342 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Ik vond de hazeslaapjes intens maar nu gaat ze sinds 2 dagen schreeuwen zod ...
Vooral geen strijd van maken, lukt het na 20 minuutjes niet doe haar dan lekker ff in de draagzak of ga een stukje wandelen, volgende slaapje nieuwe ronde. Hier heeft ze 3/4 dagen in de draagzak geleefd en nu gaat ze steeds wat vaker & makkelijker naar bed sochtends wat makkelijker dan einde vd middag
2 maanden geleden
Ik ben er denk ik achter waarom onze kleine alleen maar hazenslaapjes doet. Ze slaapt van 2100 tot 10 (wel met 3 voedingen tussendoor waarna ze direct weer in slaap valt) en dan weer een slaapje tot een uur of 11/12. Na 12 uur slaapt ze nauwelijks maar ze zit dan ook al aan 15 uur slaap, wat gangbaar is voor een baby van 3 maanden in totaal per dag.. toch?
2 maanden geleden
Reactie op lisanne41198
Vooral geen strijd van maken, lukt het na 20 minuutjes niet doe haar dan le ...
Ja precies ik probeer dat dan ook maar los te laten. Wel lastig. Maar je hebt wel gelijk. Steeds huilen in bed is ook niet handig want nu voelt ze elke keer de bui al hangen
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Ja precies ik probeer dat dan ook maar los te laten. Wel lastig. Maar je he ...
Ik heb zwz al die wakkertijden en shit los gelaten … kijk nú naar haar en niet na de klok en het blijkt voor beide veel beter te werken. Wat hier werkt is haar in slaap wiegen rechtop tegen me aan zodat ze niks ziet, (draagzak houding dus) slaapt ze dan op dr buik wegleggen en nog eventjes over dr rug kriebelen en dan slaapt ze iniedergeval in haar bed de meeste tijd tegenwoordig
2 maanden geleden
Reactie op lisanne41198
Ik heb zwz al die wakkertijden en shit los gelaten … kijk nú naar haar en n ...
Dit dus, vanmorgen mn dochtertjr om 9 uur uit bed gehaald en ze heeft de hele nacht geslapen. Ze werd pas moe om half 12 en toen kon ik dr ook zonder problemen in haar bedje neerleggen. Als je van die wakkertijden uit zou gaan is dat veel te laat dusja , lekker laten gaan die handel en gewoon op je kindje varen
2 maanden geleden
Reactie op Sneeuwklok
Dit dus, vanmorgen mn dochtertjr om 9 uur uit bed gehaald en ze heeft de he ...
Precies dat! Zo werkt het veel fijner voor iedereen, en als ze al zo lang hebben geslapen zijn ze echt wel ff toe aan wakker zijn
2 maanden geleden
Reactie op lisanne41198
Ik heb zwz al die wakkertijden en shit los gelaten … kijk nú naar haar en n ...
Ja knap hoor! Hoe leg je haar al slapend op haar buik? Vaak wordt mn dochter wakker bij het neerleggen. En ze pikt het niet als ik haar wakker op haar buik leg hahah. Op haar buik slaapt ze het allerbest overdag.
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Ja knap hoor! Hoe leg je haar al slapend op haar buik? Vaak wordt mn dochte ...
Ik heb haar tegen me aan in draagzak houding, als ze 5/10 minuutjes slaapt op me, dan draai ik mn hand onder haar kont, en wring ik mn hand onder haar borst en zo kan ik haar weg leggen, vaak word ze iets wakker maar door even over haar rug te kriebelen/wrijven is ze daarna weg en slaapt ze iniedergeval een volledige cyclus
2 maanden geleden
Reactie op Hoorntje
Hi, heb je alleen het lakentje of in combi met de slaapzak van Fedde en Kee ...
Alleen het lakentje, mijn zoon is een buikslaper dus heeft nooit ingebakerd gelegen.
2 maanden geleden
Hier zitten we denk ik volop in de 4 maanden slaapregressie. Van de een op de andere dag kan ik haar niet meer wakker wegleggen in bed want ze zet het gelijk op een krijsen🙈Ze heeft ineens superveel hulp nodig, wiegen, borst, ik moet echt van alles inzetten om haar te laten slapen. Avondbedtijd is ook ruk en 's nachts komt ze minimaal 3 keer en is mega onrustig. Ligt ook regelmatig helemaal tegen me aan geplakt in bed omdat ze anders niet slaapt.
Ik merkte toch weer wat frustratie bij mezelf, maar ik houd mezelf maar voor dat het ná deze regressie als het goed is weer wat beter gaat.
Wat me opvalt is dat haar slaapcyclus langer lijkt te zijn geworden. Was het eerst 40 minuten, nu is het ineens 50 minuten voordat ze zich weer meldt. Ze koppelt ook soms, maar plakt er dan weer geen volledige slaapcyclus achteraan, maar een minuut of 25/30 dus dan slaapt ze 5 kwartier ofzo. Wel interessant om die ontwikkeling te zien.
2 maanden geleden
Oh wat vervelend Loenie87! Hoe oud is je dochter?
Ik moet zeggen dat ik hier weinig van sprong 4 merk en ook slaapregressie (nog) niet. Hij is wel een aantal nachten wakker geweest en soms met moeite weer in slaap te krijgen maar de afgelopen twee nachten sliep hij weer door.
Onze zoon is van 8-5. We hebben tot nu toe een heel vrolijk mannetje en hij doet het met slapen overdag ook echt heel goed! Echt een verandering met aantal weken geleden..
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Oh wat vervelend Loenie87! Hoe oud is je dochter?
Ik moet zeggen dat ik h ...
Mijn dochter is ook van 8-5.
Die slaapregressie valt vaak samen met leren omrollen en dat klopt hier wel. Ze rolde met 13 weken al af en toe om, maar nu is ze daar echt de héle dag mee bezig. En dan mopperen omdat ze moe wordt en ze ineens niet meer weet hoe ze terug moet. Pittige fase dit😅
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Mijn dochter is ook van 8-5.
Die slaapregressie valt vaak samen met leren o ...
Oké.. Dan komt die fase bij ons nog. Ben heel benieuwd! Hoop zo dat de fase voor jullie na vandaag klaar is 😅
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Hier zitten we denk ik volop in de 4 maanden slaapregressie. Van de een op ...
Interessante ontwikkeling. Wij zijn ook met sprong 4 begonnen, iets eerder dan verwacht. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren haha.
Qua slapen was het al intens maar merk dat het nog pittiger begint te worden.
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Interessante ontwikkeling. Wij zijn ook met sprong 4 begonnen, iets eerder ...
Hoe oud zijn jullie kindjes? Hier kan ik ook ineens niet meer wegleggen, wakker of slapend. En lijkt zijn slaapcyclus ook langer geworden te zijn.. is het dan dat we in de regressie al zitten? Volgens de app oei ik groei zou dat over 10 dagen zijn, hij is nu 13 bijna 14 weken