10 Reacties

5 dagen geleden

Wat adviseerde de arts? Als je denkt aan pijn kun je toch op proef geven naast paracetamol? (in de juiste dosering ofcourse). Verkoelde bijtring? Sneu zeg, sterkte!

5 dagen geleden

Ah wat zielig! Als hij zoveel pijn lijkt te hebben en ontroostbaar is zou ik hem dat zeker geven. Als dat kan en mag samen met paracetamol. En misschien wat dentinox voor de pijn in z’n mondje. Beterschap ❤️‍🩹

5 dagen geleden

Wij geven nurofen enkel zeer uitzonderlijk. Standaard perdolan (idem als paracetamol) en als na drie uur de koorts nog niet beter is dan krijgen de kindjes hier nurofen. Zo hebben we de optie elke drie uur iets toe te dienen. Maar de oudste is nu bijna 20 maanden en heeft gelukkig nog maar tweemaaal nurofen nodig gehad. Maar ieder zijn methode he 😉

5 dagen geleden

Ik zou in eerste instantie vooral het advies van de arts volgen. Onze huisarts adviseert eerst paracetamol geven en als het ongemak en/of de koorts na 3u niet weg is, dan kan je nog Nurofen geven. Dan na 3u weer paracetamol. En zo dus elke 3u afwisselen. Ditzelfde advies werd ook gegeven op de EHBO cursus voor baby's. Bij onze oudste hebben we het zo wel eens gedaan wanneer hij een dubbele oorontsteking had. Maar meestal is paracetamol hier eigenlijk wel voldoende.

5 dagen geleden

Nurofen werkt sneller maar wel als laatste redmiddel. Meestal volstaat een zetpil al.

5 dagen geleden

Wij hebben dat een keer gegeven op advies van de arts toen ons kindje oorontsteking had, zou dat niet zo snel doen namelijk

5 dagen geleden

Advies van paracetamol is om andere medicijnen te versterken. Veel mensen weten niet dat paracetamol een soort catalysator is. Dan werkt een een ander middel 2x zo goed. De zogenoemde "spiegel" is belangrijk. Dus eerst paracetamol doet dat niks geef je na een paar uur wat anders. Bij mij heeft dat onwijs geholpen na mijn keizersneden. Nooit geweten ook. Maar kan me voorstellen dat dat ook werkt met nurofen.

4 dagen geleden

Reactie op Stephanie12021991

Advies van paracetamol is om andere medicijnen te versterken. Veel mensen w ...
Ja klopt. Nurofen is ibuprofen en dat wordt inderdaad versterkt door Paracetamol. Bij zulke kleintjes zou ik wel wat voorzichtig zijn, maar bij mijn oudste dochter gebruik ik het allebei om de beurt (laatst ook weer bij oorontsteking). Ik kreeg de tip van mijn zus (is verpleegkundige bij de huisartsenpost en assistente bij een huisarts). Dat gaf haar de meeste verlichting. Ik heb ze dus allebei altijd in huis

4 dagen geleden

Hier hielp nurofen heel goed bij echt slecht zijn van doorkomende tanden. Nooit moeilijk over gedaan. Je helpt je kindje ermee en doet dit tijdelijk

4 dagen geleden

Thanks dames! De hele dag (en nacht) met pcm geprobeerd, maar uiteindelijk toch nurofen gegeven. Meneer kirt inmiddels weer lekker, nu maar hopen dat hij de nacht goed doorkomt! Het zijn trouwens 2 tandjes zie ik net...