17 Reacties

2 maanden geleden

Ik gaf borstvoeding en ze kwam om de 3 uur maar met een speen was ze uiteindelijk ook tevreden en nu slaapt ze van 22 tot 6 en hoef ik er alleen een keer uit om haar speen terug te doen

2 maanden geleden

Ik denk dat het gewoon pech hebben of geluk hebben is in deze kwestie 😬. Dit is mijn 2e kindje en echt totaal anders dan mijn oudste. Die sliep in haar babytijd de hele dag en kon ik overal wegleggen maar kwam dan wel weer s nachts wat vaker. Baby nr 2 komt heel moeilijk in slaap overdag maar slaapt dan wel weer de hele nacht door. Ik doe bij beide echt hetzelfde voor mijn gevoel 😅. Ik denk dat ik daarom alle goedbedoelde adviezen en verwachtingen maar vaak naast me neerleg en gewoon naar mn kindje kijk wat die nodig heeft ❤️

2 maanden geleden

Mijn zoon van inmiddels 4 en mijn dochter van 3 maanden slapen(sliepen) al heel snel de nachten door. Wij doen voor de laatste fles voor ze naar bed gaan ze lekker in bad even lekker wassen en een tijdje flodderen daar worden ze lekker moe van en voor het bad even flink spelen zodat ze extra moe zijn. Ik weet niet wat jullie routine is maar het is wellicht het proberen waard. Succes!

2 maanden geleden

Onze kleine (15 weken) sliep ook totaal niet door. Elke keer van fles tot fles slapen en hij meldde zich precies op tijd. Ik ben de flessen anders gaan verdelen over de dag en sindsdien slaapt hij van 23/24u tot 7u 🥳. Ik gaf eerst elke 5 uur een fles, 5 flessen verdeeld over 24u. Ik ben de intervallen tussen de flessen iets korter gaan maken, dus 5 flessen elke 4 uur. De eerste fles rond 7u, de laatste fles tussen 23u en 24u. Sinds de eerste dag dat ik dit ben gaan doen, slaapt onze kleine dus de nacht door. Een enkele keer moet ik rond 5u even zijn speen terug doen, maar voor de rest slaapt hij als een roosje. Mijn beredenering was: wij eten ook voldoende gedurende een dag om de nacht door te komen zonder honger. Dus dan moet ik een kleine (mits oud en zwaar genoeg) dit ook kunnen.

2 maanden geleden

Reactie op kgul

Onze kleine (15 weken) sliep ook totaal niet door. Elke keer van fles tot f ...
Overdag is het hier ook om de 3 uur. Ik bied 120 aan en dat krijgt hij nog niet op. Hij kreeg eerst ook borstvoeding maar productie is gestopt helaas. Maar ook zonder de borstvoeding is er nog geen verandering in de eet momenten het blijft om de 2,5 / 3 uur dag en nacht.

2 maanden geleden

Reactie op Jansje90

Overdag is het hier ook om de 3 uur. Ik bied 120 aan en dat krijgt hij nog ...
Hoe oud is je kleine? Probeer er eens wat langer tussen te laten, mits dat te doen is natuurlijk 😉 En dan wellicht de flessen iets groter maken. Het is echt zoeken wat betreft die flessen, echt een ellende af en toe! Je krijgt van iedereen adviezen, waar je de helft van de tijd niks aan hebt 😂 Wat mij heeft geholpen is vooral te letten op de signalen van onze kleine man. Heeft hij honger, fles erin. Heeft hij nog geen honger, fles even uitstellen. En zo ben ik uiteindelijk in een vast ritme terecht gekomen met hem

2 maanden geleden

Wat ik bij mn 1e merkte is dat ik "te snel" reageer s nachts. Zodra hij begon te mopperen of huilen begon ik te troosten of bood een fles aan. Maar babies kunnen huilen en mopperen in hun slaap, zelfs slapen met de ogen open. Dit gebeurd vaak wanneer ze van de ene slaapcyclus overgaan in de volgende. En wat bleek? Ik maakte met mijn troosten mijn baby juist wakker. Ik heb toen voor mezelf de regel in gesteld dat ik een paar minuten moet wachten met interveren tenzij ik écht zeker wist dat hij wakker was. En voor ik een fles aanbied altijd eerst kijken of hij een speentje ook accepteerde en pas een fles geven als ik zeler wist dat honger het probleem was. Dit deed wonderen. Nu bij mn 2e ook toegepast en die sliep veel sneller door dan mn 1e. Dus mijn tip; minder snel reageren s nachts!

2 maanden geleden

Onze dochter (14 weken) slaapt wisselend van 18-07 of van 20-09 door. Ze maakt ontzettend veel lawaai in haar slaap waardoor ik haar voorheen steeds voeding aan bood omdat ik dacht dat ze wakker was. Wij hebben haar vanaf week 5a6 op eigen kamer gelegd en sinds dien slaapt ze dus door. Ik hoor haar alleen als ze echt wakker is en honger heeft. Wellicht gewoon wachten tot ze echt wakker lijkt te zijn? Als ze echt honger hebben melden ze zich wel hoor!

2 maanden geleden

Reactie op CiskaK

Onze dochter (14 weken) slaapt wisselend van 18-07 of van 20-09 door. Ze ma ...
14 weken hier ook maar hier is het niet lawaai als actieve slaap baby geluiden maar zoals je zegt je hoort ze echt wel als ze honger hebben en dat hoor je ook. Precies zoals overdag om de 3 uur gaat de honger sirene af

2 maanden geleden

En hij is 14 weken en 6100 gram. Hij krijgt 120cc kunstvoeding niet op. Eerst kreeg hij eerst de borst en dan aangevuld fles maar liet hij ook wat staan. Toen dacht ik ach… hij zal wel voldoende uit de borst krijgen. Nu is de borst gestopt en nog steeds drinkt hij 120 niet op. Heb geprobeerd met grotere speen meer in te krijgen maar dat is alleen maar verslikken en daarna alles uit kotsen😅 Misschien moet ik gewoon nog wachten tot hij overdag meer kan drinken ? En anders misschien weer pech 😭

2 maanden geleden

Reactie op Jansje90

En hij is 14 weken en 6100 gram. Hij krijgt 120cc kunstvoeding niet op. Eer ...
Hoelang laat je overdag tussen de flessen? Onze dochter deed dit eerst ook maar nu laat ik er steeds 4 uur tussen en dan drinkt ze elke keer 150 op, of bijna op@

2 maanden geleden

Reactie op Jansje90

En hij is 14 weken en 6100 gram. Hij krijgt 120cc kunstvoeding niet op. Eer ...
Precies zoals Kris ook al zei, wellicht meer tijd tussen de voedingen laten. Onze dochter dronk ooo steeds maar 40-60 ml als ze om de 3 uur kreeg. Nu is ze vaak 2 uurtjes wakker, twee uurtjes slapen en dan flesje. Soms zit er zelfs 5 a 6 uur tussen en de 165 ml gaat vaak netjes op. Komt wel gewoon aan haar 5a6 voedingen op een dag op deze manier

2 maanden geleden

Reactie op Kris23

Hoelang laat je overdag tussen de flessen? Onze dochter deed dit eerst ook ...
Na 2.5 uur gaat hij al huilen en dan probeer ik het nog richting 3 uur rekken voor het echte geschreeuw los barst.

2 maanden geleden

Reactie op CiskaK

Precies zoals Kris ook al zei, wellicht meer tijd tussen de voedingen laten ...
Wauw 2 uur wakker ook? Ik leef hier echt in heel andere wereld met mijn baby. Zo lang is hij nog niet wakker. Hmm misschien ligt het ook daar aan dat hij nog niet genoeg wakker is over dag om avond een goed lang stuk te slapen.

2 maanden geleden

Reactie op Jansje90

Wauw 2 uur wakker ook? Ik leef hier echt in heel andere wereld met mijn bab ...
Misschien heb je idd gewoon een klein slaapkopje! Onze dame is vanaf de geboorte al enorm alert en veel wakker. Ze was voorheen rustig 6 uur achter elkaar wakker en hebben dit nu eindelijk terug naar 2 uurtjes.

2 maanden geleden

You're not alone! hier baby nr 4 nu 3maandjes en slaapt ook niet door 1x heeft ze er 4 uur tussen gelaten.. komt om de 2.5 a 3 uur.. .ik geef borstvoeding en probeer sinds paar avonden om 23.00 en kv fles maar helpt niks 😅

2 maanden geleden

Reactie op Jansje90

Na 2.5 uur gaat hij al huilen en dan probeer ik het nog richting 3 uur rekk ...
Hmm okee, ja dan snap ik dat het lastig is om er 4 uur tussen te laten! Hopelijk komt er snel een beter ritme voor jullie! Succes🍀