15 Reacties
5 maanden geleden
130 gram is volgens mij gewoon prima hoor of geeft het consultatiebureau anders aan?
4 maanden geleden
Reactie op jacq12345
Hi is heb nog steeds hetzelfde 100 gram in 10 dagen
Is het tongriempje al gekliefd? Dan zou het misschien moeten verbeteren?
Mijn zoontje groeide eerst ook niet goed met vergelijkbare reden. Was uiteindelijk na 3 wk op geboortegewicht, maar groeit nog steeds niet heel hard. Ze gaan uiteindelijk hun eigen lijntje volgen, niet iedereen is gemiddeld... zolang ze groeit, plast poept en tevreden is zou ik me niet teveel zorgen maken. En anders bespreken op cb of een lactatiekundige betrekken?
4 maanden geleden
Onze dichter is van geboorte totdat ze 9 weken was in totaal maar 500 gram aangekomen. Afgelopen week is ze maar 40 gram aangekomen. Haar curve loopt dus niet mee met een van de lijntjes, maar hij loopt af.
We hebben een blije baby en ze krijgt borstvoeding op verzoek.
Het consultatiebureau maakt dus nog geen zorgen.
4 maanden geleden
Ik heb tongriem gekliefd
Ik heb bv gegeven nagekolft bijgevoegd ik heb fulltime gekolft en ze drinkt rond de 85-100 ml ze is nu 9 weken en ze is idd maar 100 gram aangekomen. Ik krijg van me schoonouders op me kop dat me moedermelk niet genoeg voedingswaarde heeft. Kinderarts maakt zich geen zorgen omdat ze vrolijk en alart is
4 maanden geleden
Reactie op jacq12345
Ik heb tongriem gekliefd
Ik heb bv gegeven nagekolft bijgevoegd ik heb full ...
Laat je niets wijsmaken hoor, moedermelk is altijd goed van kwaliteit! De achtermelk is wel vetter, dus als ze maar kort drinkt, kan het zijn dat ze daar niet aan komt.
4 maanden geleden
Ja, dat lijkt me wel als je borsten goed leeg gekolfd zijn.
Maar idd wat oktobermeisje al zegt: laat je niks wijsmaken! Jouw melk is prima en je kindje groeit op haar eigen tempo. Komt echt goed!