342 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Onzekere mama hier..
Zoonlief kon overdag echt prima slaapcycli koppelen ...
Ja is normaal hoor. Het zijn allemaal fases, het is niet zo dat als het nu niet lekker loopt dat het nooit meer lekker gaat lopen😉 Komt wel weer goed.
Hier gisterenavond echt tot half 10 's avonds bezig geweest, het was echt niet te doen. Ik ben toen zelf ook maar gaan slapen, was er zó klaar mee en ik was zelf ook gewoon slaperig van in het donker liggen😂 Vanmorgen om 7 uur was ze alweer wakker. Voordeel is wel dat ze dus nu al ruim een uur in bed ligt, waarschijnlijk nog helemaal uitgeput van gisteren.
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Ja is normaal hoor. Het zijn allemaal fases, het is niet zo dat als het nu ...
Dat geeft hoop. En weet dat ik echt niet mag klagen.
Hoe is jouw nacht verder gegaan dan?
2 maanden geleden
Mn baby wil sinds een paar dagen niet meer in bed gelegd worden. In bed slapen is iets wat ik weken met haar heb geoefend en ging een tijd goed.
Heb het nu vaak geprobeerd maar ze gaat dan echt krijsen. Dus zit ik weer zoals een paar weken geleden de hele dag met haar op de bank. Kolven gaat niet eens meer.
Daarnaast heeft ze al bijna 10 weken lang alleen maar hazeslaapjes gedaan en zijn de nachten sinds een week vreselijk.
Ik heb hoop nodig dat het beter gaat worden want ik kan niet meer.
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Mn baby wil sinds een paar dagen niet meer in bed gelegd worden. In bed sla ...
Is het een optie om te kijken waar ze wel slaapt en dat toepassen wij zitten ook in de sprong en dat maakt dat haar slaapjes niet allemaal in bed gaan. Lukt haar gewoonweg niet. Ik hou ochtend slaapje aan in bed, omdat die na de macht komt redden we die eigenlijk wel. Tweede slaap vaak wandelen. Derde slaap soms op papa en mama. En soms bed. Is maar net waar het haar lukt
2 maanden geleden
Reactie op Maaike1810
Is het een optie om te kijken waar ze wel slaapt en dat toepassen wij zitte ...
Ja dat zijn we nu maar gaan doen. Alle slaapjes nu bij papa en mama.
Ik moet loslaten dat ze in haar bed moet slapen want sinds 2 dagen gaat ze echt tekeer. Heb er weken aan gewerkt om haar zover te krijgen dat ze niet gewiegd hoeft te worden en nu...helaas. Krijg er stress van want ze moet volgende week naar de opvang. Maar goed, ik moet me er overheen zetten en zoals jij al eerder had geschreven hebben onze babies af en toe hulp nodig.
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Ja dat zijn we nu maar gaan doen. Alle slaapjes nu bij papa en mama.
Ik mo ...
Snap ik helemaal, die van ons gaat 4 sept voor het eerst een hele dag naar het kdv. Vind dat ook eeg spannend. Je hoort wel eens dat het daar opeens allemaal goed gaat....ik heb ook een collega gehoord waar het niet goed ging en de baby uiteindelijk de slaap weer inhaald de volgende dag...
Lijkt me ook echt klote van dat gewieg, wij zitten daar ook in, twee dagen voor de sprong wakker kunnen wegleggen.🫣 En nu constant wiegen....hoop ook dat dit niet te lang aanhoudt kind wordt groeter en zwaarder hahah
2 maanden geleden
Reactie op Dsir
Kijk eens op de Instagram pagina van bureauvanslaap! Dat heeft ons enorm ge ...
Volg ik 😉
2 maanden geleden
Reactie op Maaike1810
Snap ik helemaal, die van ons gaat 4 sept voor het eerst een hele dag naar ...
Ahhh spannend! Jaa heb ook gehoord dat sommige babies juist beter slapen bij de opvang en heel soms gaat het minder. Laten we hopen dat het goed gaat! En dat het gewieg een fase is en snel voorbij gaat.
2 maanden geleden
Heb een hele tijd met jullie meegelezen. Vroeg me af hoe het nu gaat bij jullie. Hier een dametje van 12 weken die thuis echt niet langer slaapt dan 45 minuten overdag en weigert te slapen. Deze week naar de gastouder en daar gewoon gisteren 1x een uur en 1x 2,5 uur geslapen. Daar bij het lange dutje wel ingebakerd in het daglicht en waar de gastouder bij bleef zitten. Dit is iets wat we thuis niet doen, omdat we haar echt willen aanleren thuis, omdat ze al op haar zij draait vanaf week 2 en wij er niet de hele dag en nacht alert op willen zijn. Voorheen deed ze in de ochtend nog wel eens een lang slaapje van 2,5 uur, maar die heeft ze sinds een paar dagen ook laten varen 🙈. Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen dat het vanzelf wel beter wordt, want val zo ongeveer om van alle energie die het allemaal kost.
2 maanden geleden
Hier een baby van 16 weken die vandaag 4x 30 minuten heeft geslapen😵💫 Het is verschrikkelijk, na een halfuur schieten die ogen open en ik kan op mijn kop gaan staan, na 30 minuten wordt er gewoon niet meer geslapen. Niet samen in bed, niet in de draagzak, niet in mijn armen, niet in de wagen. Nogmaals, het is verschrikkelijk. Het korte slapen ansich niet hoor, maar ze heeft er gewoon niet genoeg aan dus ik ben de hele dag bezig met een baby die om het minste geringste finaal uit haar plaat gaat. Ik ben moe😵💫
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Hier een baby van 16 weken die vandaag 4x 30 minuten heeft geslapen😵💫 He ...
Oh heel erg herkenbaar, al heeft die dame van mij dit al sinds dat ze 10 weken is. Slopend he? 😵💫 Ik heb het maar een beetje losgelaten. Ben er namelijk ook achter gekomen dat gapen bij onze dame geen vermoeidheidsignaal is. Wel het wrijven in de oogjes, maar dan moet ze echt heel snel het bed in, anders blijft ze wrijven en wrijft ze telkens haar speen eruit, waardoor het helemaal een verhaal zonder eind wordt. Die van mij wil gelukkig nog wel slapen in de kinderwagen, maar verder nooit al die andere manieren..
2 maanden geleden
Reactie op Oktobermeisje
Oh heel erg herkenbaar, al heeft die dame van mij dit al sinds dat ze 10 we ...
Hier is bedje van de een op andere dag drama. Het is weken goed gedaan, dan stopte ik haar lekker in, speentje in, aai over de bol en dan ging ze lekker slapen. Nu zet ze het gelijk op een krijsen en laat zich niet troosten🙈 Gelukkig slaapt ze dan wel op die andere manieren, maar ja, ook maar 30 minuten en ideaal is het ook al niet.
2 maanden geleden
Hier nu een dame van 15 weken, wilde voorheen alleen maar id draagzak slapen en was met geen mogelijkheid weg te leggen. Sinds bijna stipt 3 maanden lukt het plots wel om haar weg te leggen en slaapt ze vaak 45 min- 1 uur. 1x per dag een lang slaapje van 3 uurtjes. Wij hebben het hier rond week 9-10 ook losgelaten maar ineens gaat het dus heel goed. Ik let niet meer op wakkertijden etc maar gewoon wanneer mn dochtertje aangeeft moe te zijn 💁🏼♀️. Met een rondrennende peuter die volgende week 2 wordt is het loslaten echt de beste oplossing voor ieders gemoedsrust geweest.
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Hier is bedje van de een op andere dag drama. Het is weken goed gedaan, dan ...
Ah laat dit je niet onzeker maken, je doet wat je kan! Helpt het om haar om haar zij neer te leggen in haar bedje als je haar weglegt? Onze dochter pikt dat veel beter dan op haar rug! Hier slaapt ze overigens ook niet langer dan 30 minuten hoor overdag