50 Reacties

3 maanden geleden

Hier ook fulltime kolven voor mijn zoontje van 10 weken. Hij had een te kort tongriempje en werd met vier weken een borstweigeraar (ondanks klieven). Ben begonnen met 8 sessies per dag maar zit inmiddels op 4. Hij krijgt één of twee flesjes kv per dag als aanvulling. Ik wil tot 3 maanden zo doorgaan en dan helemaal afbouwen. Heb nog vriezervoorraad voor een maandje :-)

3 maanden geleden

Ik kolf ook fulltime 5x op een dag. Nog steeds overproductie dus wil als ze 12 weken is na 4x per dag. Ze is van 27-05.

3 maanden geleden

Reactie op 18mei2024

Ik kolf ook fulltime sinds haar geboorte. Ze is nu 11 weken. Ik kolfde eers ...
Op welke tijden kolf jij nu dan? Over het algemeen is het wel aangeraden om een kolf sessie in de nacht te doen om je productie op pijl te houden.

3 maanden geleden

Reactie op natasjafab

Op welke tijden kolf jij nu dan? Over het algemeen is het wel aangeraden om ...
Ik kolf nu rond 07:00, 11:00, 15:00, 19:00, 23:00. Als ze in de nacht wakker wordt kolf ik ook maar dat is de laatste tijd niet zo vaak meer. Dan ga ik in de nacht eerst maar eens proberen!

3 maanden geleden

Kleine is van 1-5 en vanaf het begin gekolft omdat ze niet aan de borst wou. Nu sinds 1,5 week alleen nog ochtend en avond kolven 😅 1 fles per dag borstvoeding en de rest kv Was er echt klaar mee en merkte dat ik er een beetje aan onderdoor ging

3 maanden geleden

Reactie op natasjafab

Op welke tijden kolf jij nu dan? Over het algemeen is het wel aangeraden om ...
Ik kolf trouwens ook net voor het slapen gaan, wat elke dag verschilt en als ik overdag weg ga ook net voor ik ga dus het is wel vaker dan 5 keer per dag

3 maanden geleden

Reactie op 18mei2024

Ik kolf ook fulltime sinds haar geboorte. Ze is nu 11 weken. Ik kolfde eers ...
Ik kolf om de 4/5 uur. Ongeveer Om 23.00,5.00,9.30, 14.00, 18.30. Ik kolf meestal een half uur. Ik merkte dat mijn productie pas na 10 minuten echt goed op gang kwam.

3 maanden geleden

Reactie op svsan

Ik kolf om de 4/5 uur. Ongeveer Om 23.00,5.00,9.30, 14.00, 18.30. Ik kolf m ...
Wauw dat is wel lang! Maar pas heb ik 20 minuten gekolfd en ik zag wel dat er veel meer melk in zat inderdaad! Misschien is het nog niet helemaal op gang bij 15 minuten

3 maanden geleden

Ja ik kolf zelf ook een halfuur anders zijn mijn borsten echt niet goed leeg. Maar als ik het goed heb onthouden zijn je prolactine waardes het hoogste tussen 2 en 6 sochtends en is het dus handig om in dat tijdvak een keer te kolven om je productie op gang te houden. Ik kolf zelf dan ook rond 05:30 - 10:00 - 14:00 - 18:30 - 23:00

3 maanden geleden

Je kunt trouwens als je een elektrische kolf met stimulatie stand hebben ook proberen op te letten wanneer je stroom een beetje stilvalt, om nog weer terug die stimulatie stand te gebruiken zodat je een nieuwe toeschietreflex kunt stimuleren. Tegelijkertijd wordt er ook gezegd dat je juist niet naar je productie moet kijken tijdens het kolven omdat dat ook weer "stressvol" kan zijn dus het is ook wel weer een beetje dubbel...

3 maanden geleden

Reactie op natasjafab

Je kunt trouwens als je een elektrische kolf met stimulatie stand hebben oo ...
Dat is inderdaad erg dubbel! Ik kom er snel genoeg achter of dat voor mij wel of niet werkt. Ik ga iniedergeval tussen 2 en 6 een keertje kolven. Dankjewel voor het meedenken, super fijn!

3 maanden geleden

Ja het is wel allemaal heel erg uitzoeken wat voor je werkt. Genoeg borstvoedingscursussen maar voor fulltime kolvers is er niet echt zoiets...

3 maanden geleden

Reactie op natasjafab

Ja het is wel allemaal heel erg uitzoeken wat voor je werkt. Genoeg borstvo ...
Nee klopt! Daar kun je niet zo veel informatie over vinden

3 maanden geleden

Ik heb ook een kindje van 29/4 en kolf ook fulltime. Overdag om de 4 uur en ‘s nachts alleen wanneer zij zelf komt.

2 maanden geleden

En hoeveel drinken jullie kindjes?

2 maanden geleden

Reactie op jacq12345

En hoeveel drinken jullie kindjes?
Ze drinkt nu 5 keer 160 en weegt 5200. Maar ze gaat uit zichzelf al toe naar 4 keer per dag. Volgens mij adviseren ze dit pas vanaf 4 maanden te doen. Dus maak ik haar nog maar wakker in de avond. Ze is dan heel erg slaperig. Ik twijfel wat ik daarmee zal doen 🤔

2 maanden geleden

Hier bijna 3 maanden oud 7kg ongeveer En drinkt 5/6x 150ml

2 maanden geleden

Wat grappig, mijn dochter is ook van 29/4. Ik kolf ook fulltime

2 maanden geleden

Ik kolf niet fulltime maar wil wel even mn respect uiten naar alle ft kolvende moeders!! Ik zou het niet kunnen

2 maanden geleden

Ben ik de enige die met dit warme weer zichzelf aan moet zetten om te gaan kolven 😅