27 Reacties

22 dagen geleden

Geen idee of het werkt, maar de zoon van een vriendin weigerde juist de borst ipv de fles en daar bleek het de truc te zijn om na enkele slokjes uit de fles snel te wisselen voor de borst. Na enige tijd pakte hij toen ook weer gewoon de borst, zonder eerst de fles aan te bieden. Misschien werkt het bij jullie andersom? Dus eerst borst, dan afkoppelen en snel de fles aanbieden?

22 dagen geleden

Collega van mij had hetzelfde probleem toen ze weer ging werken. Na een aantal dagen nam haar dochter vanzelf de fles toen ze echt veel dorst had. Daarna was het klaar

22 dagen geleden

Volg. Erg vervelend heb het nu ook

22 dagen geleden

Mijn zoontje ging pas weer uit de fles drinken toen ik naar mijn werk ging, alsof hij snapte dat ik weg was.. Als ik thuis was wilde hij het nog steeds niet, maar inmiddels accepteert hij van mij gelukkig ook de fles - wel moeten oefenen. Ik hoop echt voor je dat het bij jou ook goed gaat als je moet werken!

22 dagen geleden

Onze dochter (bijna 3 inmiddels) en onze zoon (5 maanden) weigerden ook de fles. Wat uiteindelijk bij beide hielp was baby sensory tv aan en dan de fles er in. Nu drinken ze gewoon zonder tv hoor maar die afleiding heeft bij beide geholpen!

22 dagen geleden

Je heb een fles mama feel van lovi merk difrax verkoopt het, mijn zoontje wilt alleen deze fles k geef verder ook alleen borstvoeding

22 dagen geleden

Mijn dochter kan zelf de fles vasthouden, ze wilt alleen zelf drinken bij anderen. Ik mag het wel geven en papa ook. Misschien daarmee oefenen? Ik heb dit speels aangepakt, de eerste paar x liep ze alleen maar te klooien met die speen maar op een gegeven moment snapte ze het. Je hebt ook van die slabbetjes waar die fles half in kan hangen volgens mij.

22 dagen geleden

Oh heel erg balen… Ons zoontje heeft ook even de fles geweigerd. Bij ons pakte hij de fles als hij in de draagdoek zat. Hoofdje tegen onze borst en zo lopend voeden. Zie dat je lopend voeden al geprobeerd hebt maar wie weet… (Ons kindje voelt zich fijn in de draagdoek, weet niet hoe dat bij jullie is natuurlijk…)

22 dagen geleden

Ik ben heel benieuwd wat de pre verbale logopedist dan geadviseerd had. Ik ben vorige week namelijk super geholpen door eentje en “uithongeren “ was deel van het plan. Inclusief een stukje eigen mentaal welbevinden als wij de fles aanboden. Haar adviezen waren: - fles aanbieden die hij in het verleden wel gepakt heeft. Niet teveel verschillende spenen aanbieden. - warmte werkte hier, dus continu goed op temperatuur geven. - Wiegen, afleiden tijdens fles geven, fles geven in een donkere ruimte. - letten op eigen ademhaling goed door buik ademen, heb geen spanning, anders voelt de baby dit meteen. Heb je spanning laat de fles dan door anderen geven. - verse afgekolfde melk geven. - in de ochtend starten met fles, want dan hebben ze het meeste honger. - in een half uur tijd 3x fles aanbieden, bij tegensputteren direct stoppen. Mocht hij in dat half uur de fles niet pakken. Dan het gehele voedingsmoment overslaan en overgaan tot orde van de dag en de fles pas aanbieden bij volgend voedingsmoment. En zo doorgaan totdat hij de fles wel pakt. - laatste voeding van de dag is wel borstvoeding, dit omdat je wel wil dat hij goed de nacht in gaat. -bovenstaande een paar dagen volhouden. Dus meerdere dagen overdag enkel de fles aanbieden. Op de een of andere manier snapte hier de kleine direct dat wij nu gaan grapjes maakten en begon bij het eerste voedingsmoment al direct klein beetje te drinken uit de fles en ieder voedingsmoment werd dit wat meer. Succes!

22 dagen geleden

Reactie op Oltia

Ik ben heel benieuwd wat de pre verbale logopedist dan geadviseerd had. Ik ...
Hier eigenlijk dezelfde tips gekregen en belangrijk daarbij was om die eerste fles in zijn bedje te geven, dat hij nog een beetje slaperig is. Helaas heeft dat tot nu toe niet geholpen. Heb jij ook daadwerkelijk je baby een tijdje laten 'uithongeren'? Hier ging hij gisteren al snel huilen, dus uiteindelijk toch maar de borst aangeboden. Die van dat ademhalen is een goed idee, die ga ik meenemen!

22 dagen geleden

Bedankt voor alle tips, heel lief😊 Gelukkig heb ik nog twee weken om alle tips uit tr proberen!

22 dagen geleden

Reactie op Oltia

Ik ben heel benieuwd wat de pre verbale logopedist dan geadviseerd had. Ik ...
Hey, hoe ging dit dan met je eigen borstvoedingsproductie. Ik merk namelijk als ik een paar dagen intensief de fles aanbied, ook al kolf ik elk moment meer dan hij drinkt, toch loopt het bijna gelijk terug. (Kan ook meespelen dat ik niet fit ben, maar ben wel benieuwd.)

21 dagen geleden

Mijn zoon drinkt niet als hij moet plassen, dan houden we hem boven de wasbak en drinkt hij wel. En hij weigerde de borst voor 2 maanden en is nu juist weer terug aan de borst (en fles). Zoek baby zindelijkheids communicatie, bzc of in het engels EC Elumination communication

21 dagen geleden

Reactie op Jessica0401

Hier eigenlijk dezelfde tips gekregen en belangrijk daarbij was om die eers ...
Ja ik heb letterlijk de baby laten “uithongeren”. Ik doe liever “uithongeren” bij ons als dat hij als ik ga werken dat hij bij de oppas is en daar zichzelf uithongert in een voor hem onbekende omgeving. Je hongert hem niet snel uit. Hij zal dan al snel de keuze maken voor de fles. Hier koos meneer na 1 voedingsmoment overslaan al voor de fles. En als hij gaat huilen meteen stoppen met aanbieden, want de fles hoort leuk te zijn en geen stressmoment, beiden even resetten en opnieuw proberen, maar echt geen borst aanbieden en ja dat is lastig 😅

21 dagen geleden

Reactie op Oltia

Ja ik heb letterlijk de baby laten “uithongeren”. Ik doe liever “uithongere ...
Ja precies en ging hij bij jou niet huilen toen je een voedingsmoment oversloeg? Gisteren wilde ik hem op bed leggen, maar hij bleef huilen.. Hoe troost ik hem dan? Want door de fles aan te bieden, ging hij alleen maar harder huilen. Lastig 😅

21 dagen geleden

Reactie op Jessica0401

Ja precies en ging hij bij jou niet huilen toen je een voedingsmoment overs ...
Het viel mee, ik heb het gewone slaapritueel aangehouden. Krijsen natuurlijk. Toen troosten en als hij niet in slaap viel deed ik hem normaal altijd even aanleggen. Dus nu dezelfde situatie nagebootst maar dan met de fles. Mocht hij hem niet pakken, dan weer verder troosten. En door naar het volgende voedingsmoment. Het is even doorbikkelen. Ik moet zeggen dat ik ook de (privé) telefoonnummers van de Prelogopedist had gekregen zodat ik haar ten alle tijden kon appen als we het niet meer wisten. Maar dat bleek helemaal niet nodig. Want binnen 2u had meneer een klein beetje gedronken uit de fles en dit bouwde zich gedurende de dag verder op. Dus wij hebben hier geen grote drama’s gehad. In het verleden wel hoor. Maar toen bood ik ook steeds de borst uiteindelijk aan. Hij leek nu te beseffen dat dat uitgesloten was. Mijn man heeft de eerste dagen ook veel voedingsmomenten op zich genomen en als ik door had dat de kleine in trans naar de borsten keek gaf ik hem snel aan mijn man, ik vond dat rete zielig.

21 dagen geleden

Ik had ook een extreme fles weigeraar! Toen ik weer ging werken was het drama. Huilen en niet willen drinken uit de fles. We hebben toen zo veel mogelijk de fles aangeboden en na een paar dagen ging het steeds beter. Nu drinkt hij uit de fles alsof hij niks anders is gewend. Hij kreeg/krijgt nu borst tot 7 uur in de ochtend daarna fles tot na 6 uur in de avond dan krijgt hij weer borst. Zoveel mogelijk de fles blijven geven en minder borst. Het duurt even maar ze wennen uiteindelijk wel

21 dagen geleden

Reactie op Oltia

Het viel mee, ik heb het gewone slaapritueel aangehouden. Krijsen natuurlij ...
Pff oke, pittig. Ik ga morgenochtend beginnen, 's nachts vind ik het eigenlijk geen optie, omdat daar denk ik niemand van vrolijk wordt. Ik hoop dat we morgenavond succes hebben geboekt. 🤓

21 dagen geleden

Reactie op Jessica0401

Pff oke, pittig. Ik ga morgenochtend beginnen, 's nachts vind ik het eigen ...
Nee na 19u de borst aanbieden, in ons geval betekend dat sowieso om 22u een voeding aan de borst en evt in de nacht. Als hij na 06.00u komt, dan bied ik flesjes aan. En de afgekolfde melk moet echt vers zijn, dus ook niet uit de koelkast komen. Hier kan toch echt smaakverschil in zitten. Dus ik hing iedere ochtend vroeg aan de kolf om hem voor te zijn 🥱

21 dagen geleden

Misschien heb je het al geprobeerd, maar bij ons werkte het om de speen van de fles even in de moedermelk te dopen. Succes!