6 Reacties

2 maanden geleden

Ik zou alles in de mond steken niet zien als teken dat ze klaar zou zijn voor hapjes. Dat is hoe baby’s dingen ontdekken, en rond deze periode ontdekken ze dat ze handen hebben. 😅 Als je eerder dan 4 maanden begint, is het spijsverteringskanaal van je kleine nog niet klaar voor vast voedsel. Dit kan zorgen voor voedselovergevoeligheid, zoals koemelkallergie. Staat ook op de site van 24baby.

2 maanden geleden

Alles in de mond steken en smakende geluiden hoort bij de ontwikkeling dit heeft niets te maken met behoefte aan hapjes. Rond de 3 maanden hebben baby’s ook weer regeldagen. Hierdoor is ze waarschijnlijk onverzadigbaar. Het spijsverteringsstelsel van je baby is pas klaar voor vast voedsel rond de 6 maanden.

2 maanden geleden

Ik vind de voortekenen altijd een beetje apart, gezien de ‘voortekenen’ ook gewoon bij de morele ontwikkeling hoort. Kindje gaat de handjes nu ontdekken dus stopt alles in het mondje. Een baby kan beter voelen met de tong dan met de handjes, vandaar dat het alles in het mondje stopt. Niet perse omdat het al behoefte heeft aan eten.. en smakken is omdat ze het speeksel aan het ontwikkelen zijn in deze fase, zodat ze strakjes lekker kunnen kletsen en inderdaad goed eten. Maar ook dit hoort er nog bij. Ik zou echt wachten tot minimaal 4 maanden, gezien de darmpjes echt nog niet klaar zijn. In de meeste landen is het zelfs nog steeds pas vanaf 6 maanden dat ze hapjes aanbevelen, dus in Nederland zijn we hier al aardig vroeg mee. Ik las pas ook iemand die zei; als je kindje de autosleutels graag vast heeft en mee speelt ga je hem ook niet in de auto zetten om er in te rijden omdat hij die behoefte lijkt te hebben. Dit vond ik eigenlijk wel een hele goede haha! Ik snap het wel hoor, is dus ook geen aanvallend bericht. Maar ik lees zo vaak dat mensen vanaf 2,5 maand al denken dat een kindje vast voedsel wil door de voortekenen die ze vertonen. Maar ik zou echt wachten. Ze moeten strakjes nog zo lang eten! 😊

2 maanden geleden

Reactie op KleineFreek24

Ik vind de voortekenen altijd een beetje apart, gezien de ‘voortekenen’ ook ...
Ik wilde eigenlijk deze dingen gaan typen, maar ik zie dat u het al heeft gedaan! Ik sluit mij hier volledig bij aan - behalve dat ik minimaal tot zes maanden zou wachten ivm de darmrijping. 🤗

2 maanden geleden

Reactie op KleineFreek24

Ik vind de voortekenen altijd een beetje apart, gezien de ‘voortekenen’ ook ...
Dankje! Ben het met je eens hoor en ben me er ook zeker van bewust dat het ook gewoon bij de ontwikkeling hoort! Om je heen gaan mensen dan alleen ook zeggen: oh dit deed mijn kind ook toen ze toe was aan hapjes etc. Dan ga je toch ook twijfelen en overal wat achter zoeken. Maar ik ga zeker nog even wachten, wil er zelf ook echt niet te vroeg mee beginnen.