8 Reacties

2 maanden geleden

In mijn ervaring duurt flessenwarmer even lang als even onder de kraan of in bakje warm water.. mijn dochter had zelfde probleem maar pakt nu wel de lansinoh fles. Heb er ook heel veel geprobeerd, jij ook waarschijnlijk maar misschien nog niet dit merk?

2 maanden geleden

Ik gebruik altijd een flessenwarmer voor bv, ideaal! Zet hem op tijd aan zodat het water warm wordt en dan het flesje er in zodat ie snel op kan warmen! 5 minuutjes is tie warm

2 maanden geleden

Heb je al eens lopend voeden geprobeerd?

2 maanden geleden

Wij hebben precies hetzelfde probleem gehad. 7 weken lang weigerde onze zoon de fles, terwijl hiervoor geen probleem was wanneer we af en toe flesje afgekolfde melk gaven. Alles geprobeerd, niks werkte. Uiteindelijk (tip via dit forum) contact opgenomen met een preverbaal logopedist. Diezelfde week kwam ze nog bij ons langs en is het (zo goed als) opgelost! Hij drinkt weer super goed uit de fles nadat zij even meegekeken heeft. De tips die voor ons goud waren: warme fles en speen (uit bakje met kokend water), eten geven in (wip)stoeltje, gezicht ondersteunen met je hand en afleiden maar! Liedjes, speeltjes, we trokken alles uit de kast.😆 Merken nu naar paar dagen dat we steeds minder hoeven af te leiden omdat hij beter accepteert. Dusss zou zeker even contact opnemen met een preverbaal logopedist!

2 maanden geleden

Mijn zoontje wilde ook echt niet uit de fles drinken. Nu gelukkig wel..ik heb nog wat ideen wat bij ons werkte. Mom fles Elke dag ongv 20 ml proberen meestal deed ik of me vriend dat ochtend en avond Melk was ook niet warm maar rechtstreeks uit de koelkast of kamertemperatuur. In de wipstoel met een knuffeldoekje of gewoon doekje over de ogen zodat ze je niet kunnen zien 🫣 klinkt raar maar werkt vaak wel. En het proberen op een moment wanneer ze niet echt honger hebben. Succes!! Ik hoop dat het bij jullie ook lukt, het komt vast goed!🌟

2 maanden geleden

Wij hadden dit ook en hier is ook een preverbaal logopedist meerdere malen langsgeweest met allerlei tips. Niks hielp behalve de melk écht goed warm maken. Ik heb de draagbare flessenwarmer (zonder kabel en water etc) van Vulpes goods en dit werkt top. We weten nu precies hoe warm het flesje is en hij drinkt ze zonder problemen. Hier vind hij ze het lekkerst op 40 graden maar inmiddels lukt 37 ook. Op het begin zette we de flesjes wel in een mok met kokend water maar zo wisten we nooit hoe warm het was en het leek me best een gedoe als hij onderweg een flesje zou moeten krijgen. Succes!

2 maanden geleden

Wij zweren ook bij de Lansinoh fles, en opwarmen tot 40graden werkt hier heel goed. Anders is de melk blijkbaar voor hem te koud en vertikt hij te drinken. Volgens mij is er niet een speciaal soort flessenwarmer voor moedermelk nodig. Flesjes opwarmen zonder flessenwarmer doen wij ook wel eens, in een maatbeker met gekookt water. Dat duurt niet zo lang. Wel regelmatig het flesje even “draaien” om overal gelijkmatig te verwarmen en goed voelen of het niet te heet wordt.

2 maanden geleden

Wij hebben de flessenwarmer van Philips. Werkt prima met borstvoeding! Er zit ook een ontdooistand op, ook erg handig. Mijn eerste weigerde ook een tijdje de fles en toen hielp het om lopend te voeden. Dat hebben we een tijdje volgehouden en daarna pakte hij de fles ook weer in andere houdingen. We gebruikten in het begin de fles met brede hals van Dr. Browns, maar het verschilt echt per kindje welk merk goed werkt.