35 Reacties
10 dagen geleden
Ons zoontje neemt ook zijn tijd 😂 hij is van 6 mei, dus nu 7,5 maand. Hij kan wel heel goed rollen heen en terug, maar kruipen doet hij kog zeker niet. Heel soms doet hij een poging tot tijgeren, maar dat lukt hem nog niet. Hij kan ook nog niet zelf zitten. In een kinderstoel met heel veel ondersteuning lukt het wel. Ik maak me geen zorgen, het komt vanzelf
10 dagen geleden
Wij hebben een die alles doet wanneer ze daar zelf zin in heeft. Rollen kan ze wel, heeft een paar keer gedaan en dat was het. Doet ze nu niet meer. Ze kan wel zelfstandig in slaap vallen, speentje zelf in doen, bladeren door boekjes, aan mijn haren of gezicht trekken, gillen en praatjes heeft ze ook.
Verder herkent ze haar flesje en bordje inmiddels ook heel goed. Dan is ze super enthousiast en ongeduldig aan het worden.
één dag geleden
Reactie op LLL15
Zal het dan aan de geboortedag liggen? 🤔🤭 Hier ook een meisje van 8 mei. ...
Denk niet door de geboortedag haaha, mijn meisje ook van 8 mei maar tijgeren enzo zit er nog niet in. Kan wel al zelfstandig zitten als je haar zo neerzet. Wel juist wel heel veel bezig met brabbelen en fijne motoriek
één dag geleden
Hier grof motorisch een langzame meid. Ze rolt af en toe van buik naar rug en dat is het. Ze rolt naar der zij en pakt speeltjes over. Ze vindt het allemaal wel prima ;).
Ze is daarentegen heel de dag aan het brabbelen en communiceren. Soms horen we in de reeks klanken al papa/mama (toeval nog). Ze maakt expres geluiden als ze aandacht wil van ons of der broers en zoekt veel contact.
één dag geleden
Mijn dochter is bijna 7 maanden en kan nog steeds niet zelf omrollen 😅. Ze kan met ondersteuning zelf zitten in haar kinderstoel (ze past niet meer in de newbornset).
Wel strekt ze haar armpjes uit voor een knuffel, geeft ze kusjes, slaat zelf de bladzijden om van een boek, en kletst en lacht de hele dag. Het rollen komt vanzelf.
één dag geleden
Onze dame van 28 mei tijgert sinds een paar dagen het hele huis door, de kleine avonturier 🧡 Ze probeerde het al weken tot grote frustratie, de hond van mijn schoonmoeder bleek uiteindelijk motivatie genoeg om ineens het trucje te snappen en eeeeindelijk achter hem te gaan 🤭🤭
één dag geleden
Er zitten een paar snelle baby's bij zeg! Onze oudste was ook zo snel met alles, dat vond ik toen heel leuk. Onze jongste is van 12 mei en die doet het wat rustiger aan, wat ik icm een peuter eigenlijk wel fijn vind. Hij tijgert sinds 5 december en drukt zich op zijn buik omhoog en half opzij, dus werkt naar het zitten toe. Doet ook verwoede pogingen om zich aan alles op te trekken, maar dat lukt nog niet. Terugrollen van buik naar rug kan hij motorisch wel, maar doet hij niet echt. Speen indoen doet hij steeds verkeerd om. Zou wel fijn zijn als hij dat trucje doorkrijgt 🫣. Gisteren hield hij voor het eerst zelf zijn fles vast om uit te drinken. Ook zag ik gisteren voor het eerst de pincetgreep! Verder is hij dol op contact en kletsen. We gaan nu oefenen met klappen en zwaaien.
één uur geleden
Onze zoon van 17 mei doet het rustig aan. Rolt van buik naar rug maar verder nog niet. Is relaxed en vind het zelf ook prima. Kletst er daarentegen wel op los 😊