10 Reacties
5 dagen geleden
Herkenbaar, ene dag lukt een half klein potje en andere dagen krijg ik er haast geen hap in. Meestal gaat een groentehapje met 1 groente zoals wortel beter dan een maaltijd hapje. Maar vanavond dit ook gedaan (pastinaak) maar hij heeft misschien 2 hapjes gehad en begon toen te huilen. Ik heb vaak het idee dat hij te moe of hongerig is. Eetmoment al naar eerder verplaatst en bijv na een flesje gegeven maar dat werkt allemaal niet. Fruit gaat trouwens bij ons ook echt mega goed. En brood tussen de middag gaat ook best wel goed.
4 dagen geleden
O ja hoor, heel herkenbaar. En onze ervaring met de oudste is dat dat ook zo blijft😅 die is nu 2.5 en eet de ene dag alles dat binnen handbereik is, terwijl we er de volgende dag met moeite een stuk fruit, halve boterham en wat hapjes avondeten in krijgen. Acceptatie en volgende dag weer proberen werkt hier het beste, helemaal als ze nog zo jong zijn.
4 dagen geleden
Heel herkenbaar. Onze dochter vindt fruit gewoon veel lekkerder dan groente, dus we hebben nu het groente en fruit moment omgedraaid. In de ochtend krijgt ze nu groente en bij het avondeten fruit en dat werkt super. Ik denk dat ze in de avond door de moeheid minder open staat voor dingen die ze minder lekker vindt dan in de ochtend. Als het zo goed blijft gaan, switchen we vanzelf weer een keer terug.
4 dagen geleden
Fijn om dit te lezen want hier heb ik precies hetzelfde probleem. Houdt nu ongeveer 2 weken aan en merk dat ik zelf ook mijn geduld begin te verliezen. Iedere dag maak ik een vers groente hapje voor hem klaar maar hij wilt het niet terwijl hij in het begin alles wat los en vast zat.
4 dagen geleden
Reactie op kimEnMilo
Herkenbaar, ene dag lukt een half klein potje en andere dagen krijg ik er h ...
Wij hebben vandaag geprobeerd de groente anders te geven. Volgens de rapley/ BLW methode. Dus een groot stukje bloemkool. We hebben zowel gepureerd aangeboden (wat hij niet wilde) en dus een stuk bloemkool aangeboden. En dit ging een stuk beter! Heeft echt wat hapjes gegeten en hij vond het ook heel erg leuk. Ik vond het best een beetje spannend maar ging gelukkig heel goed. Dus dit is evt nog iets wat je zou kunnen proberen als je je daar comfortabel bij voelt. (Solid starts app staat hoe je dingen het beste kunt klaarmaken)