50 Reacties
3 maanden geleden
Hier ook fulltime kolven voor mijn zoontje van 10 weken. Hij had een te kort tongriempje en werd met vier weken een borstweigeraar (ondanks klieven). Ben begonnen met 8 sessies per dag maar zit inmiddels op 4. Hij krijgt één of twee flesjes kv per dag als aanvulling. Ik wil tot 3 maanden zo doorgaan en dan helemaal afbouwen. Heb nog vriezervoorraad voor een maandje :-)
3 maanden geleden
Reactie op 18mei2024
Ik kolf ook fulltime sinds haar geboorte. Ze is nu 11 weken. Ik kolfde eers ...
Op welke tijden kolf jij nu dan? Over het algemeen is het wel aangeraden om een kolf sessie in de nacht te doen om je productie op pijl te houden.
3 maanden geleden
Reactie op natasjafab
Op welke tijden kolf jij nu dan? Over het algemeen is het wel aangeraden om ...
Ik kolf nu rond 07:00, 11:00, 15:00, 19:00, 23:00. Als ze in de nacht wakker wordt kolf ik ook maar dat is de laatste tijd niet zo vaak meer. Dan ga ik in de nacht eerst maar eens proberen!
3 maanden geleden
Ja ik kolf zelf ook een halfuur anders zijn mijn borsten echt niet goed leeg.
Maar als ik het goed heb onthouden zijn je prolactine waardes het hoogste tussen 2 en 6 sochtends en is het dus handig om in dat tijdvak een keer te kolven om je productie op gang te houden.
Ik kolf zelf dan ook rond
05:30 - 10:00 - 14:00 - 18:30 - 23:00
3 maanden geleden
Je kunt trouwens als je een elektrische kolf met stimulatie stand hebben ook proberen op te letten wanneer je stroom een beetje stilvalt, om nog weer terug die stimulatie stand te gebruiken zodat je een nieuwe toeschietreflex kunt stimuleren.
Tegelijkertijd wordt er ook gezegd dat je juist niet naar je productie moet kijken tijdens het kolven omdat dat ook weer "stressvol" kan zijn dus het is ook wel weer een beetje dubbel...
3 maanden geleden
Reactie op natasjafab
Je kunt trouwens als je een elektrische kolf met stimulatie stand hebben oo ...
Dat is inderdaad erg dubbel! Ik kom er snel genoeg achter of dat voor mij wel of niet werkt. Ik ga iniedergeval tussen 2 en 6 een keertje kolven. Dankjewel voor het meedenken, super fijn!
3 maanden geleden
Ja het is wel allemaal heel erg uitzoeken wat voor je werkt. Genoeg borstvoedingscursussen maar voor fulltime kolvers is er niet echt zoiets...
2 maanden geleden
Reactie op jacq12345
En hoeveel drinken jullie kindjes?
Ze drinkt nu 5 keer 160 en weegt 5200. Maar ze gaat uit zichzelf al toe naar 4 keer per dag. Volgens mij adviseren ze dit pas vanaf 4 maanden te doen. Dus maak ik haar nog maar wakker in de avond. Ze is dan heel erg slaperig. Ik twijfel wat ik daarmee zal doen 🤔
2 maanden geleden
Ik kolf niet fulltime maar wil wel even mn respect uiten naar alle ft kolvende moeders!! Ik zou het niet kunnen