36 Reacties

één maand geleden

Reactie op Szeyu

Bij ons zegt het CB dat het prima is zolang je maar vóór de 6 maanden begin ...
Waarom perse voor de 6 maanden? Ivm voedingsstoffen?

één maand geleden

Reactie op Taurus1994

Vooral dat ze vanaf de 6 maanden voedingsstoffen naast melk nodig hebben en voor de 8 maanden pindakaas en ei gegeten moeten hebben ivm het tegengaan van allergieën (en daar moet je naartoe bouwen)

één maand geleden

Reactie op Taurus1994

Op de 6 maanden beginnen was ook prima, ik had dat wat beter kunnen formuleren

één maand geleden

Reactie op Szeyu

Vooral dat ze vanaf de 6 maanden voedingsstoffen naast melk nodig hebben en ...
Ze hebben tot 1 jaar opzich alleen melk nodig dus dat is niet helemaal waar dat ze al voedingsstoffen ernaast moeten hebben

één maand geleden

Reactie op Szeyu

Op de 6 maanden beginnen was ook prima, ik had dat wat beter kunnen formule ...
Oh ik begrijp het, ja na 6 maanden idd.

25 dagen geleden

Gewoon wachten tot dat het kindje 6 maanden is en het cb laten praten. Melk is het eerste jaar de hoofdvoeding van een baby! De darmpjes zijn er echt nog niet klaar voor errfdr

25 dagen geleden

Welke bronnen gebruiken jullie om jullie keuze hiervoor (en voor de aanpak ervan) te baseren? Ik woon niet in Nederland en krijg hier echt nul info over :/

24 dagen geleden

Reactie op Dekel89

Welke bronnen gebruiken jullie om jullie keuze hiervoor (en voor de aanpak ...
Ik volg SolidStarts op insta en heb de app en vind hun info altijd erg duidelijk en prettig!

24 dagen geleden

Al mijn kids msf 4 maanden begonnen ze hadden ook heel erg behoefde eraan keken echt het eten uit je mond en makken en kwijlen erbij . Ze zijn allemaal.gezond en hebben nergens last van oudste is nu 13 jaar . Kijk gewoon naar wat je kindje zelf aangeeft of hij/zij er klaar voor is. Mijn neefje zelfde leeftijd had deze behoefde nog niet pas met 6 maanden met moeite is nu ook wel een moeilijke eter. Hoe dan ook doe wat voor jou goed voelt

23 dagen geleden

We zijn met de oudste in overleg met het CB begonnen met 3,5 maand. Hij was enorm hongerig en hongerige babyvoeding kon er niet tegenop. Nu met jongste zijn we begonnen bij 4 maanden een beetje en nu is ze vijf maanden en krijgt ze wel echt twee keer per dag een hapje. Zij wijst ook de fles af omdat ze een hapje wil, en dat gaat er enorm goed in. Bij beide bemerk ik geen problemen. Ik denk dat je het beste je kind en gevoel kan volgen hierin. Ik kan me voorstellen dat sommige baby's qua gestel al sneller rijp zijn dan de ander en vica versa.

23 dagen geleden

Reactie op Movicolon

We zijn met de oudste in overleg met het CB begonnen met 3,5 maand. Hij was ...
Inderdaad, mijn eerste had echt pas interesse rond 9 maanden en nu mijn dochtertje hapt flink weg met 4 maand😅

23 dagen geleden

Mijn oudste bleef onder de 6 mnd ook meteen kokhalzen met oefenhapjes. Duidelijk geen plezier. Vaak sloegen we dan weer paar weken over en probeerden we het weer. Heel lang had hij weinig zin in eten. En ik geloof rond een maand of 10 ofzo toen er brood in ging, had hij de smaak te pakken. En met 1 jaar kon hij al ontzettend veel met de pot mee eten. Hadden we nooit verwacht. Dochtertje van bijna 5 mnd en we hebben het nog niet eens geprobeerd... Ik wil wachten tot de 6 mnd, tenzij we het gevoel krijgen dat ze er wel eerder behoefte aan heeft. P.s. vandaag moet ik naar het cb en ben dan wel bang dat ze gaan pushen ja. Deden ze bij mijn zoontje ook. Hopelijk lekker aan de kant schuiven. Ik denk dat je gaandeweg zelf voelt wat het beste bij jullie past. Maar het is niet makkelijk nee

23 dagen geleden

Ik ben begonnen met onde dochter bij 4 maanden en 1 week ( kwam zo uit) Ze vind het fan-tas-tisch en eet werkelijk alles. Ik geef haar 1 moment een formaat ijsblokjes zelfgemaakt groente of fruit en dan drie dagen hetzelfde. Ze wilt zelfs elke keer mee dus ik denk dat ik vanaf volgende week (5 maanden) 2 formaat ijsblokjes geef maar wel nog 1 moment...

22 dagen geleden

Het leuke van rapley is dat je het ook kunt opbouwen. Je kunt bijv je kindje af en toe eens laten sabbelen van wat fruit, gewoon met de flow meegaan. Hier wachten we in principe tot 6 maanden, maar onze dochter is nu 5 maanden en krijgt hier n daar (eens per week ongeveer) wel een hapje of sabbeltje van het eten van haar zus of neef ofzo. Ze slikt het nog niet door, maar oefent wel met smaken en texturen en geuren. Naar mate ze ouder wordt en sterker gaan we dat steeds vaker doen, tot ze ‘echt’ rapley eet. Zo hebben we dat bij de oudste ook gedaan en dat rustige opbouwen is ons heel goed bevallen.

17 dagen geleden

Ik ben ook begonnen met (bijna) 6 maanden en is goed bevallen. Mijn dochter was er toen echt aan toe en het ging heel makkelijk.

17 dagen geleden

4 maanden en een week begonnen met een lepeltje gepureerd fruit, eerst weinig interesse en veel uitspugen. Hij is nu 5 maanden en sinds een paar dagen smikkelt hij de lepeltjes lekker op, ik heb hem ook op een banaan laten sabbelen en sindsdien word hij helemaal wild als er een banaan in de buurt komt😂 hij mag nu ook niet meer sabbelen want bijt er hele stukken vanaf.😅 Hij kan prima zitten met een beetje ondersteuning! Soms in de wipper, op schoot of in de kinderstoel met een extra kussentje. Je zult merken dat er “ineens” een omslag is in interesse, ga vooral ook zelf eten zodat je kleintje ziet hoe en wat