34 Reacties

10 dagen geleden

Rollen, speeltje overpakken van een hand naar de andere, probeert te tijgeren, huilt als hij gefrustreerd raakt omdat het hem niet gelukt is om een speeltje te pakken als we die ergens op het speelkleed leggen. Dan helpen we hem want anders is het leuke ervan af en hij moet zich ontwikkelen maar dan spelenderwijs.

10 dagen geleden

Onze dochter doet eigenlijk hetzelfde als jouw dochter. Tijgert de hele woonkamer door (tot grote ergernis van haar broer😂), kruipt echt bijna. Zit ontzettend goed, als ze iets een verhoging heeft om op te leunen gaat ze zelf van lig naar zit. Zit naar lig is geen enkel probleem. Komt er nu ook achter dat ze zich kan optrekken aan box/bed enzo (lukt nog niet zo goed). Trekt zich wel erg goed op aan ons (vingers/arm/been, wat ze maar vast kan pakken). Rollen doet ze al tijden, beide kanten op. Als ze iets gezien heeft dat ze wil hebben, probeert ze net zo lang tot ze het ook daadwerkelijk heeft. Gaat inderdaad wel heel erg snel op deze manier.

10 dagen geleden

Jeetje. Ik vond mijn dame al snel🤭 tijgert nu een paar dagen en gaat in kruip houding maar dat lukt haar nog niet. Zelf gaan zitten overigens ook nog niet.

10 dagen geleden

Hier van 14 mei, gaat vooral achteruit de hele kamer door, zit met hulp ook nog niet al te stevig. Kan wel al op handen en knietjes komen maar snapt dan ook nog niet helemaal hoe verder 😂. Raakt wel gefrustreerd dat ze niet vooruit komt

10 dagen geleden

Reactie op Adriana-25

Jeetje. Ik vond mijn dame al snel🤭 tijgert nu een paar dagen en gaat in kr ...
Hier ook dit!

10 dagen geleden

Meisje van 8 mei hier. Ging met 4 maanden tijgeren, met 5,5 maand zelfstandig zitten (ik wist niet eens dat het kon!) én kruipen, met 6 maanden ging ze overal staan en ze loopt nu langs de meubels. Zelf gaan zitten vanuit staan doet ze ook, dat vind ik wel handig want eerst was het iedere keer huilen. Ze is net 7 maanden en echt al lang geen baby meer voor mijn gevoel😭

10 dagen geleden

Reactie op Loenie87

Meisje van 8 mei hier. Ging met 4 maanden tijgeren, met 5,5 maand zelfstand ...
😱😱 jeetje! Dit is toch niet normaal snel 😅

10 dagen geleden

Reactie op Loenie87

Zo, dat is echt een snelle Jelle!

10 dagen geleden

Onze oudste was erg snel met alles, maar onze jongste van nu 7 maanden neemt zijn tijd. Hij tijgert sinds 1,5 week en begint het terugrollen van buik naar rug ook eindelijk door te krijgen. Hij wil zich graag optrekken en staan, maar dat lukt nog niet. Soms de billen in de lucht om te kruipen, maar dat zit er ook nog niet in. Ook zelf de speen indoen is nog uitdagend. Ik vind het eigenlijk wel even fijn, het gaat allemaal al zo snel bij een tweede 🙉

10 dagen geleden

Wat een bizar snelle baby’s hebben jullie! Hier rolt ze om en zit ze redelijk stevig maar valt nog weleens om. Komt wel eens op all fours maar daar houdt het wel bij op 😅 heb overigens geen haast met de ontwikkeling, alleen denk ik dat het een hoop frustratie scheelt voor haar als ze zichzelf kan verplaatsen

10 dagen geleden

Reactie op Maanlicht

Wat een bizar snelle baby’s hebben jullie! Hier rolt ze om en zit ze redeli ...
Hier het zelfde hoor! Helemaal prima vind ik het😌

10 dagen geleden

Onze baby is 7 maanden Tijgeren doet hij nog niet maar fysiek zou hij het kunnen, maar hij snapt de beweging nog niet Omrollen met 5 mnd Verder kan hij nu zitten als je hem neer zet maar nog niet zelfstandig hoor. Ik maak me er echt zoo niet meer druk om, vind het juist leuk om te lezen dat andere kindjes sneller zijn of juist minder snel. Leuk dat ieder kind zich zo individueel ontwikkelt.

10 dagen geleden

Reactie op Adriana-25

😱😱 jeetje! Dit is toch niet normaal snel 😅
Het valt allemaal nog binnen de marges😅 Maar ze is motorisch vlot ja. Brabbelen doet ze dan weer helemaal niet, maar je kan niet alles tegelijk natuurlijk. Aan de ene kant is het wel heel fijn, ze kan zich super goed vermaken. Of ik nu boven of beneden ben, ik zet haar gewoon op de grond en ze gaat spelen. Of gezellig mee onder de douche, dan zit ze er ook gewoon bij. Aan de andere kant is het de hele dag opletten dat ze zich niet in de nesten werkt. Ze ziet geen gevaar en snapt 'nee' natuurlijk ook niet. Ze wordt ook niet graag beperkt in haar bewegingsvrijheid, dus de kinderstoel, het winkelwagentje, de autostoel, het is allemaal maar even leuk. Laatst in de winkel zat ze in een oogwenk achterstevoren op haar knietjes in de winkelwagen😅 Met een dagje uit heb ik haar vaker op de arm dan dat ze in de wandelwagen zit, want tja, dat zitten is ook zo wat.

10 dagen geleden

Reactie op Loenie87

Het valt allemaal nog binnen de marges😅 Maar ze is motorisch vlot ja. Brab ...
Oh echt waar? Jeetje. Is ook echt geen baby meer zo 😅 Maar inderdaad ook dat gevaar zien ze nog helemaal niet. Hopelijk duurt het nog even voordat ze gaat lopen. Dan is het al helemaal geen baby meer 🥹

10 dagen geleden

Reactie op Loenie87

Het valt allemaal nog binnen de marges😅 Maar ze is motorisch vlot ja. Brab ...
Heel herkenbaar hoor! De lol is er gauw af he als ze niet hun eigen gang kunnen gaan 😅. Hier precies hetzelfde. Maar als hij maar rond kan kruipen heb ik geen kind aan hem. Probeer hem ook echt wel aan te leren dat nee ook echt nee betekent! En toch lijkt hij dat nu wel een beetje te snappen hoor. Al probeert hij het vaak toch ff 😅

10 dagen geleden

Reactie op Loenie87

Zal het dan aan de geboortedag liggen? 🤔🤭 Hier ook een meisje van 8 mei. Kon ook al tijgeren met 4 maanden en zitten voor dat ze een half jaar oud was. Nu klimt ze de trap naar boven. Ze blijft ook maar doorgaan tot het haar lukt. Je moet ze echt goed in de gaten houden.

9 dagen geleden

Onze dochter is 6,5 maand en kan sinds twee weken omrollen. Ze kan nog niet zelfstandig in een kinderstoel zitten, en doet nog geen aanstalten om te kruipen of tijgeren oid. Hier dus niet een snelle baby zoals alle andere 😉

9 dagen geleden

Reactie op Babymees

Onze dochter is 6,5 maand en kan sinds twee weken omrollen. Ze kan nog niet ...
Hier net zo 🫣

9 dagen geleden

Reactie op Babymees

Ons zoontje precies zo, komt vanzelf..

9 dagen geleden

Reactie op Babymees

Same! Een lekkere luilak ❤️