34 Reacties
één maand geleden
Volgens mij wordt het afgeraden om meerdere voedingen achter elkaar af te bouwen. Maar misschien kan je er wel eentje vervangen voor kv zodat je al minder hoeft te kolven.
Heb je dus ook nog niet geoefend met een flesje? Indien niet dan start daar snel mee voor het geval je een fles weigeraar hebt!
één maand geleden
Hier vergelijkbare situatie: ik ga ook in november weer werken en heb ook geen zin in kolven.
Onze dochter zit nu op 4 voedingen: 8-12-16-20 uur. Ik ga straks starten met 3 ochtenden werken. Aangezien ze dan ook vast voedsel gaat krijgen, zal er langzaam een voeding af gaan. Ik ga haar dan voeden voor ik ga werken en ik voed haar als ik terugkom van m'n werk en haar naar bed breng. De voeding van 16 uur zal dan langzaam verdwijnen, omdat ze dan gezellig met de pot mee mag eten.
Heb jij al vastgelegd hoe je werk er uit gaat zien? Misschien kun je er nog over nadenken om het wat om te gooien. Ik heb bijvoorbeeld ook nagedacht over een hele dag werken en tussendoor heen en weer (5 autominuten) voor een live voeding.
één maand geleden
Reactie op 1992mamma
Ik vind die pauze om te kolven op m’n werk wel lekker 🤓
Ik ook!
één maand geleden
Ik heb ook geen zin maar ik ga het wel doen, mijn werk probeerde mij dit nog in mijn eigen tijd te laten doen (onderwijs). Ben benieuwd hoe het straks gaat 😹 ik begin ook in november
één maand geleden
Ik moet over twee weken weer gaan werken en heb de voedingen onder werktijd afgebouwd. Dus ik voed nu ong 50/50: snachts, sochtends en savonds nog bv. Heb het heel langzaam afgebouwd. Eerst de late middag voeding kv, daarna de voeding halverwege de ochtend en meestal voedde ik ook nog tussen de middag. Die uiteindelijk dus ook afgebouwd. Tot nu toe gaat de bv nog goed, maar er is op deze manier wel een kans dat dat terug gaat lopen. Dat moet je dan wel accepteren. Bij sommige vrouwen stopt de gehele productie al als ze 1 voeding vervangen.
één maand geleden
Reactie op langnekoor
Ik ook!
Ik vind het ook een fijn moment. Omdat werken best intensief is nu nog, zijn die pauze momenten wel fijn om goed geconcentreerd te kunnen werken de rest van de tijd. En lekker ongegeneerd foto’s en filmpjes van m’n baby kijken 😍
één maand geleden
Bij mijn eerste kindje heb ik dit geprobeerd, maar voor mij was het niet voldoende om mijn productie op peil te houden. Ik ben alweer aan het werk en ik vind het kolven erg tegenvallen. Nu denk ik er aan om 1x per dag te kolven (rond lunchtijd) en wat ik dan tekort kom wil ik aanvullen met kunstvoeding. Hopelijk is dat dan genoeg om mijn productie voldoende te houden!
één maand geleden
Ik voed sinds een maand ook de ochtend en avond voeding aan de borst. En de 3 voedingen tussendoor krijgt mijn dochter kunstvoeding. In 3 weken afgebouwd naar dit en tot nu toe loopt het heel goed zo 🙏🏻
Ben begonnen met de 2e voeding van de dag als 1e te vervangen door kunstvoeding, dit een week lang en daarna de 4e voeding van de dag vervangen door kunstvoeding en weer een week later ook de 3e voeding.
één maand geleden
Reactie op Laurene
Dat klinkt goed! Was je kindje al gewend aan de fles met bv erin?
Ja heel blij mee dat dat zo goed gaat! Nee eigenlijk niet, maar aantal keren gekolft en in flesje gegeven. Eerste keer kunstvoeding wou ze echt niet aannemen van mij. Dag later mijn schoonmoeder het laten geven en vanaf toen dronk ze het zo op en dag later ook gewoon als ik zelf de fles gaf!
één maand geleden
Heb je wel al een fles geprobeerd? Wij vanaf geboorte moedermelk in de fles. Maar opeens is ze sinds een week een flesweigeraar. Geeft veel stress.
één maand geleden
Reactie op Laurene
Mijn kindje heeft alleen nog uit de borst gedronken. Zou ik de fles kunnen ...
Je kan meteen kv geven. En stel dat ze het niet pakt dan kan je proberen of het met bv wel lukt. Maar zoals ook al door anderen aangegeven: ik zou er niet te lang mee wachten om alvast een beetje te oefenen! Misschien heb je geluk en pakt ze de fles meteen, maar het kan ook zo zijn dat het echt nog wat tijd kost voor haar om aan de fles te wennen.
Hier kan je tips vinden voor als het niet meteen lukt: https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/voeden-met-een-fles/
Het artikel gaat over bv, maar de tips over drinken uit de fles kan je ook bij kv toepassen!
één maand geleden
Yes ik heb per week 1 voeding afgebouwd. Maar helaas hield ik het nog twee weken vol met alleen ochtend en avond want de productie ging zo omlaag dat ik mijn dochter te weinig kon geven. Heb wel nog een week aangelegd omdat ik het zo fijn vind en dan flesje erna, todat ik merkte dat het voor ijn dochter vervelend begon te worden...