342 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Joe, weer twee dagen hazenslaapjes hier😵‍💫 Gisteren hadden we een uitstap ...
Heb je de sprong te pakken? Hier namelijk dezelfde dingen en zitten in sprong gezien het hedragy

3 maanden geleden

Zo herkenbaar en ergens wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met van die dagen.. Hier begon het al met het eerste slaapje vanochtend dat al niet niet lukte, dus toen kreeg ik al stress. Rest van de dag inderdaad alleen maar gedoe. Niks is goed en áls hij dan eindelijk slaapt is het meestal 10 minuten en al weer klaar. Ik raak ook helemaal in de war met wakkertijden en slaapsignalen, ben eigenlijk gewoon de hele dag bezig met m in slaap krijgen .

3 maanden geleden

Nou, hier ook hoor. We zijn blij als ze een keer een cyclus afmaakt ipv een 20 a 30 min dutje. Ik vind het ook heftig.... Het accepteren, maar ook de knorrige baby. Het helpt ook niet dat ze al 7 (!!!) dagen niet gepoept heeft ondanks bv en afgelopen maandag de rota vaccinatie. De draagzak is hier ook een lifesaver, al zijn de dutjes zeker niet langer over het algemeen.. Maar ze slaapt tenminste wel. Ik merk dat ik al wel zenuwachtig wordt van de opvang vanaf half september. Terwijl dat dus nog ruim 1,5 maand duurt en ze dus alweer heeeel anders kan zijn. Ik weet ook nog dat ik deze fase met m'n oudste ook heel intens vond. Alleen had ik toen nog tijd om de hele tijd boven te gaan zitten/liggen met d'r. Dat gaat nu natuurlijk niet 😮‍💨 Meh. Echt zo rot.

3 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Heb je de sprong te pakken? Hier namelijk dezelfde dingen en zitten in spro ...
Zou zomaar kunnen, maar ik houd die sprongen niet zo bij eigenlijk🙈 Ze is vandaag 11 weken en 1 dag.

3 maanden geleden

Dan zit je in de sprong hoogstwaarschijnlijk

3 maanden geleden

Reactie op Merel456

Zo herkenbaar en ergens wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met v ...
Ja ook herkenbaar! Die wakkertijden en slaapsignalen zijn ook gewoon onduidelijk op zo'n dag. Ze lijkt constant moe, zelfs als ze dan een keer iets langer slaapt.

3 maanden geleden

Reactie op wensvoornummer2

Nou, hier ook hoor. We zijn blij als ze een keer een cyclus afmaakt ipv een ...
Lastig hè? Ik vond het bij de oudste ook heel intens en die maakte het zelfs nog bonter door echt alleen maar contactdutjes te willen doen. Maar toen had ik natuurlijk geen ander kindje rondlopen, dus toen kon ik me er ook makkelijker aan over geven. Dan plofte ik gewoon op de bank of in bed dan ging ik lekker series kijken.

3 maanden geleden

Reactie op Merel456

Zo herkenbaar en ergens wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met v ...
Misschien rare vraag, maar hoe ga jij om met die stress? Hoe kom je daar weer vanaf? Ik merk ook dat ik alleen maar bezig ben met het slapen van onze baby.. En daar komt bij mij veel stress/spanning bij kijken 😣

3 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Lastig hè? Ik vond het bij de oudste ook heel intens en die maakte het zelf ...
Super lastig... en die stress die @Meissie1990 beschrijft ken ik ook hoor. Je weet gewoon dat je dag chiller is als dat eerste dutje (goed) lukt. Ik merk dat bij m'n oudste ik er héél erg mee bezig was en idd ook heel veel stress kreeg. Nu denk ik; Een dutje is een dutje. En als ze huilend wakker wordt vanuit een dutje in de box bied ik (zoals vandaag) nog een keer de draagzak aan. Vanmiddag sliep ze zo nog een 45 min verder. Lukt zeker niet altijd... en verder zoveel mogelijk los proberen te laten. Slaap is slaap en het is doodnormaal dat die kleintjes hazenslaapjes doen. Rond 4 maanden word het écht beter.

3 maanden geleden

Super lastig... en die stress die @Meissie1990 beschrijft ken ik ook hoor. ...
Ik vind die hazeslaapjes op zich prima, ideaal is anders maar oké. Waar ik echt bloedchagrijnig van wordt is dat 1: ik de dutjes meestal niet kan verlengen. Ook niet in de draagzak. Tweede dutje van vandaag was in de draagzak maar na precies 30 minuten schieten die ogen open en dan kan ik op mijn kop gaan staan, ze slaapt gewoon niet verder. Op zich geen probleem dus, punt is alleen dat ze gedurende de dag steeds huileriger wordt. Dus 2: ze raakt gewoon oververmoeid en wordt daar echt niet gezelliger op. Dan kan ik twee dingen doen: haar laten huilen (wat mijn moederhart echt niet kan) of haar continu bij me houden en bezig houden en ik daardoor geen/nauwelijks tijd heb voor mijn oudste. Dus dan draait de hele dag om die kleine, ik krijg niks gedaan in huis en het werkt dan zó op mijn zenuwen. Dan denk ik: is goed, ik laat je wel gewoon blèren, zoek het uit. Maar dat kan ik helemaal niet, dat vind ik zielig en iedere vezel in mijn lijf roept dan 'troosten!!!' Het voelt ook een beetje als falen, dat ze bij mij ook die rust niet kan vinden om een goeie dut te doen. Anders was het makkelijk, dan stopte ik haar gewoon de hele dag in de draagzak.

3 maanden geleden

Super lastig... en die stress die @Meissie1990 beschrijft ken ik ook hoor. ...
Fijn om dit te lezen @wensvoornummer2! Het is onze eerste dus dat zal ook ongetwijfeld meespelen haha. Ga heel hard m’n best doen er minder mee bezig te zijn!

3 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ik vind die hazeslaapjes op zich prima, ideaal is anders maar oké. Waar ik ...
Laatste stukje wat je schrijft is herkenbaar. Ook hier geen rust genoeg om in de Draagzak in slaap te vallen. Constant om zich heen aan het kijken. Gebeurt dus bij genoeg anderen ook! Dus nee, je faalt echt niet (dit zeg ik ook direvt tegen mezelf)! Laat juist zien dat je alles voor je kind doet en een hartstikke goede moeder bent.

3 maanden geleden

Hoe gaat het bij iedereen? Sinds gister doet zoonlief het heel goed! Ik kan hem wakker in bed leggen en gister zelfs weggelopen toen hij nog wakker maar moe was. Hij viel zelf in slaap. Zowel ochtend- als middagdutje duurden langer dan 45 min! Zelfs bijna 2 uur. Ik moest er na 45 min wel naar toe, maar met speen en aanraking viel hij weer in slaap. Vandaag gaat het net zo eigenlijk. Hoe kan dit?! Zeg het maar.. Ik bereid me al wel voor dat ik niet in de stress moet raken als hij wel maar 45 min slaapt… Maar oh wat heerlijk is het nu hij iets langer slaapt..

3 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Hoe gaat het bij iedereen? Sinds gister doet zoonlief het heel goed! Ik k ...
Hoe oud is je zoontje nu? Hier is het nog steeds horror

3 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Hoe gaat het bij iedereen? Sinds gister doet zoonlief het heel goed! Ik k ...
Wat goed! Bij ons kan hij inmiddels zelf in slaao vallen maar de slaapjes zijn echt nog steeds kort

3 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Hoe oud is je zoontje nu? Hier is het nog steeds horror
Aankomende woensdag 12 weken. En jouw kindje? Hoe vaak doet hij hazenslaapjes? Snap helemaal hoe je je voelt. Ik vind het ook echt intens als ze veel wakker zijn. Als je kindje wakker is. Is hij/zij we rustig?

3 maanden geleden

Reactie op carmenflower

Wat goed! Bij ons kan hij inmiddels zelf in slaao vallen maar de slaapjes z ...
Krijg je hem daarna nog weer in slaap? Ik moet er ook wel naar toe, maar dan slaapt hij wel weer verder. Hoe apart dat onze zoon dat ineens doet?!?

3 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Aankomende woensdag 12 weken. En jouw kindje? Hoe vaak doet hij hazenslaa ...
Ze is vandaag 10 weken. Ze doet slaapjes van max 30 tot 40 min en moet haar een eeuw in een donkere kamer in slaapwiegen. Bij het neerleggen wordt ze vaak wakker. Dit gaag al sinds week 4 zo. Ben echt moe want ook snachts komt ze nog vaak. Geen moment rust of tijd om even te douchen. Overdag is ze best vrolijk, wel heel bewegelijk en druk.

3 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Ze is vandaag 10 weken. Ze doet slaapjes van max 30 tot 40 min en moet haar ...
Heel herkenbaar. Zo zwaar. Wil hem ook eigenlijk leren wakker in slaap te vallen. Maar dat lijkt echt onmogelijk. Moet idd lang wiegen in een donkere kamer en zelfs dan huilt hij voordat hij eindelijk slaapt. En dan een slaapje van max 45 min

3 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Krijg je hem daarna nog weer in slaap? Ik moet er ook wel naar toe, maar da ...
O ja. Nee die van ons is echt klaarwakker na een hazeslaapje. Is dan ook weer vrolijk niks aan de hand verder, alleen voor mij best vermoeiend haha.