36 Reacties

één maand geleden

Ik wacht er nog even mee, en kijk wanneer mijn kindje er zelf interesse in krijgt.

één maand geleden

Bij ons zegt het CB dat het prima is zolang je maar vóór de 6 maanden begint. Wij zijn zelf met ongeveer 4 maanden en 3 weken (dat was dit weekend) begonnen en onze kleine heeft nog niks ingeslikt, want hij vind het allemaal maar vreemd haha. Dus zijn darmen hoeven nog niks nieuws te verwerken ;)

één maand geleden

Wij zijn gestart met laten proeven, bijvoorbeeld sabbelen op een stukje peer of appel of tomaat op momenten dat wij dat eten. Wij houden het dan vast zodat hij niet kan afhappen. Hij vindt het tot nu toe erg leuk. Maar hapjes .et een lepel e.d. ben ik ook nog niet mee begonnen, daar willen we mee starten als hij 5 maanden is. Een mooie tussenweg dachten we

één maand geleden

Ik had het zelfde. En heb dit met het cb ook besproken. Ze noemde dit niet goed of fout om pas met 6 maand te starten. Echter hebben ze dan wel een soort “inhaalslag” te maken op hoeveelheid voeding. Het advies van 6 maand komt van het who World Health Organization. De arts van het cb legde mij uit dat hun het advies 6 maand gaven omdat niet overal op de wereld zulk goed kwaliteit en veilig voedsel is als in Nederland. Maar zo als zij het zei is er geen goed of fout hier in. Ik zou kijken waar jij je fijn bij voelt. We hebben vandaag met precies 4 maand toch maar het eerste hapje gedaan. Omdat we dit toch graag wel wilde uiteindelijk. Hij heeft een klein hapje geproefd maar volgens mij niet echt wat binnen gekregen. En dat is ook prima. We gaan wel zien hoe het loopt. Er zit nu nog geen druk achter.

één maand geleden

Ik ben met vier maanden gestart maar onze zoon kreeg last van z’n darmpjes. Ik ben dus weer even gestopt. Met 5 maanden weer eens aankijken.

één maand geleden

Hier beginnen we met 6 maanden

één maand geleden

Mijn dochtertje was gisteren 4 maand. Zij is wel super geïnteresseerd en wordt ook evht boos als wij eten en ze krijgt niks. Ze smakt ook heel erg als wij eten en grijpt er naar. Aan de andere kant heeft ze nog heel veel last van haar darmpjes. Dus ik weet het nog niet. Mijn zoontje was pas met 9 maand er aan toe😂

één maand geleden

Ik zou wachten tot 5,5 maand ofzo, tot ze wat beter kan zitten en wie weet is die interesse er dan ook 😊 Ik wacht ook wat langer dan 4 maanden, heeft geen haast en wil ook weer Rapley doen.

één maand geleden

Ik vind dit ook lastig en heb besloten er beetje tussen te gaan zitten en rond de 5 ,5 maanden te beginnen

één maand geleden

Persoonlijk denk ik, altijd ook naar je eigen gevoel luisteren. Mijn oudste die weigerde tot 6 maanden om iets te proeven of eten naast zijn fles. Daarna wilde die met moeite soms een paar hapjes en nu (volgende week 2) vreet (ja vreet) hij soms meer dan zn moeder 🤣 de kleine dame is nu 4 maanden en ik ga het van de week een paar keer proberen, maar wil ze niet dan wil ze niet en zien we het op een later moment wel weer verder. Maar wij nemen daarin niet heel veel meer aan van het cb dus dat kan misschien ook verschillen.. in ieder geval succes haha

één maand geleden

Wij hebben vandaag voor het eerst wat geprobeerd, ze is nu bijna 5 maanden. Maar ze vond het nog niet zo'n succes. We hebben geen haast, bieden af en toe wat aan en dan zien we wel. Ik zou pas beginnen wanneer het goed voelt, het hoeft echt niet perse met 4 maanden al.

één maand geleden

Wij zijn met 4 maanden begonnen vanwege allergisch aanleg. Gaat goed en hij geniet ervan. We geven 1 hapje formaat ijsblokje per dag.

één maand geleden

Ik denk dat hierin elke moeder een eigen mening heeft wat goed of slecht is Daarom adviseer ik je om je hart te volgen Je bent niet verplicht om bij de 4 mnd te beginnen. Het is jou kindje jij bent de moeder😘

één maand geleden

Hier gestart met 4 maanden en 3 weken , wilde tot vijf wachten maar ze was zo alert en enthousiast dat we maar zijn begonnen met proeven. En dan dus echt misschien 3 theelepels ofzo waar driekwart van overal behalve haar maag beland 😅. Als je wilt wachten moet je dat vooral doen hoor, ze moeten zo snel groot worden tegenwoordig , 4 maanden is helemaal niets en zonder interesse krijg je alleen maar strijd. Jullie zijn haar ouders en jullie verwaarlozen haar echt niet dus volg vooral jezelf!

één maand geleden

Ik begin rond 6 maanden, als de darmen er klaar voor zijn. https://www.groenevrouw.nl/blog/darmrijping-eerste-hapjes-bijvoeding Misschien vind je dit interessant om te lezen. Er is hier een tijd terug ook een topic over geweest. Toen deelde iemand ook iets uit een boek van ik geloof 'de poepdokter' dat het voor d darmen beter is om pas na 6 maanden te beginnen en daarvoor exclusief bv te geven. Hoe het zit met kv weet ik niet.

één maand geleden

Ik wacht tot 6 mnd

één maand geleden

Reactie op T8998

Ik begin rond 6 maanden, als de darmen er klaar voor zijn. https://www.gr ...
Er is ergens op dit forum ook een forumpost die ingaat op dat het onderzoek dat deze vrouw gedaan heeft niet perse heel goed is. Ik zou het wat minder zwaar nemen dan wat daar staat in ieder geval

één maand geleden

Ik wacht tot 5 maanden om te beginnen, en zal ook alleen dan beginnen als hij wat stabieler kan zitten want nu (net 4 maanden) valt hij nog echt om.

één maand geleden

Tot aan de 6 maanden heb ik sowieso geen haast maar vind het wel leuk om hem af en toe wat te laten proeven om te kijken hoe hij reageert.

één maand geleden

Wij zijn al voor drie maanden begonnen met likjes watermeloen, appel yoghurt, curry, alles eigenlijk. Maar echt likjes vanaf de vinger, geen hapjes. Ze is namelijk echt vanaf het begin al mega geïnteresseerd in eten. Nou, dan mag ze wel proeven. Nu geven we haar ook kleine stukjes. Geprakte aardappel, beetje banaan, broodkruimels. Eigenlijk gewoon wat we zelf eten en echt heel weinig hoor. Bij mijn oudste ben ik echt pas na 6 maanden begonnen. Die interesseerde zich totaal niet in eten. Ook toen we begonnen moest hij er niet zo veel van hebben. Duurde tot ruim een jaar dat hij echt ging eten. Allebei prima. Ze groeien allebei super goed en zijn gezond. Volgens mij kun je dit bijna niet fout doen.