8 Reacties

één maand geleden

Je verslikt je makkelijker in iets vloeibaars dan in een stuk.

één maand geleden

Ik vind rapley ook beter! Denk dat wij eerst beginnen met wat gepureerd en als ze oud genoeg is overgaan op (deels) rapley

één maand geleden

Rapley met 6 maanden. Het schijnt inderdaad dat baby's zich sneller verslikken in gepureerd eten. Met hele stukken en zelf laten eten schijnt dat er sneller een seintje naar de hersenen gaat waardoor ze weten dat ze aan het eten zijn. Hierdoor zouden ze zich minder snel verslikken en als ze dat wel doen zijn ze meestal prima in staat om dit zelf goed uit te hoesten.

één maand geleden

Met de oudste heb ik me suf gekookt aan gepureerde hapjes en ze at helemaal niks. Toen ze stukken kreeg ging ze zo eten hahaha. Rapley is juist minder gevaarlijk als je alle regels goed hanteert omdat je kindje dan helemaal zelf kan bepalen wat het wel of niet in de mond stopt. Je kunt de app solid starts gebruiken (misschien ook fijn voor je man). En dan is het vooral uit proberen wat je kindje prettig vind

één maand geleden

Rapley. Makkelijker, gezelliger en een mooie basis voor een gezonde relatie met eten

één maand geleden

Het is waar jullie je samen goed bij voelen. Goed geprakte hapjes kun je vanaf 4 maanden mee starten. Baby's hebben een kokhalsreflex: als het niet goed naar beneden gaat spugen ze het uit. Verslikken is niet erg, daar leren ze van. Echt stikken (en blauw aanlopen) gebeurt niet zomaar. Voor rapley moet je kind goed recht op kunnen zitten, en kauwen en slikken. Wij beginnen nu met hapjes en zodra ze er aan toe is gaan we over op rapley.

één maand geleden

Je kunt het ook prima combineren. Althans dit hebben wij met onze oudste gedaan en gaan we nu weer doen denk ik. Voor je man misschien fijner eerst? Zo kan hij er een beetje aan wennen.

één maand geleden

Wij hebben het met de oudste gecombineerd. De jongste hebben wij nu ook al op grote stukken groente en fruit laten sabbelen (wij blijven het vasthouden) daarnaast wat gepureerde groenten gegeven. De stukken komkommer en paprika vind hij lekkerder en interessanter dan het gepureerde eten