18 Reacties
2 jaar geleden
Hi Froek, gefeliciteerd met je zwangerschap! Het kan allemaal; ervaar ik nu zelf ook. Ik in mei 2022 zwanger geweest en enorm pijnlijke borsten vanaf 3+5. Brak toen af bij 4+4 en toen ging de pijn in mijn borsten ook meteen weg. Nu weet ik dat ik weer zwanger ben en zit nu op 4+2 en helemaal geen pijnlijke borsten. Ik weet het sinds 3+6 en voel in alles veel minder dan toen. Terwijl mijn testen nu eigenlijk veel beter oplopen. Ik dacht altijd dat het onzin was dat elke zwangerschap anders zou voelen, haha. Maar het is echt!
2 jaar geleden
Voor mij ook hetzelfde. De vorige zwangerschap had ik ook al bij 3 weken extreem pijnlijke borsten en met vlagen misselijk. Toen wist ik zeker dat het raak was. Nu ben ik 4+4 en amper/geen klachten. Misschien wat meer vermoeid in de avond, maar dat kan ook andere oorzaken hebben. Als ik geen test had gedaan, dan had ik nu ook niet geweten dat ik zwanger zou zijn. Dus het zal er vast bij horen.. 😘
2 jaar geleden
Reactie op sterrenmama
Voor mij ook hetzelfde. De vorige zwangerschap had ik ook al bij 3 weken ex ...
Precies hetzelfde hier en ik ben 5+3. Ik vermoed dat onze lichamen nu wat minder ‘schrikken’ van de hormonen omdat het de tweede keer is. En je weet het niet hè, voor hetzelfde geld word je morgen met een cup groter en misselijkheid wakker 😉.
2 jaar geleden
Enne…de vorige keer had je wél symptomen en ging het helaas ook niet goed, dus dat is alleen maar een teken dat het hebben van symptomen niets zegt, toch?
2 jaar geleden
Zou me er niet zo'n zorgen om maken. Elke zwangerschap is anders.
Eerste zwangerschap erg last van gevoelige borsten, verder eigenlijk geen kwaaltjes.
2e zwangerschap totaal geen gevoelige borsten wel dat je tepels al vrij snel donkerder kleuren, en de complete zwangerschap kots misselijk en kotsen (hg).
3e zwangerschap (vroege miskraam) wel gevoelige borsten.
4e zwangerschap totaal geen gevoelige borsten, wel af en toe een weeïg gevoel dus hopelijk niet weer een hg zwangerschap 🙈
Wel bij allemaal last van lage bloeddruk.
Dus zou me qua borsten niet te druk maken. Je krijgt vanzelf wel 'kenmerken' dat je zwanger bent.
Bijv. bepaalde dingen die je niet meer lust, of juist heel veel trek in hebt.
Geuren die extreem binnen komen etc 😉
2 jaar geleden
Reactie op sterrenmama
Hier nog steeds zo goed als symptoomloos. Nu 5+4 weken. Jullie?🫣
Ja ik ook! Borsten een klein beetje gevoelig maar niet vergelijkbaar met vorige keer. Ook niet overdreven moe of misselijk, dus tot nu toe (even afkloppen) voel ik me nog steeds helemaal prima. Inmiddels 6+2…nog 2 weken tot de eerste echo, ik maak me niet echt zorgen maar toch wel spannend 😅.
2 jaar geleden
Ik heb nu een soort stuwing, echt heel weird. Van die knobbels/schijven die ik ook had als ik te lang niet gevoed had toen ik nog bv gaf. Precies hetzelfde gevoel ook. Bij mijn vorige zwangerschap waren mijn borsten juist heel gezwollen, maar nu dus ineens uit het niets die bobbels.
2 jaar geleden
Reactie op Marenne
Tot nu toe zijn mn klachten heel anders dan bij de 1e. :) geen zwangerschap ...
Bij mij zijn mijn tepels sinds een kleine week heel gevoelig en mijn borsten voelen voller. Verder geen pijn in borsten. Heb afgelopen week ‘s nachts een keer enorme krampen gehad in mijn buik. Overdag voel ik soms wat kleine krampjes/steekjes, maar dat is heel licht en merk ik alleen als ik zelf niet zoveel aan het doen ben. Had van de week ook vaak een opgeblazen gevoel in de avond, maar sinds ik visolie slik is dat weg. Niet zeker of dat er mee te maken heeft hoor. Verder voel ik echt weinig. Nu 5 + 3 weken.
2 jaar geleden
Snap je onzekerheid wel. Dit is mijn 6e zwangerschap ( heb 1 gezond kind). Mijn 'goede' zwangerschap was ik dood en dood ziek. Ben nu bijna 6 weken en voel me opzich wel prima. Heb wel gevoelige borsten en soms wat steekjes. Bij al.mn miskramen ( allemaal tussen 6 en 8 weken) had ik klachten zoals nu. Dus de moed zakt me al.weer in de schoenen. Heb a.s Vrijdag eerste echo ivm al die miskramen. Ik kan dus ook niet blij zijn. Eerst maar eens afwachten weer