20 Reacties
één maand geleden
Hier ook hoor, ik lees er wel eens wat over en soms komt het overeen maar niet altijd 😅. Ik neem de dagen maar zoals ze komt, geloof best dat die kleintjes veel ontwikkelingen doormaken maar verder zie ik het wel zegmaar 🤞🏻😜
één maand geleden
Die sprongen van oei ik groei zijn ook totale onzin. Snap niet dat het nog steeds zo ingeburgerd is
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oei,_ik_groei!
één maand geleden
Reactie op Madeliefje34
Die sprongen van oei ik groei zijn ook totale onzin. Snap niet dat het nog ...
Ja, echt bizar. Ik denk dat het voor veel mensen houvast geeft. Een sprongetje de schuld geven is zo lekker makkelijk haha.
Zijn die slaapregressies ook zo duidelijk onzin trouwens? Daar kon ik zelf niet zoveel over vinden. Heb het voor de lol eens aan chatgpt gevraagd en die zei dat ook slaapregressies geen heel sterk bewijs hebben.
één maand geleden
Als je stiekem een controlfreak bent zoals ik😬, is het wel fijn om een soort houvast/verklaring te hebben voor bepaald gedrag. Het is gewoon fijn te weten dat ik op bepaalde dingen geen invloed heb en de wetenschap dat alles een fase is is gewoon ook prettig.
Ik volg de sprongen/regressies niet op de minuut, maar ik haal er wel veel herkenning uit.
één maand geleden
Ik geloof er ook niet in.. niet elk kind ontwikkelt zich op z’n eigen tempo. Daar kan je geen kalender aan hangen. Geloof best dat als een kind zich ontwikkelt, het even niet zo lekker in z’n vel zit of slechter slaapt. Maar dat is echt niet bij elk kind precies dezelfde week/dag.
één maand geleden
Reactie op Lalalau09
Ik geloof er ook niet in.. niet elk kind ontwikkelt zich op z’n eigen tempo ...
Precies dit 👌🏻
één maand geleden
Haha, wij noemen álles een sprongetje. Dat helpt ons hier om te gaan met lastige fases. De oei-ik-groei-sprongetjes wil ik altijd op letten, maar die rekenen in weken en ik ben na week 12 begonnen met in maanden denken, dus geeeeen idee waar we dan zijn, haha. En de vaardigheden komen nooit overeen, dus zo zinvol vind ik die ook niet.
één maand geleden
Reactie op Madeliefje34
Die sprongen van oei ik groei zijn ook totale onzin. Snap niet dat het nog ...
Hahah ja maar echt, vind het stiekem altijd beetje triest al dat gemiep over sprongen 🫣
één maand geleden
Hier ook niet. Wij volgen onze dochter gewoon. Geen verwachtingen, geen druk. Some times may be good, some times may be shit!
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Fijn voor je dat jij er wel relaxt mee om kan gaan. Maar om andere moeders ...
Ik vind het triest omdat het totaal niet wetenschappenlijk onderbouwt is en je gewoon een baby hebt, en ja die huilt, slaapt slecht etc. Al die dingen die bedacht zijn zoals sprongetjes en slaapassociaties en slaapcoaches is puur om geld te verdienen, dat vind ik triest.
Als ik zie hoe het hier op het forum gaat over doorslapen en wat een baby zogenaamd dan moet kunnen pff 🥲
één maand geleden
Reactie op Nicole1306
Hier ook niet. Wij volgen onze dochter gewoon. Geen verwachtingen, geen dru ...
Ik kwam hier om dit te zeggen! Bij de eerste was ik er ook ontzettend op gefocust en dat gaf mij veel stress. Bij de tweede denk ik alleen maar let it goooo. We proberen gedrag te verklaren en er zal vast een kern van waarheid inzitten. Maar we kunnen toch niet meer doen dan er voor onze kleintjes te zijn. ♥️
één maand geleden
Reactie op Liesebeest
Ik kwam hier om dit te zeggen! Bij de eerste was ik er ook ontzettend op ge ...
Dit dus! Ben bij de tweede veel chiller dan bij de eerste. Het is nu echt go with flow en zij rolt ook in ons dagprogramma. De ene dag is de andere niet en uiteindelijk worden ze vanzelf groot.
één maand geleden
Mijn moeder zegt ook vaak: wat was dat bij ons dan makkelijk heh, toen had je al die sprongen niet, dus had je er ook geen last van :P
Maar fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die soms niets begrijpt van al die sprongen:) dat geeft rust en motivatie om het inderdaad maar een beetje los te laten allemaal
één maand geleden
Ik hou me er ook niet volledig aan vast, maar moet zeggen dat als ik merk dat mijn kleintje ineens minder drinkt, slechter slaapt, niet haarzelf is en meer huilt ik het wel een fijne ‘bevestiging’ vind dat dit dan te maken kan hebben met een sprong en niet dat er iets anders geks gaande is