342 Reacties
3 maanden geleden
Hier is het weer drama. Gisteren heeft hij bijna niet geslapen overdag. Nu ook nog maar twee keer een half uur.
Hoe gaan jullie er mee om dames? Heb net in z’n bedje geprobeerd hem in slaap te krijgen, niet gelukt. In schommelstoel niet, dus nu maar op de bank met hem bij mij op de arm. Als hij straks slaapt, in bedje leggen of bij me houden?
Ik vind het echt zwaar hoor. Bah het valt me zo vies tegen! Heb even jullie hulp en opbeurende woorden nodig
3 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Hier is het weer drama. Gisteren heeft hij bijna niet geslapen overdag. Nu ...
Bij je houden hoor, kan helemaal geen kwaad. Even zorgen voor betere dutjes, morgen kan zomaar anders zijn.
Eergisteren sliep mijn dochter alleen maar dutjes van 10 tot maximaal 20 minuten. Ook in mijn armen, ik werd er gek van! Eén lange dut gedaan in de draagzak, maar ook daarin werd ze iedere keer wakker en moest ik blijven hupsen en in beweging blijven. Gisteren had ik er geen energie meer voor en sliep ze ineens wel goede dutjes in mijn armen en in de draagzak. Niet een keer in bed gelegd, ik had er zó geen zin in🙈 Vanmorgen weer met goede moed begonnen in bed. Dutje van 40 minuten dus 1 slaapcyclus. Prima. Daarna een beetje keutelen met haar, in bad gedaan en weer in bed gelegd. Slaapt ze gewoon even 2 uur😳 Ik zag haar op de monitor wel een aantal keer ontwaken, maar ze viel gewoon weer in slaap en dat heeft ze de afgelopen weken echt niet gedaan, wakker was wakker. Toen uit bed, eten gegeven en toen viel ze weer in slaap. Op de bank. Uit zichzelf. En nu ze slaapt alweer 20 minuten.
En ik snap je helemaal hoor, hoe lief ik mijn kindjes ook vind, 24/7 op mijn lijf vind ik gewoon heel erg zwaar en ik kan ook erg chagrijnig worden van zulke dagen. Maar het is tijdelijk en het komt goed, echt waar❤️
3 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Bij je houden hoor, kan helemaal geen kwaad. Even zorgen voor betere dutjes ...
Wat lief. Dit soort berichten doen me dan zo goed.
Het liefst heb ik dat hij elke dag gewoon slaapt op de normale momenten. Als het dan even niet zo gaat, ben ik helemaal onrustig en gister was ik er zelfs misselijk van.
Net even wandelen in de wandelwagen geprobeerd, ook geen succes. Nu weer thuis op de bank en meneer slaapt in mijn armen. Maar hij moet over half uur een flesje 🥴.. Denk dat ik het rek tot over 45 minuten. Ben al blij dat hij nu/zo weer 30 minuten slaapt. (Zorgt hopelijk voor geen krijs-uur vanavond)
3 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Oh vreselijk hè! 🙈
Hier ook korte dutjes. Soms doet ze 1 slaapcyclus, maar ...
Dit had ik ook kunnen schrijven! Behalve dat ik maar 1 kindje heb. Mijn dochter is ook van de hazenslaapjes. Soms heeft een draagzak effect, vooral als de eerste slaapcyclus voorbij is. Dan kan ze zo 3-4 uur slapen. Het bedje ging tot paar dagen terug ook oké, dan sliep ze er 45 minuten in. Maar de afgelopen dagen is dat ook geen succes. Wandelwagen, auto en box helaas ook niet.
3 maanden geleden
Hier ook drama
Ik had ergens gelezen dat als je een paar dagen alles uit de kast trekt om ze wat langer te laten slapen (zoals draagzak, autotstoel, vasthouden etc) dat ze dan gewend raken aan lange slaapjes doen overdag. Dus ook niet focussen op neerleggen of iets anders waar ze wakker van kunnen worden.
Mijne doet alleen langere slaapjes in de draagzak dus dat doen we dan maar. En ik probeer haar niet neer te leggen. Eens kijken of het werkt.
3 maanden geleden
Wanneer gaan die hazenslaapjes over dan?
Vorige week kon onze zoon wel ineens wat langer slapen. Merk aan mezelf ook dat de dag van gister me zo onzeker heeft gemaakt. Ben er misselijk van.
Komt ook omdat m’n vriend weg is voor het werk. Ik wil zo graag van die onrust in mn lijf af 😔🫣
3 maanden geleden
Bij mij heeft de swaddle up inbakerslaapzak van love2dream heel goed geholpen. Het was een aankoop uit wanhoop omdat ik mijn kleine ook niet kon neerleggen en ik moe was van het wiegen en vasthouden (draagzak wil ze niet). Ik zal de tip hier op het forum voorbij komen en ben m meteen gaan kopen met het idee baat het niet schaadt het niet. En het werkt echt heel goed voor onze baby! Ze slaapt echt veel beter door nu en doet soms dutjes van 2-3 uur in haar bedje! Ook soms nog wel half uur, of dat zd nog paar keer wakker wordt en weer in slaap geholpen moet worden maar al doet ze 1 goed dutje per dag dan ben ik al heel tevreden. Dus ik raad het nu iedereen aan: in het ergste geval ben je 35 euro kwijt omdat je baby de slaapzak niet fijn vindt ( de grotere maat is 25 euro) maar dat was het me wel waard
3 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Wanneer gaan die hazenslaapjes over dan?
Vorige week kon onze zoon wel in ...
Volg je bureauvanslaap op instagram toevallig? Zo niet, doen! En lees dan vooral hun posts over hazenslaapjes. Hielp mij heel erg!
Negeer verder alle slaap schema's die je tegen komt. Allemaal leuk bedacht, maar de meeste baby's passen niet in zo'n schema en het geeft alleen maar frustratie dat na te willen streven.
3 maanden geleden
Helemaal eens met loenie87. Ik hou sinds week 8 de wakkertijden aan, dat werkt voor ons iig heel goed. Soms slaapt ze 45 min en soms 2.5 uur. Ik bied elke keer na 1.5 - 2 uur wakkertijde het slaapje aan tellend vanaf dat ze dus wakker is..
3 maanden geleden
Ik hou wakkertijden aan, baker hem in. Maar onze meneer doet overdag gewoon slaapjes van 30 min en met 45 min mag je blij wezen.
Bij ons valt er echt niks aan te veranderen.
Snachts slaapt tie door dus dat compenseert😜✌️
3 maanden geleden
Reactie op Joure1992
Tel je voeding bij de wakkertijd in of niet? En hoe ‘bied’ jij het slaapje ...
Ja voedtijd telt mee. Ik kijk in die twee uur uiteraard ook naar slaap signalen, vaak in de ochtend ligt ze er na 1.5 uur al weer in na de eerste voeding. Ik ga naar boven verschoon de luier, doe haa de puckababy aan, maak de gordijnen dicht en dan wieg ik haar ( meestal 10 min). Dit wordt naarmate de dag vorderd vaak iets langer ivm met meer prikkels. Het verschil van de dag slaapjes en nacht is dat ik in de avond de voeding geef in het donker in onze eigen slaapkamer ( klein lampje aan) zodat zij leert dat dat de nacht is.
3 maanden geleden
Hi! Hier was vorige week ook drama met hazenslaapjes. Onze dochter is nu 11 weken en sinds dit weekend lijkt het ineens wat beter te gaan (gisteren twee slaapjes van 2 uur en een van 1 uur in bed). Ik weet niet of het toeval is, maar ik probeer dit toe te passen: https://www.hushlittlebaby.nl/hoe-ik-mijn-baby-zelfstandig-in-slaap-leerde-vallen/
Vond het ook wel fijn om te lezen dat het bij haar ook tijd kostte en per week iets lijkt te verbeteren.
3 maanden geleden
Vanochtend was het een slaapje van 20 minuten. Toen het flestijd was, zat hij bijna aan 60 minuten wakkertijd. Toen viel hij al bijna in slaap. Na de fles direct in bed gelegd (na wakkertijd van ong 90 min.) en hij slaapt nu al ruim 1,5 uur.
Als ik hem normaal in bed leg na wakkertijd van 90 min is het geen succes..
Ik weet dat baby’s lekker doen wat ze zelf willen. Maar ik denk dan nu “wat doe ik normaal dan anders?”. Niets..
Of zou ik echt moeten wachten totdat hij bijna in slaap valt en dan in bed leggen, zodat hij langere slaapjes doet?
3 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Vanochtend was het een slaapje van 20 minuten. Toen het flestijd was, zat h ...
Dat laatste kan, maar vergeet ook niet dat ze ontwikkelen en dat ze opeens iets anders kunnen doen. Of dat ze geleerd hebben van heovaak jij het doet en nu snappen wat ze zelf moeten doen
.. wat dat betreft geen peil op te trekken haha
3 maanden geleden
Hoeveel hazenslaapjes doen jullie baby’s op een dag?
Vandaag is het hier:
Vanochtend 1 uur (jippie!)
Net na middaguur 30 minuten
Nu valt hij weer in slaap
3 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Hoeveel hazenslaapjes doen jullie baby’s op een dag?
Vandaag is het hier: ...
Vandaag was het echt drama bij ons. Vanaf vanochtend 07.00 uur tot aan nu heeft hij maar 3 korte slaapjes van 20 minuten a hooguit 30 minuten gehad. Veel huilen en kreeg mijn zoontje maar niet in slaap.. (inmiddels bijna 11 weken oud). Dat soort dagen zijn pittig en dan kun je echt zowat niks even rustig voor jezelf doen
3 maanden geleden
Hier ook veel last van de Hazenslaapjes. Na precies 30 minuten wordt onze zoon wakker en probeert terug in slaap te komen. Dit lijkt vaak te lukken (oogjes vallen langzaam weer dicht etc.), echter ineens gaan de ogen dan toch wagenwijd open en komt hij niet in slaap. Terug in slaap helpen werkt niet, even laten liggen, niet storen en het aankijken ook niet.
Het is erg zielig want hij is zichtbaar nog moe en heeft er echt behoefte aan zijn slaapje te koppelen. Dit resulteert erin dat we gedurende de dag een steeds vermoeider ventje hebben die tegen het einde van de middag niet meer te genieten is.
Ik merk aan mezelf dat ik het erg vermoeiend begin te vinden om de hele dag zo bezig te zijn met zijn slaapjes en/of hem tevreden/vrolijk te houden op de momenten dat hij wakker maar vermoeid is. Onze zoon slaapt het liefst boven in de stilte en het donker waardoor ik eigenlijk ook liever niet meer wegga omdat ik hem dit wil kunnen bieden en omdat het gewoonweg niet leuk is om met een huilende baby op stap te gaan. Ik merk dat ik me hierdoor steeds meer beperkt voel, de muren komen vaak op me af. De draagzak biedt hierin nog wel wat mogelijkheid (hierin slaapt hij wel), maar toch; het breekt me op.
3 maanden geleden
Joe, weer twee dagen hazenslaapjes hier😵💫 Gisteren hadden we een uitstapje naar de dierentuin. Wagen mee, draagzak mee, maar het was dikke drama hoor🙈 Wagen accepteerde ze niet, maar in de draagzak deed ze ook maar dutjes van maximaal 30 minuten. Ik vond het stiekem wel fijn dat ik echt veel moeders heb gezien met een lege wagen en een baby in de draagzak🤘🏻 's Avonds natuurlijk helemaal overprikkeld, enorm moeilijk doen aan de borst (lees krijsen) ze ging pas om half 10 de nacht in.
Vandaag helaas geen betere dag. Vanmorgen na veel tobben en mislukte pogingen eindelijk in bed in slaap en tadaaaa, daar was ze na 30 minuten weer🙈 Bij het volgende slaapmoment ben ik gaan wandelen. In de draagzak, veel te warm, en ze heeft over een periode van twee uur toch 1,5 uur kunnen slapen. Maar iedere keer die ogen open tussendoor...
Eenmaal thuis nog steeds moe, chagrijnig, niks is goed en ze wil vandaag ineens wel vaak aan de borst (regeldag?). Één dutje op schoot gedaan van 10 minuutjes, daarna heel dwars en huilerig en nu is ze weer in slaap gevallen aan de borst. Ze slaapt nu een kwartier, maar ik heb honger en ik moet plassen😭
Ik hoop echt dat het morgen weer beter gaat, deze dagen vind ik zo vermoeiend en gewoon echt niet leuk.