342 Reacties
2 maanden geleden
Hier vandaag ook 5 slaapjes van 30-45 minuten 🫠 Ze duimt ineens ipv speentje? En begint nu ook te mopperen als ze naar bed gaat. Ik heb het gevoel dat we aan het begin staan van de sprong 😆 En dan moet het nog beginnen als ik dit zo lees..... Pfoeeeee 😮💨
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Sommige babies gaan na de slaapregressie langere slaapjes doen. Ben heel er ...
Ben ik ook benieuwd naar! Vorige week hele goede week qua slaap overdag gehad. Zowel ‘s ochtends als s middag langer dan een uur!
Sinds eergister is hij weer eerder wakker en heeft ook hulp nodig tussen de cyclussen. Ben heel benieuwd wanneer bij ons de slaapregressie zich aandient. En of we er wat van gaan merken?!
Nachten gaan nog steeds heel goed, afkloppen…
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Nou hier echt geen idee wat er veranderd is maar sinds bijna stipt 3 maanden kan deze dame ineens wel overdag lange stukken slapen in dr eigen bedje, we moeten dr nog wel in slaap helpen maar ik hoop dat ze dit vasthoud 🤞🏻. Afgelopen dinsdag ook prikjes gehad en afgelopen dagen zelfs lange dutjes van 3 uur gehad 🫣. Wel weer dat ze soms om 5 uur voor een fles komt terwijl ze eerst de nacht gewoon vol maakte tot 8 uur maar dat neem ik dan wel voor lief
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Ik ben ook heel benieuwd!
Nog steeds korte slaapjes hier van ongeveer 3 kwartier. Eind van de middag worden het ineens hazenslaapjes van 20/30 minuten.
Sinds 3 dagen lukt het eerste slaapje van de dag ineens weer in bed, maar ze wil geen speentje meer? Heel apart, het knuffeldoekje wil ze wel graag en ze moppert ook een beetje voordat ze in slaap valt. Ik vind het echt superknap dat ze dit kan en ben er ook echt heel blij mee! Zo anders dan mijn oudste die met ruim 3 nog steeds hulp nodig heeft bij het in slaap vallen😉
De nachten zijn nog rommelig, gisteren was het laatste dutje te vroeg en duurde ook veel te kort dus ze was te vroeg alweer moe maar nog niet klaar voor de nacht. Pittige avonden zijn dat! Ze heeft vannacht ook 4 keer bij me gedronken, heeft langer naast me gelegen dan in de cosleeper en de peuter kwam halverwege de nacht ook bij ons in bed😵💫
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Ik ben ook heel benieuwd!
Nog steeds korte slaapjes hier van ongeveer 3 kwa ...
Ah pittige nacht hoor!
Wel knap dat ze overdag makkelijk in slaap valt.
Hier probeer ik haar met bijna elk slaapje in bed te leggen. Heb gemerkt dat dat veel beter werkt dan in slaap wiegen. Maar ze doet met elk slaapje ZO moeilijk. Piepen, trappelen en huilen. Ze slaapt ook zo licht dat als ik haar kamer uitloop ze wakker wordt van het krakende laminaat. Het maakt niet uit of ik na 10 min of 20min wegloop.
2 maanden geleden
Reactie op Sneeuwklok
Nou hier echt geen idee wat er veranderd is maar sinds bijna stipt 3 maande ...
Oooh wat fijn die omslag!! Ik hoop elke dag dat dit ons ook gaat overkomen want zoals ik hierboven heb geschreven is ieder slaapje een gevecht en dat al 10 weken lang. Dit icm elk uur wakker in de nacht sinds een week (denk sprong 4).
2 maanden geleden
Even een applaus voor mijn baby die na daaaagen 30-44 minuten dutjes voor het eerst weer een dutje (weliswaar met hulp en een speen) heeft verlengd 👏🏻 En als klap op de vuurpijl slaapt m'n peuter ook nog 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
2 maanden geleden
Man was met de peuter op pad dus ik dacht: ik ga lekker een rondje lopen met de baby, misschien lukt het koppelen in de wagen wel. Baby viel rustig in slaap, ik lekker aan de wandel en na stipt 40 minuten gingen die ogen open. Mijn rondje was nog niet klaar dus ik dacht: niks zeggen en stug doorlopen. Werkte niet hoor, baby was wakker😵💫
Ik ben echt benieuwd of en wanneer ze langere dutjes gaat doen, we kunnen het beiden wel gebruiken😇
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Man was met de peuter op pad dus ik dacht: ik ga lekker een rondje lopen me ...
Heel herkenbaar dit hoor! Het goede nieuws is wel dat ze met 40 minuten wel een cyclus afmaakt in de wagen 👏🏻 Al snap ik dat je liever langer hebt natuurlijk!! Mijn baby kan tegenwoordig buiten d'r bed om alleen nog maar dutjes doen van 30 min. In de wagen, in de draagzak, in de maxi cosi. Lastig wel. Maar laten we het motto "slaap is slaap" maar weer herintroduceren. Ze gaan het vanzelf leren. Wanneer is alleen de vraag 🤡
2 maanden geleden
Reactie op wensvoornummer2
Heel herkenbaar dit hoor! Het goede nieuws is wel dat ze met 40 minuten wel ...
Ja ik vind het in principe ook geen probleem hoor, één slaapcyclus is echt hartstikke prima op deze leeftijd, maar de pest is dat ze nu middenin een of andere ontwikkeling/groeispurt zit en dan is 1 cyclus per keer eigenlijk te weinig. Dus ze wordt in de loop van de dag vermoeider en vermoeider, laat soms na een half uur of minder wakkertijd al weer slaapsignalen zien. Hard werken voor mama dus om haar tevreden te houden😅
Dat wanneer ben ik ook benieuwd naar, wat mij betreft liever vandaag dan morgen haha. Maar goed, je kan het niet afdwingen hè, dus we doen het er maar mee😵💫
2 maanden geleden
Hoe laat gaan ze bij jullie naar bed eigenlijk?
Hier nog niet echt een ritme, ze heeft net de fles op en ligt nu.. vind het vroeg maar ga haar niet wakker maken. Vaak wordt het rond drze tijd een dutje, omdat ze na een half uurtje zelf wakker wordt.
De laatste dagen zitten we meer richting half 9, ik hoop het altijd te combineren met een fles, dan valt ze net wat beter in slaap.
Ben nog een beetje zoekende, word er soms wat onzeker van😅
2 maanden geleden
Reactie op Debs14
Hoe laat gaan ze bij jullie naar bed eigenlijk?
Hier nog niet echt een ritm ...
Hier ook wisselend hoor, en ook met wisselend succes😅 Ergens tussen 20:00 en 21:00 probeer ik altijd en hoe meer richting de 21:00 hoe meer kans van slagen. Kom vaak ook niet lekker uit met de dutjes, dus het is altijd stoeien.
Hier heeft madam vanaf 14:00 vanmiddag 2 keer 5 minuten geslapen🙈 We gingen even bij mijn schoonouders langs en ik dacht: die slaapt wel in de auto. Maar ik had het kunnen weten, ze is daar geen fan van... Nu zit ik te hopen dat ze aan de borst in slaap gaat vallen zodat ik haar over een uurtje in bed kan leggen. Eerder dan 20:00 durf ik niet, dan wordt ze sowieso wakker🙈
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Hier ook wisselend hoor, en ook met wisselend succes😅 Ergens tussen 20:00 ...
Jeetje wat een gepuzzel he?vooral richting de avond.
Gaat ze t nog een uurtje redden?
Ik vind het altijd zo'n gestoei met de fles. Ze had net gewoon honger en ze moest naar bed dus fles erin en op bed gelegd.
40 minuten later nu en wakker, helemaal prima dan was dit een dutje.
Maar dan kom ik straks weer rot uit met de fles en haar volgende slaap. Altijd een feest die avond😅
2 maanden geleden
Reactie op Debs14
Jeetje wat een gepuzzel he?vooral richting de avond.
Gaat ze t nog een uurt ...
Oh dat is ook onhandig met die flessen inderdaad. Dat is met borstvoeding dan wel makkelijk, ik kan haar altijd nog even aanleggen.
Wel fijn dat ze echt een volledige slaapcyclus pakt nog, hier worden het aan het eind van de dag echt minidutjes.
Hier is het in slaap vallen nog steeds niet gelukt, ik lig nu met haar in het donker op ons bed. Ze is helemaal overprikkeld geloof ik en áán. Gelukkig huilt ze niet, maar ze is wel echt wakker wakker zeg maar. Hopelijk kikt de melatonine straks in op de donkere kamer en kan ze zich eindelijk over geven aan de slaap...
2 maanden geleden
Iemand nog tips om een baby te leren om slaapje te koppelen?
Zoontje is nu ruim 12 weken. Tot ruim 10 weken een prima slaper, viel zelf in slaap en sliep gemiddeld 2h tussen de voedingen.
Nu valt hij zelf in slaap maar wordt na 40 min huilend en supermoe wakker. Krijg m dan niet meer in slaap, behalve in de draagzak. Dan slaapt hij daar nog 40 min..
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Oh dat is ook onhandig met die flessen inderdaad. Dat is met borstvoeding d ...
Ja daar baal ik weleens van, borstvoeding had dan zo ideaal geweest :p
Hier slaapt ze, maar zie haar wel draaien en bewegen op de camera dus dan zit je alweer bijna op hete kolen he😅
2 maanden geleden
Onzekere mama hier..
Zoonlief kon overdag echt prima slaapcycli koppelen en langer dan een uur slapen vorige week. Deze week is hij weer als vanouds na 30 min wakker en heeft veel hulp nodig om hopelijk weer in slaap te vallen. Lukt wel goed als hij bij mij op de arm verder kan slapen, maarja.
Is dit normaal? Ene week lukt het wel, andere niet? Of is dit sprong 4 of slaapregressie (15 weken en 3 dagen is onze zoon)