad op de opvang. Hij is niet duidelijk in zijn hongersignalen in de zin van dat hij na zijn slaapje niet om eten vraagt. Doet hij eigenlijk alleen als hij een lang dutje doet van 2/3 uur. Dit hebben we ook aangegeven en gevraagd of ze hem wel na uur of 3 fles te geven. Gisteren eerste dag en hij had om 13.40 fles gehad volgens zijn dagboekje. Ik kwam hem om 17.15 halen en vroeg van goh hoe heeft hij tussen 16-17 gedronken? Zaten ze me wazig aan te kijken, omdat ze hem helemaal geen fles meer gegeven hadden!!!! Viel bijna van mijn stoel. Argument was ja hij zit zo relaxt naar de kindjes te kijken. In de auto was het natuurlijk gelijk brullen. 🤦🏼‍♀️ Hopelijk gaat dat volgende week beter…

2 maanden geleden

Hier nog standaard 7 flessen iedere dag.. De liter regel hebben we los mogen laten van cb, die schijnt wat achterhaald te zijn en wij kregen advies om.ons kindje gewoon te volgen. Hij krijgt 6x 150+5 (drinkt hij sinds 3 dagen pas allemaal op) n snachts nog 60 tot 90ml, ligt eraan hoe laat ie komt..

2 maanden geleden

Reactie op Liesebeest

Mijn dochter had vroeger op de opvang ook altijd een ander schema en waren ...
Niet fijn voor jullie, maar fijn voor mij wel te horen dat er meer kindjes zijn met zo'n probleem. Ik hoop hier vooral dat het gaat beteren wanneer ze vaste voeding krijgt en daar genoeg van eet. Het scheelt zich ook niet een half uur maar soms loopt het doorheen de dag op tot meer dan 2 of 2,5 uur eerder. Van je zoontje is ook wel sneu zeg! Vergeten een flesje te geven omdat hij tevreden is 😭

2 maanden geleden

Reactie op Tokki

Hier nog standaard 7 flessen iedere dag.. De liter regel hebben we los moge ...
Oh! Hier bij het CB (België, werk er zelf ook) houden ze daar wel nog aan vast heb ik sterk de indruk. Goed om te weten dat dat niet overal zo is 😅

2 maanden geleden

Hier 5 flesjes van 180 + 6 scheppen = 200. Om de 3 uur. Dus als zij 07.00 wakker is gaat ze 19.00 weer naar bed en slaapt ze 11, 12 of 13 uur aan een stuk door. Wij hebben een enorme uitslaper. Net als vanochtend was het 09.00, terwijl ze gister om 19.30 sliep. Maar vaak slaapt ze tijdens haar overdag slaapjes ook nog 1,5 tot 3 uur per slaapje aan een stuk en dus ook vaak door haar flessen heen. We willen haar ‘s avonds niet later dan 21.00u max op bed hebben dus als het zo uit komt krijgt ze maar 4 flesjes en geven we bij de 4e wat meer. Wij vinden tussen 19.00 en 20.00 het meest ideaal! Op het kdv zien ze haar ook amper omdat ze zoveel slaapt 😂

2 maanden geleden

Reactie op Aardbeitje20

Niet fijn voor jullie, maar fijn voor mij wel te horen dat er meer kindjes ...
Flesjes waren bij mijn dochter altijd dikke ellende en met vast voeding ging het zoveel beter!! Hele verademing. Onze zoon is het andere uiterste, maar desondanks toch flabbergasted dat ze het vergeten waren omdat hij er niet om vroeg. Volgende week nog maar terugkoppeling erover geven dat het oké is om hem eten te geven als het tijd is. Ook als hij er niet om vraagt. 😂

2 maanden geleden

Hier nog altijd 7-8 flesjes, heel enkele keer 6. Zoo tje is 3,5 maand. We geven in de ochtend twee 150+5 flessen. De rest is 120+4. Hij laat ook nog wel eens wat staan.

2 maanden geleden

7-8 kleine flesjes is helemaal prima hoor, op die leeftijd. Gaf ik mijn oudste (kv) ook op die leeftijd. Probeerde zoveel mogelijk op verzoek te voeden en niet van de enorme porties te geven. Nu met bv nog 10-12 voedingen per dag. Klinkt heftiger dan het is, vaak even 5 minuutjes drinken en weer klaar.