18 Reacties
4 maanden geleden
Ik geef nog om de 3u maar soms is t wat langer. Dat ligt eraan hoe lang hij slaapt. We werken met wakkertijden en daarom is nu 3u makkelijker zodat je standaard nadat hij wakker wordt een flesje kan geven.😊 als hij langer slaapt is t langer en 3u en dat is ook prima. Dit gaat vanzelf verschuiven. Hij kan dan langer wakker zijn en daarmee schuif je het wat op.
4 maanden geleden
Ik ben nu momenteel ook bezig om van 3 naar 4 te gaan. Wat bij onze meid goed werkt is het steeds een beetje langer uit te rekken, en nu komt ze zelf om de 3,5 / 4 uur.
Wij verschonen haar dan eerst, en voordat de fles er dan inzit zitten we al bijna aan de 4.
Moet er wel bij zeggen, onze meid is prematuur en 7 weekjes oud, gecorrigeerd zou ze nu net een dag oud zijn 😂 dus ik verwacht nog niet teveel, maar na haar laatste voeding kan ze ookal de nacht zo een 5u doorslapen, dus wij hebben niets te klagen.
4 maanden geleden
Ik ben vandaag ook omhoog gegaan naar 150 ml .. soms drink hij het op en kan hij 4 uur tot de volgende voeding ertussen laten en soms drink hij maar 110 ml en komt hij naar 3 uur .. ik vind het nu lastig om een dagelijks vastritme te hebben om naar bed te gaan ..
Normaal had hij iedere dag dezelfde tijd om in bad te gaan en naar bed met de laatste fles
Heeft er iemand tips? Hij is 7 weken oud
4 maanden geleden
Wij zijn vandaag met 7 weken ook over gegaan op de 150 ml flessen. Vanacht 2 keer 4 uur ertussen gelaten. Begonnen met de eerste fles om 0000, hierna een fles van 150 om 0400 en een fles van 150 om 0800 uur. Om 1100 was bet een drama en echte honger signalen dus tog een fles na 3 uur gegeven van 150 ml. Later hebben we nog een fles van 150 om 1500 gegeven en om 1800 een fles van 150 ml. Het is nog een beetje zoeken en ik laat mijn kind geen vol uur huilen om er maar 4 uur tussen te krijgen dus dan maar na 3 uur. Hoop dat er op een gegeven moment wel een ritme in gaat komen en er wel elke fles 4 uur tussen gaat zitten voor een beetje een ritme voor nu accepteer ik hoe het gaat en zie ik vanavond wel of er 3 of 4 uur tussen gaat zitten met de laatste fles van vandaag
4 maanden geleden
Wij bieden onze kleine van 10 weken 120cc aan, mocht hij dan meer willen dan geven we 30cc extra. We hebben geprobeerd 5x 150, maar dan drinkt hij soms maar 65cc en valt snel in slaap. We proberen altijd de laatste fles wel 150cc aan te bieden. Hij krijgt zijn laatste fles tussen 18:30 en 19:30, vervolgens komt hij dan tussen 03:00 - 04:00. Fles om 22:00u aanbieden heeft geen zin dan drinkt hij niet omdat hij diep ligt te slapen... Denk dat het voor elk kindje anders werkt en niet zo vast houden aan een schema.
4 maanden geleden
Reactie op devenyyy1
En doe jij dan 165 geven 150 met 5 schepjes of gooi je het eruit tot 150??
Ik maak een fles van 150 water met 5 schepjes die ik zo laat. We merken nu we in sprong 2 zitten ze noet helemaal op gaan en hij weer sneller dan 4 uur de fles wil. Logisch als hij niet helemaal opgaat
4 maanden geleden
Geven jullie dan Inprincipe 5 flessen? Zoon is nu 5,5 week en begint de nacht over te slaan. Kreeg 6x120 om de 4 uur nacht op verzoek. Twijfel of wij als hij dit blijft doen naar 5x150 moeten gaan om de 5uur of 6x120 om de 3 uur. Vraag mij af of hij voor 5x150 niet nog wat jong is…
4 maanden geleden
Toen ik overging naar 150 + 5 (en ik goot ook echt terug naar 150 anders is het teveel) liet ze er zelf 4 uur tussen.
Ons schema ziet er nu ongeveer zo uit:
0700
1100
1500
1900
2200/2300
?
Ik pas de hoeveelheden niet aan ‘s avonds of ‘s nachts. Wel speel ik overdag afentoe met de tijd, soms maak ik er 3,5 uur van om ‘s avonds niet te laat de laatste fles te geven.
4 maanden geleden
Mijn meisje is 12 weken en ik krijg nogsteeds met moeite er 60 soms 90 of 100 in.. elke 3 a 4 uur.. vorige keer bij consultatiebureau was ze wel gewoon aangekomen. Ik geef afgekolfde melk, ze gaven aan dat dit mss gewoon genoeg is. Toch blijf je je zorgen maken.. maar ik krijg dr echt gewoon niet meer in,dan word het huilen en kokhalzen..
4 maanden geleden
Reactie op Keeley
Toen ik overging naar 150 + 5 (en ik goot ook echt terug naar 150 anders is ...
wij hebben ook precies hetzelfde ritme ! :)