36 Reacties

3 maanden geleden

Mijn kindje is morgen 10 weken en zit op 150+5. Ik wou ophogen naar 180 maar cb zei dat dat nog niet mocht omdat zn maag nog te klein was.

3 maanden geleden

Onze zoon van vandaag 11 weken🙋‍♀️ Wel geitenmelk. We probeerden 5 flessen van 180+6 te geven maar hij bleef honger houden waardoor we, ook met rekken, toch weer op 6 flessen van 180 uitkwamen. Afgelopen woensdag hebben we in overleg met het CB de flessen verhoogd naar 210+7 en nu gaat het supergoed! Hij drinkt zo ‘n 3 van de 5 flessen helemaal leeg. In totaal drinkt hij nu eigenlijk minder en we zijn allemaal blijer🤷‍♀️ Hij is trouwens helemaal niet groot en zwaar, zal nu ongeveer 5,5kg wegen.

3 maanden geleden

Jeetje dat lijkt mij wel heel extreem veel melk voor zo klein maagje! Babymaag is pas met 12 maanden gemaakt voor ongeveer 150cc. Ik geef 6 flesjes van 120cc

3 maanden geleden

Reactie op inge42

Jeetje dat lijkt mij wel heel extreem veel melk voor zo klein maagje! Babym ...
Waar heb je die info vandaan? Dat ze pas met 12 maanden 150cc mogen? Want heb ook iets heeeel anders doorgekregen en geef 180. Wat veel verschillende adviezen.. snap er niks meer van zo

3 maanden geleden

Ik vind dat eerlijk gezegd een bizar grote portie. Mijn zoon van 2 jaar heeft nooit meer dan 150+5 gedronken. En zelfs voor een volwassene is het een behoorlijke portie, laat staan baby’s van 2-3 maanden. Misschien interessant om te lezen over natuurlijke maaginhoud.

3 maanden geleden

Reactie op inge42

Dit klopt niet hoor 😅

3 maanden geleden

Reactie op Lace

Ik vind dat eerlijk gezegd een bizar grote portie. Mijn zoon van 2 jaar hee ...
Maar als je het bij 150+5 houdt hoeveel flesjes geef je dan wel niet per dag? En als ze doorslapen red je 6 flesjes toch niet meer?

3 maanden geleden

^

3 maanden geleden

Wij zijn met de eerste nooit boven de 180 uitgekomen en nu drinkt ons meisje van 12 weken ook maar 5x120

3 maanden geleden

Reactie op Lace

Ik vind dat eerlijk gezegd een bizar grote portie. Mijn zoon van 2 jaar hee ...
mijn bv baby krijgt ongeveer 285 ml per voeding binnen is 2 maanden (bijna 3) krijgt 4 voedingen in totaal en weegt 7 kilo. dus als hij daar genoeg aan heeft? hij moet toch ook groeien?? niks is teveel je kan je kindje niet overvoeden anders zouden ze er niet om vragen !

3 maanden geleden

Reactie op inge42

babymaag is pas met 12 maanden gemaakt voor ongeveer 150cc? waar heb je dat vandaan???

3 maanden geleden

Reactie op Leannah

Waar heb je die info vandaan? Dat ze pas met 12 maanden 150cc mogen? Want h ...
Het is niet dat ze het niet mogen. Maar dit is de natuurlijke maaginhoud van een baby van 12 maanden. Ik heb mij hier ook meer in verdiept omdat ik twee reflux kindjes heb/gehad. En dan wil je al helemaal niet overvoeden want ja als het maagje zo vol zit komt het ook sneller weer naar boven. En buiten dat vind ik om de drie uur voeden fijn en niet meer dan normaal. Ik wil zelf ook liever om de drie uur wat drinken ipv heel veel om de vier uur

3 maanden geleden

Reactie op inge42

Het is niet dat ze het niet mogen. Maar dit is de natuurlijke maaginhoud va ...
ik heb hier ook een reflux kindje en je kan je kindje niet overvoeden!

3 maanden geleden

Reactie op n_babyvr

ik heb hier ook een reflux kindje en je kan je kindje niet overvoeden!
als je grotere porties geeft komt het eten ook sneller naar boven. Eén van de leefregels voor reflex baby’s geef liever kleinere porties

3 maanden geleden

Reactie op inge42

als je grotere porties geeft komt het eten ook sneller naar boven. Eén van ...
oké maar als ik mijn baby voed en ik haal hem er af omdat hij anders word “overvoed” blijft hij met honger zitten? dat is toch ook niet de bedoeling

3 maanden geleden

Reactie op n_babyvr

oké maar als ik mijn baby voed en ik haal hem er af omdat hij anders word “ ...
Elke baby is anders maar 285 ml per voeding is gwn enorm veel. En als jij baby het goed erop doet helemaal Prima. Maar is wel uitzonderlijk zulke grote porties drinken per keer op zo jonge leeftijd

3 maanden geleden

Reactie op inge42

Elke baby is anders maar 285 ml per voeding is gwn enorm veel. En als jij b ...
maar kan ik er wat aan doen dat hij honger heeft? “gwn enorm veel” gaat nergens over. als jij honger hebt eet je toch ook, dan ga je toch niet opletten met ik neem nog maar 1 snoepje

3 maanden geleden

Reactie op n_babyvr

maar kan ik er wat aan doen dat hij honger heeft? “gwn enorm veel” gaat ner ...
Weet je zeker dat dit honger is en geen zuigbehoefte ?🙈 dat is echt vreselijk veel. Wij kregen met de oudste op ons op omdat we te snel over gingen op 180 ml voor 5x per dag

3 maanden geleden

Reactie op BabyboefXX

Weet je zeker dat dit honger is en geen zuigbehoefte ?🙈 dat is echt vresel ...
als k z’n speen geef is het krijsen tot hij weer eten krijgt ☺️

3 maanden geleden

De natuurlijke maaginhoud is gebaseerd op een gemiddelde van wat babies van nature aan hoeveelheden uit de borst drinken. Een gemiddelde betekend dat er net zoveel uitschieters erboven als eronder zijn. Sommige babies hebben liever meerdere kleine maaltijden, en sommigen liever groter maar minder. Het is echt niet zo dat elke baby dezelfde hoeveelheid aan hoeft te houden. We hebben als volwassenen ook niet allemaal dezelfde eetpatronen. De een eet liever kleine maaltijden en meerdere tussendoortjes, terwijl de ander aan 3 grote maaltijden meer dan genoeg heeft. Mijn zoontje kreeg eerst bolledig bv. Toen ik over ging stappen naar kv ben ik gaan kolven. Hij dronk per maaltijd 1 borst, en die dronk hij dan helemaal leeg. Als ik kolfde haalde ik er zo 150cc uit, en een baby haalt er altijd meer uit dan een kolfapparaat. Zijn persoonlijke natuurlijke maaginhoud is dus echt geen 120cc. 🙂 en ja, ik voedde op verzoek. Deed ik overigens met kv nog steeds, alleen geef ik hem inmiddels vaker de fles dan hij zich meld voor een voeding. Als het aan hem lag zat hij al aan 4 flessen per dag, maar dat vind ik zelf te grote flessen worden. Dus nu 5x180.