27 Reacties

8 maanden geleden

Na 1 jaar eten ze vaak met 'de pot' mee dus geen groentehap meer en eten ze vaak rond half4 a 4uur yoghurt en evt. Rauwkost en cracker/koek. Wat vind je er gek aan? Je kan dan toch gewoon thuis met je kindje eten.. Je hebt wel opvangs die wel avondeten, soms betaal je dan weer wat meer uurtarief. De 6uur extra per week snap ik niet helemaal. Vaak heb je bijv. 2 dagen per week wat je dan Maandelijks betaald..

8 maanden geleden

Bij ons is dit hetzelfde. Ik heb gelukkig flexibele tijden qua werken en zorg dat ik haar altijd om 1700 opgehaald heb. Begrijp dat sommige deze tijden niet kunnen halen met werken. Bij ons betaal je ook tot 1830 uur in feite.

8 maanden geleden

Wij "betalen" voor opvang van 7.15u tot 18.15u en brengen altijd pas rond 8.30 en halen rond 17.15u dus ja, je betaald vele uren voor niets. Zo werkt het gewoon geloof ik. En we eten gewoon thuis daarna samen

8 maanden geleden

Snap door de reactie wat je bedoelt met 6uur extra. Je betaald idd gewoon voor de hele dag. Gastouders doen soms wel echt per uur.

8 maanden geleden

Hoezo krijgt je kind dan geen avondeten? Na het ophalen kun je thuis toch gewoon eten geven? Wij hebben beide kinderen overigens nooit "avond" laten eten op de opvang. Het is 1x voorgekomen dat de oudste destijds pas om 18.15 konden ophalen. Toen gevraagd om een potje te geven idd en dat was al niet een gewone vraag blijkbaar. Ze hebben het toen wel gedaan, maar dat verzoek nooit eerder gehad.

8 maanden geleden

Wij betalen standaard van 7.30 tot 18.30, maar hebben dit door ons werk echt nodig en dan nog is het haasten soms. Iedrreen heeft gewoon hetzelfde contract, hoe laat je je kind ook brengt of haalt. Tot 1 jaar mag ik ook een hapje meegeven, daarna eten ze snackgroenten / cracker etc mee met de andere kindjes. Onze oudste is gewend dat we thuis pas 6u half 7 eten en de jongste zal er ook aan moeten wennen vanaf volgende week, het is niet anders.

8 maanden geleden

Dank voor jullie reacties dames! Gezien de reacties, is avondeten op de opvang niet vanzelfsprekend. Ik blijf het nog steeds wel gek vinden.

8 maanden geleden

Hoezo krijgt je kind dan geen avondeten? Na het ophalen kun je thuis toch g ...
Niet alle ouders lukt het om de kindjes eerder op te halen. Onze dochter is om 7 uur na een dag opvang echt wel super moe. Dus mochten we haar in alle ergste geval wel half 7 ophalen, gaat ze rechtstreeks naar bed. Dat betekent dus geen avondeten.

8 maanden geleden

Onze kinderen gaan momenteel niet naar de opvang, maar mijn zusje werkt in de opvang en de oudste is tot 13 maanden ook naar de opvang gegaan. Geen idee of dit overal zo is, maar ik weet wel hoe het bij mijn zusje en de opvang van de oudste werkt. Voor zover ik weet is het inderdaad niet gebruikelijk dat kinderen avondeten krijgen op de opvang. Omdat daar onder andere geen tijd voor is. Ze staan met 1-2 leidsters op een groep, tussen 16.30 en 18.30 worden er continue kinderen opgehaald. Ze zijn dan dus continue bezig met kinderen overdragen aan ouders en dat duurt wel even per kind. Ondertussen moeten de andere kinderen ook nog in de gaten gehouden worden. Ik ging er vanuit dat het normaal was dat je met je kindje thuis eet nadat je ze hebt opgehaald. Wij eten ook meestal pas rond 6 uur/half 7 vanwege de werktijden van mijn partner. En qua uren lijkt me dat het met zoveel kinderen niet te doen is om tot op de minuut nauwkeurig bij te houden hoe laat elk kindje gebracht wordt en hoe laat ze weer opgehaald worden. Er ontstaat dan ook ruimte voor discussie tussen opvang en ouders en het levert waarschijnlijk veel extra administratie op. Wij betaalden ook per dagdeel, ook al hadden we maar een uur opvang nodig bij wijze van spreken.

8 maanden geleden

Reactie op Anoniem19900991

Snap door de reactie wat je bedoelt met 6uur extra. Je betaald idd gewoon v ...
Ja precies ☺️

8 maanden geleden

Reactie op Medska

Niet alle ouders lukt het om de kindjes eerder op te halen. Onze dochter is ...
Wellicht dat het helpt om op opvang dagen dan een dutje extra aan te bieden in de namiddag? Dat ze het langer vol houd dat je thuis nog even kan eten met der?

8 maanden geleden

Reactie op Lisa1320

Onze kinderen gaan momenteel niet naar de opvang, maar mijn zusje werkt in ...
Ah, dat het meestal tijdens ophaaltijd van de kinderen valt, had ik niet eens aan gedacht! Dat snap ik wel inderdaad. Bij sommige kdvs krijgen de kindjes tussen de middag warme maaltijd. Gaat mij niet zozeer ook over extra uren die we betalen, ze staat ook niet om half 8 in de ochtend op de stoep. Het is meer én, én, maar gezien de reacties geven meerdere kdv geen warme maaltijden.

8 maanden geleden

Wellicht dat het helpt om op opvang dagen dan een dutje extra aan te bieden ...
Ik denk eerder de realiteit nu gewoon accepteren en ervoor zorgen dat we eerder klaar zijn met werken en om 6 uur aan tafel zitten🤭. Het zal waarschijnlijk ook wel steeds makkelijker gaan. Ik merk al een paar dagen dat ze richting 1 slaapje gaat en steeds langer wakker wil zijn. Dus inderdaad wat later, tegen 6/half 7 avondeten.

8 maanden geleden

Onze toekomstige opvang geeft de kinderen een warme lunch. Daar ben ik heel blij mee. Dat haalt veel druk van de avondspits af en is dus een yoghurtje of een snel broodje ook prima. Wat ik nu vaak doe als er nog gegeten moet worden en het kindeke al heel moe is, is een groentesmoothie maken. Yoghurt, spinazie, doperwten, whatever samen in de blender met een banaan. Dat vind ie heerlijk en lepelt ie zo naar binnen. Geen tranen aan tafel, wel een volle buik en ook nogs met groenten.

8 maanden geleden

En ja, t klopt. Warm eten op de opvang zou super zijn. In veel landen is dat ook gebruikelijk. Maar ons opvangsysteem is zo uitgekleed en onder druk komen te staan dat dat niet meer mogelijk is.

8 maanden geleden

Reactie op langnekoor

En ja, t klopt. Warm eten op de opvang zou super zijn. In veel landen is da ...
Ja helemaal mee eens! In het buitenland is dat inderdaad erg normaal. Überhaupt om warm te eten tussen de middag, ook als volwassenen.

8 maanden geleden

Bij ons krijgen ze wel een warme maaltijd, rond een uur of 4. Mijn dochter wordt volgende week 1 en ze krijgt dan aardappels met groente. Ze doen geloof ik 3x in de week warme maaltijd rond 4 uur en 2x in de week als lunch. Tijdens de kennismaking destijds gaven ze aan dat ze dit doen om voor de ouders wat drum van de ketel te halen, dat je niet thuis met hongerige kinderen nog moet gaan koken, maar de kinderen gewoon al een maaltijd op hebben.

8 maanden geleden

Reactie op Queenie88

Bij ons krijgen ze wel een warme maaltijd, rond een uur of 4. Mijn dochter ...
Wauw super goed! Helaas had ik daar tijdens onze intake niet goed over nagedacht. Ik had het wel destijds gevraagd kan ik mij herinneren of ik eten mag meegeven waar ze ‘ja’ op hadden gezegd, maar dus niet dat het stopt na een jaar…

8 maanden geleden

Bij ons eten ze inderdaad tussen de middag warm eten. En dan rond 4/5 uur nog brood. Ik vind dat een super groot voordeel van onze opvang.. na een lange dag krijgt hij dan thuis soms nog iets van yoghurt en dan kan hij naar bed. Heb ook lange tijd gehad dat ik pas 18.25 kon ophalen. Snap dus zeker waar je tegenaan loopt.

8 maanden geleden

Ik werkte zelf op een kdv die van 07.00 tot 18.00 open was, met verlenging tot 18.30u voor de mensen die dat aanvroegen. Dat half uur betaalde die mensen die dat nodig hadden extra. Verder is het inderdaad van 07.00 tot 18.00 een standaard bedrag. Tenzij je alleen de ochtend of middag afneemt natuurlijk. Sommige ouders willen echt hun geld er uit halen dus brengen hun kind daarom ook echt van 07.00 tot 18.00. Andere halen hun kind om 15.30 bijv op, dsn ben je inderdaad 2,5 uur kwijt. Maar helaas werkt de kinderopvang niet per uur. Althans, niet de kinderdagverblijven waar ik gewerkt heb. Misschien bestaan ze wel hoor! Verder was het inderdaad ook bij ons zo dat we tot 1 jaar potjes gaven als ouders die meegaven, daarna niet meer. Dan kregen ze om 17.00 nog een soepstengel en wat groenten en dat was het. Dit ook omdat het anders niet te doen was met afsluiten. Want vaak sluit je in je eentje af en als je dan na 17.00 nog potjes moet geven aan verschillende kinderen + overdrachten moet doen aan ouders gaat niet. Ik denk dat dat ook de reden is.. maar geen idee. Voor mij allemaal wel herkenbaar in ieder geval!