25 Reacties

één maand geleden

Merk hier er ook weinig van qua negatieve dingen. Slaapt nog.steeds als een roosje van 18.00 tot 7.00

één maand geleden

De nachten zijn bij ons wat onrustiger geworden. Van 0 keer wakker tot 1-2 keer wakker. Maar ook dit wisselt weer per nacht, soms slaapt ze ineens weer 3 nachten door zoals voorheen. Soms een dagje waarbij ze wat chagrijnig is maar naast dit merken wij ook weinig.

één maand geleden

Mijn meid van 18+2 slaapt ook nog steeds heel goed! Soms van 19-7 de nacht door, soms komt ze ergens tussen 3 en 5 voor een flesje. Deed ze daarvoor ook zo! Merken het soms wel overdag, ze wil wat meer aandacht

één maand geleden

Reactie op ikbenlindsay

Mijn meid van 18+2 slaapt ook nog steeds heel goed! Soms van 19-7 de nacht ...
Dit herken ik heel erg van ons kereltje. Hij is nu 17+6 en de nachten zijn ook zo. Overdag zijn z'n slaapjes wel al weken niet langer dan 45 minuten maar hij doet ze braaf na 90 minuten wakkertijd. Verder wel echt vaker humeurig maar alsnog is hij zo een lieve, blije baby.

één maand geleden

Ohhh ik durf dit eigenlijk niet op te schrijven omdat ik bang ben dat ik het jinx 🤡 Maar wij zijn tot nu toe zonder problemen door de sprong gekomen en nog geen teken van een slaapregressie. Hij slaapt van 19:00 tot 06/07:00. De sprong duurde een dag en hij was toen wat aan het mopperen maar dat is het wel. Dat is overigens tot nu toe zo bij al zijn sprongen. We mogen in onze handjes knijpen. ☺️

één maand geleden

Hier ook amper last en wel vele ontwikkelingen. Ze is nu 18+2 week. Slaapt ook nog gewoon hele nachten door. Dus het kan wel. 😁

één maand geleden

Bij mijn oudste was het een groot drama 😂 Elke nacht urenlang wakker en overdag wilde hij niet meer in z’n bed slapen. Maar mijn jongste komt hooguit eventjes ietsje moeilijker in slaap ‘s avonds en wordt ‘s ochtends een klein beetje eerder wakker, maar alle dagslaapjes gaan goed en de nachten zijn hetzelfde gebleven. Sowieso merken we bij hem bijna nooit iets van een sprongetje, behalve soms wat kleine momentjes van frustratie als hij iets nieuws probeert en het lukt niet meteen.

één maand geleden

Bij de oudste eigenlijk geen last gehad. Nu met de jongste even 2 nachten dat hij snachts ook steeds draaide, maar de buik niet als slaappositie accepteerde. Dat is ondertussen ook weer klaar en meneer valt nu zelfs overdag zelf in slaap en koppelt zonder problemen zijn dagslaapjes (was s nachts eigenlijk altijd al goed). Dus echt last hebben we er ook niet van gehad

één maand geleden

Fijn dit tegengeluid. Ik heb mezelf ook intens bang laten maken voor sprong 4. Wij gingen op vakantie precies toen hij zou moeten beginnen. 3 weken weg geweest en (ik klop hem af) eigenlijk weinig aan de hand. Hij beweegt veel meer snachts en stopt ook in zijn slaap zijn handen in zijn mond. Met elkaar in een camper zorgde dat ervoor dat ik er zelf 5x per nacht uit ging omdat ik dat hoorde (hij sliep zelf gewoon lekker door) uit angst dat hij de camping wakker ging maken. Ik denk eerlijk gezegd dat ik dat thuis niet eens gemerkt zou hebben met hem in zijn eigen kamer. Hij gromt, kwijlt en beweegt wel veel meer, maar dat is eerder schattig dan vervelend. Soms iets kortere slaapjes maarja dat kan ook ontregeling van de vakantie zijn. Natuurlijk kan het bij kindjes ook heel anders zijn en respect voor de papas en mamas die daarmee moeten dealen. Maar het had mij en mijn vakantie-ontspanning enorm geholpen als er wat meer van dit soort geluid te lezen was geweest ;)

één maand geleden

Die van mij slaapt 11 uur lang ‘s nachts en midden in sprong 4. ‘s middags een dutje in haar grote bed van 2 / 2,5 uur. Valt zonder hulp in slaap. Ze is nu 17,5 week. Ja ‘s avonds is ze vaak niet te genieten om dat ze na haar dutje niet echt meer slaapt. Soms moet ik 1938 keer haar speen geven ‘s nachts maar ze ligt toch naast me in de co sleeper. Ze is vaker chagrijnig als ze niet vermaakt wordt maar al met al echt prima te doen hoor deze sprong. *klopt af. #nietjinxennu

één maand geleden

Bij mn 1e was elk sprongetje superduidelijk. Slapeloze nachten, veel huilen, krampjes, veel willen drinken, onrust, frustratie, heel moeilijk in slaap komen, ga zo maar door... nu bij de 2e nog geen enkel sprongetje gemerkt. 🤣 die zou nu ook middenin sprong 4 moeten zitten en het enige wat we merken is dat hij zich soms iets eerder meld voor een fles, waardoor hij sommige dagen 5 flessen krijgt ipv 4. Thats it. 😅

één maand geleden

Wat fijn om ook dit tegengeluid te horen! Bij ons ook nu af en toe wisselend. Soms heeft hij opeens wat extra aandacht nodig snachts. Speentje, kusje of flesje en soms gaat het weer hartstikke goed. Ene dag slaapt die overdag heerlijk, andere dag is het huilen, humeurig en slecht slapen. Dan zeggen we maar: mañana es otro dìa. Morgen weer een nieuwe dag. ❤️ Fijn om te horen dat ik mezelf dus niet helemaal gek hoef te maken voor de slaapregressie.

één maand geleden

Bij mijn zoontje letterlijk niks gemerkt, ik moet zeggen dat ik ook niet zo geloof in "sprongetjes" of slaapregressie. Het zijn baby's en baby's hebben nu eenmaal wel eens een off-day of periode. Tegenwoordig moet daar gelijk een verklaring voor zijn of een naampje krijgen. Nu bij mijn dochter (vandaag 18 weken) merk ik er ook weer vrij weinig van. Super makkelijk, vrolijk, lief en gezellig kind met af en toe eens een off-day💁🏻‍♀️ Een typische baby dus😁

één maand geleden

Hier een meisje van net 4 maanden. We merken dat ze met alle sprongetjes net wat eerder is dan staat aangegeven. Hier in huis één hele slechte nacht gehad, precies op de dag dat ik weer aan het werk mocht gaan maar sindsdien slaapt ze. Van ongeveer 20.00- tot 06-07 uur in de ochtend. Heus wel eens dat ze haar speen in wil maar dat is heel af en toe 1x op een nacht uit bed en dan slaapt ze weer verder. Ook overdag een vrolijke meid die druk aan het spelen en ontwikkelen is. En ja ook heus heeft ze wel eens een mindere dag, maar zelf zit je er ook niet altijd even vrolijk bij denk ik dan. Soms vind ik het wel lastig dat het hier eigenlijk heel soepeltjes loopt, omdat als je sommige verhalen hoort ze ook echt kunnen spoken. Ik hou dan mijn positieve verhalen dan maar liever voor mij😅

één maand geleden

Hier ook een dochter van 18 weken die tot nu toe nergens last van heeft qua slaapregressie. Slaapt gewoon door snachts. Dochter van mijn zusje is nu bijna een jaar en heeft ook geen last gehad van slaapregressies.

één maand geleden

Wij merken er tot nu toe ook weinig van. Hij is 15,5e week en heeft de laatste dagen iets meer moeite met zelfstandig in slaap vallen en de slaapjes zijn korter geworden overdag. Met voeding en de nachten merken we geen verschil. Hij is langer wakker overdag en lekker vrolijk en zijn wereldje aan het ontdekken.

één maand geleden

Hier duurde het een week. Overdag merkten we dat hij minder en slordiger dronk. Verder wel gewoon vrolijk en slaapjes zoals normaal (45 minuten). De nachten waren even aanpoten want meneer sliep wat lichter waardoor hij snel zijn speentje verloor en daardoor van streek raakte. Dus we moesten er wel vaak heen om even te sussen en speentje terug te geven. Wat ook niet hielp was dat we in deze periode de inbakerslaapzak moesten afbouwen vanwege het beginnende rollen. Na een weekje weer normaal en slaapt de nachten weer door zoals daarvoor. Fingers crossed, maar als dit het was dan teken ik ervoor 😅

één maand geleden

Dochter is nu 20 weken. Ze is de ene nacht wat vaker wakker dan de andere. Ik geef bv. Overdag doet ze 3/4 dutjes. Ze is wat huileriger en hangeriger dan normaal, maar doorslapen heeft ze nog nooit gedaan. Dus ik zie het per dag/nacht. Ze is een baby en gewoon zo onvoorspelbaar… ze groeit wel echt keihard, misschien een groeispurt gehad?

één maand geleden

Reactie op Liesebeest

Wij merken er tot nu toe ook weinig van. Hij is 15,5e week en heeft de laat ...
Hoelang is die van jullie wakker? Die van ons nu 15 weken en ongeveer 2 uur. Ik hield eerst 1,5 uur aan en ‘s ochtends is het nog steeds 1,5 uur maar hoe later op de dag hoe langer wakker merk ik.

één maand geleden

Reactie op JJ010624

Hoelang is die van jullie wakker? Die van ons nu 15 weken en ongeveer 2 uur ...
Zijn wakkertijd is nu ook ineens 1,5 a 2 uur en aan het eind van de dag inderdaad ook langer wakker. Van de week een keer ruim 2,5 uur. 🙈