7 Reacties
21 dagen geleden
Mijn dochter van 5 maanden heeft dit ook vaak. Ze krijgt ook volledig borstvoeding. Ze slaapt overdag maar drie keer drie kwartier. Ik probeer nu dus haar middagdutje te verlengen naar 1,5 uur, omdat ik denk dat ze 's avonds gewoon te moe is. Eergisteren werkte dat. Maar jij geeft aan dat je baby goed slaapt, dus wellicht is het gewoon haar huiluurtje.
21 dagen geleden
Herkenbaar. Mijn kleine doet dit ook. Soms echt zo erg en hard dat het net lijkt alsof ze stikt tussendoor…Vind het vreselijk. Wat doen jullie wanneer dit is? Ik blijf maar gewoon troosten en troosten (hupsen op de fitnesbal met haar tegen me aan werkt vaak wel)
Het ‘overstrekken’ kan een symptoom zijn van reflux/verborgen reflux. Ik weet niet of ze dit vaker doet.
Ons kleintje heeft dit en wij hebben daar nu maagzuurremmers voor. (Maar onze kleine had echt die heftige huil aanvallen heeeel vaak)
21 dagen geleden
Reactie op JenenMilena
Herkenbaar. Mijn kleine doet dit ook. Soms echt zo erg en hard dat het net ...
Oh ja zo herkenbaar dat het moeilijk is om te zien. Mijn dochter wordt het snelste rutig als ik haar in de draagzak neem en ga wandelen. Dat lukt alleen niet altijd zoals als ik alleen thuis ben met ook onze dreumes. Ik heb echt allerlei houdingen geprobeerd maar op een andere wijze krijg ik haar niet rustig. Meestal is het gewoon ineens voorbij. Ze heeft wel last van boertjes en geeft soms wat terug maar niet zoveel. Heb je het idee dat de maagzuurremmers helpen?
21 dagen geleden
Reactie op AmyAv
Mijn dochter van 5 maanden heeft dit ook vaak. Ze krijgt ook volledig bors ...
Ah interessant ik heb ook wel eens me afgevraagd of het niet gewoon vermoeidheid is.
Mijn dochter slaapt snachts heel goed en overdag denk ik ook drie keer drie kwartier. Ik moet bekennen dat ik mij niet verdiept heb in slaaptijden dus had niet door dat dit mogelijk te weinig is. Hoe verleng jij de dutjes?
21 dagen geleden
Reactie op tinyq
Oh ja zo herkenbaar dat het moeilijk is om te zien. Mijn dochter wordt het ...
Ja die werken wel goed, maar bij ons is goed te merken dat ze de verborgen reflux symptomen allemaal heeft.
En sinds we over zijn op een volledige dieetvoeding en dus die maagzuurremmers zijn de ‘heftige pijn huil aanvallen’ overdag echt al bijna weg gewoon🙏
Maar het avond momentje is er nog dus ik denk dat dat iid ook wel bij baby’s een vermoeidheid momentje is ofzo of een verwerkingsmoment van de dag.
18 dagen geleden
Reactie op tinyq
Ah interessant ik heb ook wel eens me afgevraagd of het niet gewoon vermoei ...
Het verlengen van het dutje is tot nu toe 1x gelukt nadat ze een hele slechte nacht had. Ik probeer haar, als ze na 3 kwartier wakker wordt, in slaap te krijgen door te wiegen en te zingen. Bij het terug in bed leggen gaat ze direct krijsen, ook als ik haar niet heb opgetild. Dus het is nog geen succes helaas.
Ik probeer het dus, maar laat het ook los als het niet lukt. Cb gaf aan dat sommige kinderen hier gewoon meer moeite mee hebben.