342 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Manon19966

Heel herkenbaar. Zo zwaar. Wil hem ook eigenlijk leren wakker in slaap te v ...
Ja is ook zwaar. Het gaat hier precies hetzelfde. Heb soms t gevoel dat ik er depressief van wordt. Ze wil niet in de wagen of draagzak. Zit de hele dag in een donkere kamer alleen maar te wiegen en alles uit de kast te trekken voor een voor een kort slaapje. Hopelijk wordt het de komende dagen beter als ze wat ouder worden. Het kan zomaar omslaan :) laten we daarop hopen!

3 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Aankomende woensdag 12 weken. En jouw kindje? Hoe vaak doet hij hazenslaa ...
Hey, onze kleintjes zijn precies even oud😉 Hier gaat het nog ruk eigenlijk, het zijn nu echt slaapjes van maximaal 30 minuten en de avonden gaan ook steeds moeizamer. Ze rust er gewoon niet genoeg van uit dus ze wordt met het uur ongezelliger. Het is een fase, maar wel een heel zware vind ik🙈

3 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Hey, onze kleintjes zijn precies even oud😉 Hier gaat het nog ruk eigenlij ...
En nu haal ik haar zojuist uit bed na een dut van 1 uur en 3 kwartier🙈😂. Ik had vandaag het Nunki-lakentje uit de kast gehaald (aangeschaft bij mijn oudste maar dat hielp haar niet) en het numsy apparaat op baarmoedergeluiden gezet. Vanmorgen 2 x een dutje van 30 minuten dus ik dacht dat het geen succes was, maar nu ineens wel een lange dut? Hopelijk is dit de omslag, zoveel fijner voor haar ook om goeie dutjes te doen.

3 maanden geleden

Sommige baby's slapen gewoon niet graag overdag. Ik deed dat zelf als baby/kind ook niet. Mijn dochter van 12 weken slaapt overdag nu max 3 kwartier en wil dan weer eten of bezig gehouden worden. Ik leg me er hij neer en volg haar ritme. Maar dat neemt niet weg dat het lastig is hoor, zo weinig tijd voor jezelf!

3 maanden geleden

Gistermiddag en vanmiddag waren het weer hazenslaapjes. De ochtenden gingen wel goed (nadat we er wel naar toe moesten om haar even weer in slaap te krijgen na 30 min). Hij doet wel een extra dutje in vergelijking met een lang slaapje. Dan 3x, nu 4x.. Hopelijk zorgt het niet voor krijsen van oververmoeidheid

3 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Hey, onze kleintjes zijn precies even oud😉 Hier gaat het nog ruk eigenlij ...
Wat toevallig! Ja het is zeker zwaar. Merk dat ik het ook wel lastig vind hoor. Met name de tijd voor jezelf als de baby even slaapt is fijn hè?

3 maanden geleden

Poeh, het blijft zo’n zoektocht. Vandaag 3 keer geslapen van 45 minuten. Waar ik haar eerst nog redelijk wakker weg kon leggen, is dat nu niet mogelijk. Soms zo frustrerend dat wiegen. 😅

3 maanden geleden

Reactie op ElmH

Poeh, het blijft zo’n zoektocht. Vandaag 3 keer geslapen van 45 minuten. ...
Het is echt een zoektocht. Van te voren nooit gedacht! Ik zit nu weer internet af te struinen (niet goed I know).. Maar is dit normaal? Of kunnen de meeste baby’s wel hun slaapcycli aan elkaar koppelen en slapen elke ochtend en middag lang? Vraag me dat echt af

3 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Het is echt een zoektocht. Van te voren nooit gedacht! Ik zit nu weer int ...
Al sla je me dood haha. Ik denk dat het heel wisselend is. Sommigen slapen zo makkelijk… ik herken het gegoogle zo goed. Ik Google as we speak ook op: ‘baby zelfstandig in slaap laten vallen’. Hier lukt het alleen in de draagzak om twee of meerdere slaapjes te koppelen. Voor de rest slaapt ze wel 45 minuten, maar met aardig wat hulp om in slaap te komen. En dan is de draagzak nog het beste succesverhaal 😅

3 maanden geleden

Van de week gelukt om dr 2x weg te leggen voor n uurtje en daar was ik blij mee , nu is ze weer verkouden en slaapt ze zelfs in de draagzak vaak maar 3 kwartier 😩. Of het is weer een “sprongetje” ofzo. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er een beetje bij neer ga leggen dat dit het is. Hopelijk als ze wat ouder is kan ze iig slaapjes in dr eigen bedje doen 🥲.

3 maanden geleden

Reactie op Sneeuwklok

Van de week gelukt om dr 2x weg te leggen voor n uurtje en daar was ik blij ...
Ja wat kun je er “moe” van worden hè? Vanmiddag tot 14.00 was het een hazenslaapje. Toen om 15.45 - 16.15 en nu dut hij even bij mij. En dan rond 19.15-19.30 naar bed. Maar merk als hij wakker is en richting einde dag dat ze constant aandacht vragen en dat vind ik best vermoeiend. Deze mama ligt er vanavond ook heel op tijd in 😅

3 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Ja wat kun je er “moe” van worden hè? Vanmiddag tot 14.00 was het een haz ...
Haha ik doe met je mee! Hoe vaak leg jij hem op een dag te slapen?

3 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Ja wat kun je er “moe” van worden hè? Vanmiddag tot 14.00 was het een haz ...
Pff hier pas de laatste fles rond 23.30 vaak en dan slaapt ze id draagzak op mij tot die tijd omdat ik dan zelf ook niet meer de puf heb om die strijd aan te gaan, heb nog een peuter rondlopen van bijna 2 die ook de laatste tijd moeilijk doet met naar bed gaan dusja 🤣🥴. De mantra “ het is maar een fase” blijf ik maar aanbouden

3 maanden geleden

Reactie op ElmH

Haha ik doe met je mee! Hoe vaak leg jij hem op een dag te slapen?
Gisteren is hij om 09.00 uur weer naar bed gegaan, moest ik er tussendoor twee keer naar toe om hem weer in slaap te helpen, maar toen heeft hij tot 11.30 geslapen. Toen om 13.15 naar bed. Hij was om 14.00 wakker. Daarna heeft hij nog dutje gedaan van 15.45 - 16.15 uur en van 17.45 - 18.15 uur. Om 19.30 avondfles op donkere kamer en toen gaan slapen. Vanochtend om 06.30 even naar toe voor speentje en daarna was hij om 07.30 wakker.

3 maanden geleden

Reactie op Sneeuwklok

Pff hier pas de laatste fles rond 23.30 vaak en dan slaapt ze id draagzak o ...
Och jee dat lijkt me heftig. Ja iedereen zegt dat het een fase is, maar hoe lang? Hahahah ben zo benieuwd, maarja daar kan niemand ons antwoord op geven.

3 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Gisteren is hij om 09.00 uur weer naar bed gegaan, moest ik er tussendoor t ...
Ik vind dit netjes hoor. Heb dit nog niet kunnen bereiken hahs

3 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Ik vind dit netjes hoor. Heb dit nog niet kunnen bereiken hahs
Ik vind het ook super netjes! Hier zijn het na die ene uitschieter van afgelopen zondag gewoon weer korte dutjes, tot 5 per dag (en dan misschien nog af en toe een paar minuutjes wegdommelen tijdens de voedingen). Ik krijg haar momenteel ook niet voor 9 uur de nacht in, ze slaapt vaak wel eerder omdat ze dan moe is, maar ze ontwaakt nog een aantal keer voordat ze echt blijft slapen. Maar goed, ik werd er eerlijk gezegd een beetje gek van, ik zat alle dutjes in een app bij te houden en dan die onrust in mijn lijf als dutjes korter dan 3 kwartier duurden🙈 Dus ik ga nu wat anders proberen... In ieder geval niet meer zo strikt bijhouden. Globaal de wakkertijden in de gaten houden en bij dutjes een speentje aanbieden als ze korter dan 3 kwartier slaapt. Ik heb nu inmiddels door dat ik het echt kan vergeten als ze het speentje niet direct pakt. Pakt ze hem wel dan probeer ik haar weer in slaap te laten vallen, maar zo niet dan uit bed en dan zien we het volgende dutje wel weer... Straks krijgen we de 4-maanden slaapregressie weer en dan wordt het slapen toch weer even ruk(ker😂) . Ze is sinds kort ook echt een super tevreden babietje eigenlijk, kan heerlijk spelen en lachen, dus waar maak ik me eigenlijk druk om?

3 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ik vind het ook super netjes! Hier zijn het na die ene uitschieter van afge ...
Haha ik dacht ook; wauw ik wil weer terug naar dit soort dutjestijden 😂 Wij zijn blij met een slaapje van 45 min ipv 30. We hadden heel erg gehoopt op een (meer) flexibele slaper dan d'r grote zus. In de zin van dutjes in de wagen, box, onderweg. Maar ze lijkt toch op d'r grote zus met vooral dutjes in d'r bed met swaddle up slaapzak en nunki lakentje. Deels vind ik het rot.. Want; nog beperkter voelen en weinig vrijheid. Maar anderzijds denk ik; als dit zorgt voor rust dan is het maar zo.. Nog steeds zijn ze 45 min. Maar ze valt rustig in slaap met d'r speentje en is niet heel boos. Tenminste; vandaag. Morgen kan weer anders zijn. Ik probeer ook de wakkertijden in de gaten te houden en ongeveer hoelang ze geslapen heeft. Dan heb ik een beetje een globaal idee. En die 4 maanden slaapregressie.... aaaah ik heb daar zoooo geen zin in 😵‍💫 We zijn dan ook nog eens op vakantie 🫣

3 maanden geleden

Reactie op wensvoornummer2

Haha ik dacht ook; wauw ik wil weer terug naar dit soort dutjestijden 😂 Wi ...
Ja zo gaat het hier ook hoor. Ze wil ook niet in de wagen slapen. Tsja 4 maanden slaapregressie maar slaapregressie kan niet als er toch al heel weinig geslapen wordt denk ik dan hahah

3 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ik vind het ook super netjes! Hier zijn het na die ene uitschieter van afge ...
Het is alsof je over mij schrijft. Ik vind het ook heel moeilijk als hij kort slaapt en krijg ook onrust. Gister voor het eerst naar een psycholoog geweest die me gaat helpen met die onrust in m’n lijf. Ik kan ook helemaal gefocust zijn op de babyfoon om te kijken na 30 min of hij al wakker is 🫣🥴