21 Reacties

één maand geleden

Hoi, Dit lijkt me even schakelen voor je. al vanaf de geboorte van onze dochter kolf ik. Dit omdat ze prematuur geboren is en eerst zelf niet kon drinken. Ik kolf gemiddeld 5x per dag, de eerste keer kolven van de dag produceer ik het meeste(zo'n 3-4 porties) , waardoor ik al een paar voedingen 'op voorraad' heb voor de dag. En vervolgens elke 3-4 uur. Wanneer onze dochter zich 's nachts meldt kolf ik ook. Wellicht is het handig om in het begin wat frequenter te kolven, ook om even te zien hoe je lichaam er op reageert en hoeveel je productie is. Het kost je nu wel meer tijd omdat je moet kolven en voeden, geef jezelf der tijd om daaraan te wennen 🤗

één maand geleden

Hier ook vanaf t begin af aan al fulltime kolven. In het begin kolfde ik alvast voor de volgende voeding. Die kan je dan gewoon opwarmen mits koel bewaard. Nu gewoon om de 4uur, en dan meldt ze zich vaak wel tegen die tijd. Ik voed op verzoek.

één maand geleden

Reactie op Sannydraatje

Hoi, Dit lijkt me even schakelen voor je. al vanaf de geboorte van onze ...
Oh wat fijn! Nee zoveel productie heb ik nog niet. Ik zit meestal op de 100ml (beide borsten gemixt). Ik was van plan me productie te verhogen (proberen) alleen weet niet of dat nog nut heeft ivm niet meer live voeden🥲

één maand geleden

Reactie op BMB97

Hier ook vanaf t begin af aan al fulltime kolven. In het begin kolfde ik al ...
Wat fijn dat er zoveel tijd tussen de voedingen zitten. Mijn zoontje meldt zich meestal na 2-3 uurtjes al. Soms zelfs na een uur. Vandaar dat ik het lastig vind om altijd gekolfde voeding te hebben☹️

één maand geleden

Reactie op seherr95

Oh wat fijn! Nee zoveel productie heb ik nog niet. Ik zit meestal op de 100 ...
Ben je vandaag begonnen met fulltime kolven? Hoevaak kolf je per dag en hoe lang?

één maand geleden

Reactie op Sannydraatje

Ben je vandaag begonnen met fulltime kolven? Hoevaak kolf je per dag en hoe ...
Nee ik deed altijd al kolven na voeding en sinds 1,5/2 weken overdag omdat hij de borst niet wilt. Ik kolf zo’n 3/4x per dag 20min meestal (‘s nachts pakt hij de borst nog wel)

één maand geleden

Reactie op seherr95

Wat fijn dat er zoveel tijd tussen de voedingen zitten. Mijn zoontje meldt ...
Snap ik, maar komt vanzelf goed. Je stemt je op ten duur wel af, iedergeval dat heb ik wel. Ze is nu in een fase dat ze snachts door slaapt ( ik wordt dan wel wakker omdat moet kolven ). En ongeveer 5 a 6 voedingen per dag zit ze op. Wat ik overhoudt vries ik in, heb al een mooie voorraad :)

één maand geleden

Ik wil alleen even reageren om te zeggen dat ik het jammer voor je vindt dat de prelogopedie niet heeft geholpen! Succes met deze nieuwe weg. Fijn dat hij in elk geval ‘s nachts nog wel de borst pakt. Ik hoop voor je dat dit zo blijft.

één maand geleden

Als je productie nu niet toereikend is zou je de frequentie wat op moeten hogen, wellicht overdag net zo vaak als je baby voeding krijgt. Heb je al contact met een lactatiekundige gehad? Mogelijk dat zij je ook op weg kan helpen, hetzij qua kolven, productie verhogen of hulp bij borstvoeding

één maand geleden

Ik Kolf nu al ruim 4 maanden fulltime maar ondanks veel dingen proberen is mijn productie niet voldoende. Ik geef ons zoontje 2 flessen kunstvoeding per dag en 4 flessen moedermelk. Ik bewaar moedermelk vaak in de koelkast en warm deze dan op. Ik heb per kolfbeurt helaas ook nooit genoeg voor 1 fles (zoontje drinkt 160ML per fles) dus ik moet de melk van verschillende kolfbeurten bij elkaar doen tot 1 fles. Alleen de ochtend sessie Kolf ik genoeg. Ik zorg dan dat ik al vroeg Kolf voordat mijn zoontje wakker wordt en dan kan ik de Verde afgekolfde melk meteen in de fles doen en geven. Ik Kolf overigens 6 tot 7 keer per dag zo'n 20 tot 30 minuten per keer

één maand geleden

Ik kolf sinds dag 3 fulltime. Gemiddeld zo'n 5x per dag waarmee ik genoeg (of zelfs een beetje meer) produceer. Ik gebruik de pitcher methode waarbij ik alles gekoeld van 24u bij elkaar doe en dan maak ik daarmee flesjes klaar voor de volgende dag. Wat overblijft doe ik dan de vriezer in. Wat ik kolf krijgt hij dus pas een dag later. Zo heb ik altijd genoeg klaar staan voor hem. Ik hoop voor je dat het lukt om je productie te verhogen. Probeer vooral te achterhalen wat voor jou werkt qua kolven. Langer, vaker, power kolven, etc. Bij mij komt de melk bijvoorbeeld er niet zo snel uit dus ik heb echt een halfuur nodig om mijn borsten goed leeg te krijgen en dus ook genoeg te produceren voor mijn kleintje. Wat dat betreft zijn er zat cursussen voor borstvoeding geven maar niet echt voor fulltime kolven helaas.

één maand geleden

Reactie op Sannydraatje

Als je productie nu niet toereikend is zou je de frequentie wat op moeten h ...
Bedankt voor je tip! Lactatiekundige is al 2x geweest, maar dat ging meer over luve borstvoeden. Ik ga haar nog even contacten over kolven! Thnks 🥰

één maand geleden

Reactie op lcupedo

Ik Kolf nu al ruim 4 maanden fulltime maar ondanks veel dingen proberen is ...
Oh knap dat je het zolang volhoudt al😁 helaas is mijn productie ook niet voldoende maar kokt goed, alle beetjes helpen. Beter dan niks🤞

één maand geleden

Reactie op natasjafab

Ik kolf sinds dag 3 fulltime. Gemiddeld zo'n 5x per dag waarmee ik genoeg ...
Oh wauw, hoe heb je dat de eerste dag gedaan dan? Hele dag kv geven en tussendoor kolven? Wil het ook proberen misschien dat het ook werkt bij ons. Lijkt me wel ‘chiller’ omdat je weet dat het melk klaar staat. Ga ik zeker proberen om de productie te verhogen. Bij mij komt de melk ook niet snel, ik moet na het kolven nog met de hand kolven🥲🥲

één maand geleden

Ik kolf niet fulltime maar wil als tip meegeven dat je misschien de kolfstand lager moet zetten voor meer extractie. Bij mij werkt stand 5 van de 9 bijv het beste, terwijl ik met 8/9 echt veeeel minder eruit krijg. Ook zet ik na 10 minuten de “aanhap” stand weer aan zodat je borst direct weer nieuwe melk aanmaakt, en dan na 5/10 minuten weer naar extractie op het midden. Zo krijg ik makkelijk 180/200 terwijl de hoogste stand voor 15 min me max 120/160 geeft.

één maand geleden

Reactie op Babymei24

Ik kolf niet fulltime maar wil als tip meegeven dat je misschien de kolfsta ...
Ik heb de Medela swing maxi kolf. Daar kan je de standen niet op zien als nr’s. Dus ik weet bij deze kolf niet welke stand wat is😅. Maar ik zal proberen op een lager tempo te kolven met een ‘aanhap’ stand tussendoor. Bedankt voor je tip 😇

één maand geleden

Reactie op seherr95

Oh wauw, hoe heb je dat de eerste dag gedaan dan? Hele dag kv geven en tuss ...
Ivm ziekte van m'n zoontje had ik al genoeg melk op voorraad in de vriezer dus toen ik ben begonnen met deze methode heb ik dat een dag gebruikt. Maar jij zou inderdaad prima een dag kunstvoeding kunnen gebruiken.

één maand geleden

Reactie op natasjafab

Ik kolf sinds dag 3 fulltime. Gemiddeld zo'n 5x per dag waarmee ik genoeg ...
Vraagje over die pitcher methode: ik heb nu m'n tweede dag gekolfd ivm werk. Ik wil de melk ook mixen en verdelen over flesjes voor de volgende opvangdag. Ik lees dat het koud bij elkaar gedaan moet worden (logisch) maar ik zie bij mijn melk in de koelkast dat het laagjes vet op de melk aan de randen vastplakken. Hoe doe je dat? Eerst schudden of accepteren dat het achterblijft? Of gaat het toch vanzelf mee als je het over schenkt? Wij hebben tot nu toe de bewaarflesjes eerst verwarmd en daarna ib fles gedaan, vandaar mijn vragen. En dochtertje kv gegeven op de eerste dag (en rond lunchtijd mn opbrengst gebracht haha)

één maand geleden

Reactie op Rissje89

Vraagje over die pitcher methode: ik heb nu m'n tweede dag gekolfd ivm werk ...
Ik doe in dit geval altijd schudden! Als je het overgiet in een ander flesje en even goed klopt gaan de luchtbubbels er vanzelf uit.

één maand geleden

Reactie op natasjafab

Ivm ziekte van m'n zoontje had ik al genoeg melk op voorraad in de vriezer ...
Oh zo ja dat is handig. Ik ga het ook proberen thnks 🥰