342 Reacties

één maand geleden

Yaay hier heeft m’n mini van 19 weken voor het eerst sinds weken overdag wakker worden na stipt 35 minuten weer zelf een slaapje weten te koppelen!

één maand geleden

Reactie op Merel456

Hier ook, de laatste keer dat mijn zoontje een slaapje langer dan 30 min he ...
Wij zijn nu aan t oefenen met zelfstandig slapen. Vandaag heb ik naast haar bed gezeten en op het moment dat ze de eerste beweging maakte legde ik direct mn hand op haar arm. Ze sliep daarna eventjes door. Ik leg haar trouwens op haar zij. Merk dat ze dan beter slaapt. Op haar buik slaapt ze het best maar meestal lukt het me niet om haar weg te leggen.

één maand geleden

Hier slaapt de kleine van 19 weken alleen nog maar hazenslaapjes van 30min. Voorheen deed hij nog wel eens een slaapje koppelen, maar ik kan me de laatste keer niet meer herinneren. Wordt er echt moe van, is dit een fase?.. kan het van mij eerste zoontje echt niet meer herinneren.

één maand geleden

Reactie op KPeker

Hier slaapt de kleine van 19 weken alleen nog maar hazenslaapjes van 30min. ...
Hier ook.. vandaag een keertje langer geslapen (anderhalf uur, zo lang sliep ze normaal met gemak) Ik snap niet hoe ze het volhoudt op die hazenslaapjes 😅

één maand geleden

Bij mijn zoontje gaat het ineens veel beter zowel overdag als de nacht. Er zit nu een lang slaapje overdag in en de andere twee zijn nog wel wat korter. In de nacht nog maar 1 keer ipv elk uur zowat…. Het lijkt dus echt n fase te zijn

één maand geleden

Onze dochter slaapt van 20.00-07.30 en doet dan ook hazenslaapjes, heel soms pakt ze tussen de middag iets langer, maar meestal zijn ze ongeveer 30-60 minuten. Ze wordt er niet minder gezellig van en ik heb niet het idee dat ze heel moe is. Wij vinden dit prima zo, ik kan er denk ik ook niet zoveel aan doen haha.

één maand geleden

Reactie op svsan

Bij mijn zoontje gaat het ineens veel beter zowel overdag als de nacht. Er ...
Wat fijn :) hoe oud is je zoon?

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Wat fijn :) hoe oud is je zoon?
21 weken

één maand geleden

Reactie op Debs14

Hier ook.. vandaag een keertje langer geslapen (anderhalf uur, zo lang slie ...
Vandaag heeft hij een slaapje gekoppeld 🥳 en vannacht ook 5,5u tussen zijn voeding gelaten. Gelukkig is het wel vrolijk en doe ik hem gewoon een 4e keer op bed als hij alleen maar 30 min heeft geslapen. Anders is hij oververmoeid einde van de dag.

15 dagen geleden

Nog meer baby’s van 5 maanden die nog steeds alleen maar hazenslaapjes doen overdag?

15 dagen geleden

Reactie op Leledb

Nog meer baby’s van 5 maanden die nog steeds alleen maar hazenslaapjes doen ...
Ja :(. Hier is echt echt standaard 30 min. Je kan er de klok op zetten. Ze slaapt gelukkig wel al sinds de geboorte de nachten door dus heel blij mee. Maar die hazenslaapjes worden nu wel vermoeiend. Op de opvang slaapt ze wel langer. Hier alleen als ik dr bij mij in bed leg en bij haar blijf. Ik kan me helaas niet meer goed herinneren hoe het met onze oudste ging, maar volgens mij sliep zij met 5 maanden wel al langer overdag.

15 dagen geleden

Reactie op Elfie

Ja :(. Hier is echt echt standaard 30 min. Je kan er de klok op zetten. Ze ...
Ja ik heb elke keer de hoop “volgende maand is het vast beter”, maar er zit overdag echt geen vooruitgang in, ook al proberen we van alles qua wakkertijden.

15 dagen geleden

Reactie op Leledb

Ja, nog steeds. Ook op de opvang. Heel af en toe wat langer opeens. Ik doe toch alles 'goed' volgens mij..

15 dagen geleden

Reactie op Leledb

Ja ik heb elke keer de hoop “volgende maand is het vast beter”, maar er zit ...
Ja hier ook, maar vooralsnog lijkt het alleen maar erger te worden. Dutjes van maar 15 tot 20 minuten zijn helaas geen uitzondering hier. Ook de nachten gaan echt nog niet lekker, merk dat ik een beetje moedeloos begin te raken. Het wordt heus wel beter, dat weet ik ook wel, maar ik ben het onderhand spuugzat😢

15 dagen geleden

Reactie op Merel456

Ja, nog steeds. Ook op de opvang. Heel af en toe wat langer opeens. Ik doe ...
Niet fijn voor jullie uiteraard maar toch wel een geruststelling dat die van ons niet de enige is

15 dagen geleden

Reactie op Leledb

Yes hier ook....is echt pas vanaf sprong 5 bij ons!!

15 dagen geleden

Reactie op Leledb

Hier ook vaak nog maar slaapjes van 30-45 min, ze slaapt wel de nachten door gelukkig. Inmiddels na osteopathie en fysiotherapie is ze wel gewoon vrolijk als ik haar ergens neerleg dus dat geeft in elk geval meer rust. (Nekje zat vast) daarnaast kan ze nu ook in de wagen en maxi cosi slapen. Op de opvang slaapt ze ook wisselend. Ik heb het verder losgelaten want ik kan er toch niks mee 🥲 soms hebben we mazzel en pakt ze ineens een slaapje van 2 uur vanuit het niks 😅

14 dagen geleden

Reactie op Leledb

Ja hier ook! Onze dochter is nu 5,5 maand en doet al sinds 4 maanden alleen maar hazenslaapjes. Nu ging het afgelopen weekend ineens goed, zonder dat we iets anders gedaan hebben. Ze deed ineens slaapjes van 1,5/2 uur. We zitten nu middenin sprong 5 en vandaag is weer drama. Heb er wel vertrouwen in dat het vanzelf (hopelijk heel snel) weer goed komt 🤗

14 dagen geleden

Reactie op Marlou132

Ja hier ook! Onze dochter is nu 5,5 maand en doet al sinds 4 maanden alleen ...
Ja fijn om te lezen. Ik merk ook dat sommige dingen zich vanzelf weer oplossen na een fase.... Toch fijn om even te horen van andere moeders. Ik merk hier ook. Soms even pardagen of weken lastig en dan opeens doen ze het weer goed...alles is een fase 🙈

14 dagen geleden

Reactie op Maaike1810

Ja fijn om te lezen. Ik merk ook dat sommige dingen zich vanzelf weer oplos ...
Ja heel herkenbaar hoor! Fijn om te lezen ook hoe het bij anderen gaat. Ik werd hier wel en moedeloos van die hazenslaapjes die maar bleven duren. Het gaf mij daarom wel vertrouwen dat ze het dus wel kan en het zich inderdaad vanzelf oplost! Dus houd vol 🙏🤗