15 Reacties
4 maanden geleden
Ik geef al 3 weken combi bv/kv. Ben de bv aan het afbouwen maar wilde daar wel echt rustig de tijd voor nemen. Is eigelijk heel goed gegaan tot nu toe. Geen krampjes of last, hij is heel tevreden en slaapt s nachts langer (6u ipv 3) en overdag 4 a 5u ipv 3 tussen de voedingen. Maar of dat echt door de kv komt kan ik natuurlijk niet zeggen. Hij is in ieder geval erg tevreden en was tot nu toe maar 1x niet voldaan na een borstvoeding, toen kreeg hij nog een flesje met 30ml toe en was hij wel blij. Maar dat was echt eenmalig. Ik doe nu 2x bv per dag en 3x kv.
4 maanden geleden
Reactie op Marenne
Ik geef al 3 weken combi bv/kv. Ben de bv aan het afbouwen maar wilde daar ...
Wat goed om te horen zeg! Met welke voeding ben jij begonnen om als eerst over te stappen op kunstvoeding?
Ben ook wel heel benieuwd of mijn zoontje ook langer door gaat slapen ‘s nachts als ik het straks combineer. Dat zou wel echt een enorm voordeel zijn haha.
4 maanden geleden
Reactie op AnnK92
Wat top! Goed om te horen.
Wel moet ik zeggen gezien ze donderdag 6 weken is en dan de piek is van de krampjes het sws lastig te peilen is. Maar omdat ik 90%bv geef en 10% kunst merk ik er geen verschil in 😊 ze heeft sws niet mega veel last van krampjes maar is per kindje verschillend natuurlijk. Maar dit werkt voor ons super !
4 maanden geleden
Ik doe het ook. Ben paar weken terug begonnen met 's avonds voor het slapen gaan ( tussen 23u en 00u) kv te geven en hij slaapt prima door tot 6u / 7u 's ochtends. En daarna doe ik om de 3 a 4 uur live bv geven. En als we weggaan dan neem ik ook kv mee.
Dit ook omdat de kleine straks naar de opvang gaat en ik hem aan de kv wil laten wennen. Tot nu toe geen last van buikkrampjes of wat dan ook.
Als de kleine kv krijgt dan doe ik tegelijkertijd ook kolven en bij live borstvoeding kolf ik de andere borst. Dit ook om de productie op peil te houden, want ik wil nog bv blijven geven zolang het nog kan.
Ik gebruik net als toen bij mijn dochtertje kv van het merk Hero, dit was toendertijd de keuze omdat het overal te koop is en ik er niet speciaal voor naar een desbetreffende drogisterij hoef te gaan.
4 maanden geleden
Reactie op Romydewit
Nee merk totaal geen verschil daarin. Ik gebruik HiPP kunstvoeding met een ...
Ik ken Hipp voeding nog niet! Zo lastig al die soorten. Mag ik vragen waarom jij voor deze bent gegaan? :)
4 maanden geleden
Wij gebruiken HIPP combiotik/AH biologisch en geven borstvoeding. Al sinds het begin. Ze heeft wel echt de voorkeur voor de borst maar ik ben het op een gegeven moment gewoon zat. Met tegenzin pakt ze dan de fles van papa. Ideale manier naar mijn inziens om de zorg te verdelen.
4 maanden geleden
Reactie op Chesss
Ik doe het ook. Ben paar weken terug begonnen met 's avonds voor het slapen ...
Merkte je verandering in zijn ontlasting? Ik heb 5x kv geprobeerd en hierdoor poepte hij 3 dagen niet. Nu twijfel ik of dat door de merk kwam van de kunstvoeding of dat hij gewoon moest wennen
4 maanden geleden
Reactie op Marenne
Ik geef al 3 weken combi bv/kv. Ben de bv aan het afbouwen maar wilde daar ...
Mag ik vragen welke voedingen je live doet en welke met kv? Duurde het lang voordat de stuwing tussendoor afnam?