9 Reacties

3 maanden geleden

Lijkt me super akelig maar ik heb al eens eerder gehoord dat sommige babies dit doen. Ze happen vanzelf weer naar adem: https://www.oudersvannu.nl/kind/wat-als-je-baby-peuter-of-kleuter-zijn-adem-inhoudt-alles-over-breath-holding-spells~1822e3e

3 maanden geleden

Reactie op Jessara

Lijkt me super akelig maar ik heb al eens eerder gehoord dat sommige babies ...
Ja maar dan moeten ze volgens mij wel minstens 6 maanden zijn. Onze dreumes deed dit ook maar dat was vanaf 8 maanden pas

3 maanden geleden

Oh vreselijk! Klinkt mij ook als breath holding spells, heb wel eens gehoord dat blazen in het gezichtje bij zo'n dan kan helpen om er terug uit te geraken. Verder weinig tips behalve misschien het zelfstandig slapen even te laten voor wat het is. Haar even een paar dagen lekker bij jullie houden, zodat je zelf ook even terug tot rust kan komen en het voorval van gisteren kan verwerken. Sterkte!

3 maanden geleden

Dit kam dus ook komen door verborgen. Reflux. Mijn dochtertje heeft dit gegad 4 jaar geleden. Als de voeding omhoog komt, sluit de luchtpijp af om te voorkomen dat het zuur in de longetjes terrecht komt.

3 maanden geleden

Reactie op MomOfTwo94

Oh vreselijk! Klinkt mij ook als breath holding spells, heb wel eens gehoor ...
Ja klopt, korte harde blaas in het gezicht, richting de neus. Zacht blazen werkt niet.

3 maanden geleden

Onze kleine van 12 weken doet dit ook regelmatig. De eerste keer ben ik ontzettend geschrokken en ook op de HAP beland met hem. We zijn er inmiddels achter dat hij soms heel hard huilt (lees: krijst) van de krampjes en verborgen reflux. Gelukkig gaat het na een ziekenhuisopname een stuk beter. De verpleegkundige hebben me geleerd om even hard te blazen in zijn gezicht, gewoon een harde ‘puf’. Het klinkt best zielig en zo ziet het er ook uit, maar ze schrikken hier van waardoor ze weer verder gaan met ademen. Het blazen is een veilige manier om hun te laten schrikken. Wat betreft het gevoel van veilig slapen, niks kan je als mama ervan overtuigen dat je kleine veilig is. Dat is althans mijn ervaring. Maar wij proberen er alles aan te doen dat hij veilig is (aerosleep en een Smartsokje die zijn waardes telkens meet en een alarm geeft als er ook maar iets veranderd in die waardes).

3 maanden geleden

Ga eens met je dochtertje naar de osteopaat als ze zo onrustig is steeds. Heeft bij ons wonderen gedaan, aangezien ons kleintje door een intense bevalling en meningitis vol spanning zat. Inmiddels een super tevreden baby (8 weken)

3 maanden geleden

Klinkt als breath holding spell… maar ik weet niet of dit ook bij baby’s kan? Ik denk het wel. Google het maar eens; het is heel beangstigend, maar niet gevaarlijk in principe.

3 maanden geleden

Reactie op mumofA24

Ga eens met je dochtertje naar de osteopaat als ze zo onrustig is steeds. H ...
Inderdaad, wilde dat ook net voorstellen. Bij de eerste zijn we daar geweest en nu met de 2e ook en het helpt echt.