342 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Vlierbloesem
Ik denk misschien te moeilijk, maar hoe doen jullie dat met voeden dan? Ik ...
Misschien snap ik je vraag niet.. maar ook met korte dutjes kan je voeden op verzoek toch? ☺️ Dat doe ik wel in ieder geval. Soms is het voor een slaapje, soms erna. Ik probeer wel te voorkomen dat ze altijd met een volle buik gaat slapen om haar niet aan te wennen dat ze pas kan slapen na een voeding. Lukt zeker niet altijd overigens.
3 maanden geleden
Reactie op Vlierbloesem
Ik geef borstvoeding op verzoek. Op haar verzoek, maar ook op de mijne. Ik houd niet het ritme slapen-voeden-spelen-slapen aan, want dat werkt dus niet met die korte slaapjes en in de praktijk komt het er dus op neer dat ze soms na het slapen eet, of net ervoor, of ergens halverwege de wakkertijd. Soms een hele voeding en soms is het meer een tussendoortje. Werkt prima voor ons.
3 maanden geleden
Reactie op Vlierbloesem
Wij voeden hier ook op verzoek en let dan gewoon op de hongersignalen, daarnaast probeer ik wel ook reëel te kijken wanneer de laatste voeding was, als die nog maar n uur geleden is dan zal ze geen honger hebben. Heb dit ook bijv wel eens aangeboden maar dan dronk ze maar 10-20cc ipv volle flessen
3 maanden geleden
Reactie op wensvoornummer2
Misschien snap ik je vraag niet.. maar ook met korte dutjes kan je voeden o ...
Zeker, maar nu voed ik eigk altijd na een slaapje, doordat we veel contactslaapjes of draagdoekslaapjes hebben die lang duren, komen we altijd wel uit rond 3uur sinds laatste voeding. Leg je je baby na die korte dut dan nog een x te slapen of toch eerst voeden? Ik kan me dr evem geen voorstelling van maken
3 maanden geleden
Reactie op Vlierbloesem
Zeker, maar nu voed ik eigk altijd na een slaapje, doordat we veel contacts ...
Bij ons zit er meestal tussen 2 slaapjes wel een voeding in. Maar wat @Loenie87 ook schrijft soms is dat gewoon een paar slokken.
Voorbeeldje;
12.30-13u slapen
13u voeding
13u-14.30 wakkertijd
14.30-15.15u slaapje
15.15-16u wakkertijd deel 1
16u voeding
16-16.45 wakkertijd deel 2
16.45u-17.30u slaapje
Etc.
3 maanden geleden
Hier is het weer hazenslaapjes feest. Tot nu toe (het is 14.30u) 3 slaapjes. 1 van 45 min en 2 van 30 min. Ik doe echt m'n best om er niet teveel van te vinden, maar ik vind het ingewikkeld 😵💫
3 maanden geleden
Hier is het weer hazenslaapjes feest. Tot nu toe (het is 14.30u) 3 slaapjes ...
Haha, hier is dutje 3 nu bezig. Vanmorgen ongeveer 3 kwartier in bed, eind van de ochtend nog geen 30 minuten in de draagzak tijdens een wandeling en nu ligt ze ongeveer 3 kwartier op bed maar ik moest 2 keer terug voor haar speentje. Gisteren heeft ze volgens mij wel 6 keer geslapen met dutjes tussen de 10 en 45 minuten.
Ik probeer er ook niks van te vinden en het lukt me momenteel best aardig. Moet zeggen dat de peuter vandaag bij opa en oma is, dus dan is het wel makkelijker er niets van te vinden.
3 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Haha, hier is dutje 3 nu bezig. Vanmorgen ongeveer 3 kwartier in bed, eind ...
Oke, dit helpt mij dus echt 😅 Gewoon even weten dat ik niet alleen ben. Hier is de peuter vandaag wel thuis en is ze gelukkig toch nog d'r middagdutje gaan doen 🫠 Leek er even op dat zij ook niet meer ging slapen haha. Nou, ik ga de baby naar bed brengen voor dutje 4 🤞🤪
3 maanden geleden
Hier is het weer hazenslaapjes feest. Tot nu toe (het is 14.30u) 3 slaapjes ...
Oh ik voel je helemaal, vandaag is de peuter op de opvang dus hoopte dat het beter zou gaan maar ook tot nu toe nog maar 2-3 slaapjes erop zitten 1 van een uurtje en 2 van mss 15-20 min. Nu heb ik dr rond half 3 op bed gekregen met n hoop gewiebel en liedjes zingen en ze slaapt nog dus 🙏🏻🙏🏻. Maar kan alleen maar steeds met elk kreuntje of geluidje verschrikt naar de babyfoon kijken 😬😬
3 maanden geleden
Reactie op Sneeuwklok
Oh ik voel je helemaal, vandaag is de peuter op de opvang dus hoopte dat he ...
Nou terwijl ik dit aan het typen was werd ze alweer wakker dus weer maar 30 min helaas 🥲
3 maanden geleden
Eerst maar even gevoed, want madame had na 2,5 uur alweer honger. Hallo clusteren en hallo sprong 3 volgens mij. Ik kwam net dit artikel tegen. Voor wie het ook fijn vindt voor wat context bij hazenslaapjes 😅
https://liefdevaneenmoeder.nl/waarom-slaapt-baby-slechter-sprongetje-hoe-overleef-je-het/
3 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Succes! Ik duim voor je. Hier ligt de baby dus nog steeds op bed. Al een uu ...
Hahaha kan je eindelijk chillen.... zit je naar die monitor te staren. Zo herkenbaar 😅
3 maanden geleden
Reactie op Sneeuwklok
Nou terwijl ik dit aan het typen was werd ze alweer wakker dus weer maar 30 ...
🫠🫠🫠🫠
3 maanden geleden
Gisteren was het drama met slapen (van 08.00 tot 20.00 maar 3x 45min geslapen). Vanmiddag op der buik gelegd en ze slaapt nu bijna 2 uur. Ik maak me wel zorgen dat ze alleen op haar buik langer slaapt want ze gaat over een maand naar de opvang. Die gaan haar niet op haar buik leggen
3 maanden geleden
Nou ja, ik haal haar dus net pas uit bed. Ruim 2 uur geslapen en ze dommelt nu aan de borst ook weer weg🙈 Als ze dit nou gewoon even iedere dag zou doen....
Wel jammer dat ze gillend wakker werd, ik heb dan toch liever een lachend smoeltje na een kort slaapje🙈 Het is ook nooit goed hè😂
3 maanden geleden
Reactie op Saar1705
O wat fijn! Heb je iets anders gedaan waardoor ze langer is gaan slapen?
Nee, gewoon hetzelfde riedeltje als altijd. Ik denk dat ze uiteindelijk wakker werd van de honger, want ze heeft goed gedronken en ligt nu weer naast me op de bank te slapen. Heel apart.
3 maanden geleden
Hier twee lange dutjes gehad! Daarentegen wel ontzettend chagrijnig tijdens de wakkertijd… ik denk nog de naweeën van het 3e sprongetje!
Onze zoon heeft altijd al hazenslaapjes gedaan en deed de avonden/nachten vanaf 19.00 / 19.30 altijd goed. Ben nu wel ineens nerveus voor zijn bedtijd straks nu hij op de dag ineens zoveel geslapen heeft hahah.
3 maanden geleden
Reactie op Liinseey
Hier twee lange dutjes gehad! Daarentegen wel ontzettend chagrijnig tijdens ...
Hoe ging de avond en nacht?