11 Reacties

10 dagen geleden

Misschien een gekke vraag. Maar heb je de aardappelen gestampt of met een staafmixer gepureerd? Als je aardappelen met een staafmixer pureert krijg je een hele kauwgomachtige structuur. En heb je geprobeerd al wat melk door de puree te doen zodat het wat smeuïger wordt?

10 dagen geleden

Reactie op JoanneB12

Misschien een gekke vraag. Maar heb je de aardappelen gestampt of met een s ...
Heb ze gestampt. Melk nog niet geprobeerd, wel wat olijfolie en water.

9 dagen geleden

Mijn zoontje moest het ook niet hebben totdat ik er borstvoeding door deed. Het was wel wat te dun, maar de broccoli-aardappel-melksoep heeft hij opgesmult.

9 dagen geleden

Mengen met haar favo groenten? Hier meng ik vaak met bloemkool😅 dat is haar favoriet en de rest liet ze altijd staan

8 dagen geleden

Off topic maar hoe maken jullie aardappel klaar voor hapjes? Welke aardappel gebruik je hiervoor, en kook je dit of kan je ze ook stomen? Kan je aardappel ook los invriezen of moet je dit gelijk met de groente mengen en dan invriezen? Haha zoveel vragen, ik wil net beginnen met het mixen van groenten met aardappel.

7 dagen geleden

Reactie op atvvo

Off topic maar hoe maken jullie aardappel klaar voor hapjes? Welke aardappe ...
Ik heb de aardappel gekookt en gestampt. Toen los ingevroren. Maar gezien ze het niet lust was los invriezen misschien geen goed idee. Ben ook wel benieuwd of er mensen zijn die het samen invriezen idd.

7 dagen geleden

Aardappel prakken / stampen iid. Niet met staafmixer, ook ervaren en geleerd dat het lijm wordt.

7 dagen geleden

Zoete aardappel vries ik wel in en gaat erin als zoete koek. Maar gewone aardappels gebruik ik alleen vers, dus als we ze zelf ook eten. Ik prak er dan 1 door de groente heen en doe er wat melk door. Maar ook hier is het geen grote hit hoor.

7 dagen geleden

Reactie op JoanneB12

Misschien een gekke vraag. Maar heb je de aardappelen gestampt of met een s ...
Dat zijn vaak vastkokende aardappels, die geven dan teveel zetmeel af. Kruimige aardappels kun je makkelijker pureren en anders gewoon prakken net voor je het geeft :)

7 dagen geleden

Misschien een beetje roomboter erdoor ☺️

één dag geleden

Waarom wil je dat ze aardappel eet? Ze heeft de type koolhydraten uit aardappel niet nodig voor groei en ontwikkeling. Gewoon lekker de groenten los? Soms gepureerd, maar misschien ook fijn om het los te geven? Ik vind zelf de app SolidStarts erg fijn. Daar kun je per groente bekijken hoe je het veilig kunt aanbieden. 🙏🏼