13 Reacties

2 jaar geleden

Verschillende en niet meerdere van dezelfde 😅 bibs moest die absoluut niet hebben. Difrax ging een maand goed. Philips avent vond die dat die vergiftigd werd. 🙈 en met 4 maanden besloot die dat speentjes voor baby’s waren en weigert elk soort 😅

2 jaar geleden

Hoi! Ik ga zelf voor spenen van diffrax, heb veel gehoord over de spenen van bibs dat ze zorgen voor een spenen mondje. Een vriendin van mij werkt in de baby opvang en heeft me aangeraden spenen van diffrax aan te schaffen ipv bibs. (Dit is mijn eerste zwangerschap dus ik heb verder geen ervaringen hiermee) xxx

2 jaar geleden

Reactie op NACD

Hoi! Ik ga zelf voor spenen van diffrax, heb veel gehoord over de spenen va ...
Dat is pas vanaf een bepaalde leeftijd. Als je op tijd stopt met spenen is er geen risico 🙂 daarnaast is het echt afhankelijk welke speen je kind accepteert, dit weet je van te voren helaas niet. Wij wilden ook dental maar die speentjes verloor hij steeds, met veel tranen als gevolg. Normale varianten waren ook regelmatig drama. Ik wilde echt geen bibs toendertijd (vond ik ook zo lelijk) maar dat bleek de enige speen die bij mijn zoontje werkte. 🤣 wel met 1 jaar gestopt met spenen omdat dan de zuigbehoefte weg is en het anders een hele sterke gewoonte wordt die erg lastig weer af te leren kan zijn. Bij ons tweede kindje willen we weer met 1 jaar stoppen.

2 jaar geleden

Hier een speenweigeraar. Hebben de meest gangbare spenen geprobeerd maar hij wou geen enkele soort. Alleen vingers waren/zijn goed genoeg😅 nu bijna 1.5 en nog nooit een speen geaccepteerd. Ik zou dan ook adviseren om een paar soorten te halen, maar zeker niet te veel! Je kunt beter gaan proberen als de baby er is. Spenen zijn snel genoeg bijgekocht.

2 jaar geleden

Ik zou verschillende soorten spenen aanschaffen je weet niet van te voren welke je kindje fijn gaat vinden.

2 jaar geleden

Ik zou ze in de kraamweek kopen en alleen als je kindje zuigbehoefte heeft. Verschilt erg per kind. Als je nu al die bibs / natuurlijke spenen koopt is de kans vrij groot dat dat natuurrubber al een beetje uitdroogt tegen de tijd dat je je kindje krijgt.

2 jaar geleden

Wij hadden de mijnnami speen, dat kwam eigenlijk doordat het ziekenhuis die mee had gegeven omdat onze zoon nogal een zuigbehoefte had. Dit was het enige wat hij accepteerde, na een kleine maand was hij er ook al weer vanaf en wilde daarna nooit meer een speen. Ik ga voor onze volgende pas spenen halen als het echt nodig is, zonde van je geld anders. Vaak heb je ook wel wat verschillende in huis door de gratis pakketjes die je overal kan halen, dan kan je altijd testen wat je kindje fijn vind.

2 jaar geleden

Hier wilde onze oudste de Difrax echt niet. De Philips avent ultra soft wilde hij wel dus die hebben we uiteindelijk gebruikt.

2 jaar geleden

Wij hebben nooit een speen aangeboden (geen gedoe met scheve tanden, geen gedoe met het afleren, geen gedoe met in de nacht steeds eruit om een speen terug te geven). Maar ik heb wel 1 tip en dat is: wel gewoon in Nederland (of België als je daar woont) halen! Niet bestellen via Amazon of Ali. Heb dit bij moeders gezien waarvan de speen loslaat. En zorg ervoor dat het plastic gedeelte van de speen groot genoeg is om niet in te kunnen slikken, dus geen te kleine speen aanbieden.

2 jaar geleden

Ik had bij de vorige meerdere spenen maar de Philips avent (ofzo) gebruikt. Is beetje soortgelijk als ze in zkh aanbieden. Echter ben ik met 5 maanden gestopt met de speen te geven

2 jaar geleden

Ik had wat spenen online besteld bij een duurzame webshop, maar me niet gerealiseerd dat je die dingen heel vaak moet vervangen 😅 En deze vond mijn zoontje fijn, dus moest ik steeds die niet-goedkope spenen en verzendkosten betalen. Mijn tip zou dus vooral zijn om voor iets te gaan dat lekker makkelijk verkrijgbaar is. En een paar verschillende te kopen en kijken welke je kindje fijn vindt.

2 jaar geleden

Reactie op Slagroomsoes26

Wij hebben nooit een speen aangeboden (geen gedoe met scheve tanden, geen g ...
Ik snap jouw reactie, maar zo zwart wit is het vaak niet... ond zoontje had echt giga zuigbehoefte de eerste dagen. We 'moesten' wel een speen gebruiken (had ik in zo'n babydoos gekregen). Mijn ouders leek het beter om te duimen: die heeft hij altijd bij zich. Daar ligt meteen het probleem: dat is nog moeilijker afleren! Speen was echt voor het inslapen, geen getuttel tijdens wakkertijd. Voor zijn tweede verjaardag hebben we het probleemloos kunnen stoppen en hij heeft nooit geduimd. Maar die zuigbehoefte had hij absoluut, dus al had ik bedacht dat het niet wenselijk was, het was toch echt nodig 😅 Wij hadden zo'n avent glow in the dark, goed te vinden in de nacht 😉

2 jaar geleden

Ik vond en vind spenen echt verschrikkelijk, maar onze zoon denkt er toch anders over. Hij begon heel snel met duimen dus direct overgestapt op een speen. Hebben er verschillende geprobeerd maar hier zijn het de bibs spenen. De dental variant moest meneer ook niet hebben . Na de feestdagen gaan we afbouwen, hij krijgt sowieso alleen maar een speen in z'n bed. Liever een speen dan een kindje dat duimt, mijn man en ik hebben dat allebei gedaan en lang ook. Uiteindelijk beide een beugel gehad ivm duimen.