16 Reacties

één maand geleden

Dit kan zeker komen door slaapregressie of sprongetjes of soms gewoon zomaar. Als hij genoeg plast, poept en aankomt krijgt hij genoeg voeding.

één maand geleden

Gewoon doen wat goed voelt en niet naar anderen luisteren. Elke dag een papfles met rijstebloem schijnt ook niet goed te zijn. Elk kindje is anders en je moet doen wat bij jou en je kleintje past. Niks van aan trekken!

één maand geleden

Hier ook een zoontje van 29 mei, dus even oud :) Snap het hoor, al die verschillende geluiden.. het maakt mij ook wel eens onzeker! Maar hier gaat het precies hetzelfde! Ze regelen het bij bv zelf hea, dat is het mooie eraan! Hier ook elke nacht om de 2h, soms nog vaker! Drinkt dan echt effectief 5 a 7 minuten en slaapt dan direct weer verder (en ik ook). Soms pittig, maar hij heeft het even nodig. Voor voeding, voor nabijheid, om door te slapen, voor troost (ikweetnietprecieswaarvoor). Maar als je kindje vrolijk is en alert en gewoon groeit, dan is het prima! En met bv gaan kindjes vanaf 4 maanden ook minder hard groeien tot fleskindjes, dus daar hoef je ook niet van te schrikken! Je doet het goed mamma :)

één maand geleden

Ik gaf gekolfde bv en ze sliep ook door maar sinds sprong 4 / slaapregressie ook niet meer. Dus denk dat het daar mee te maken heeft

één maand geleden

hier van 30 mei en precies het zelfde. Ik ga ook geen pap oid geven. Wel zwaar de borstvoeding zo maar het wordt vast weer beter ….

één maand geleden

Hier ook een zoontje van 29 mei. Die structureel boven gemiddeld aan komt en precies hetzelfde gedrag ineens vertoont. Eerst konden we langere blokken slapen en nu is het dus om het uur of 2 wakker in de nacht. En echt veel drinken. Ik merk alleen dat die dan in de ochtend ineens niet veel wil drinken, waarschijnlijk omdat hij de hele nacht al heeft gedronken. 😂 Hij krijgt dan nog 2 flesjes van 160 ml afgekolfde melk op de opvang en de rest van de voedingen bij mij. Ook valt het mij op dat het drinken aan de borst dus ook ineens heel snel gaat wat mij ook onzeker maakte, maar gezien de groei en aantal luiers is dat nergens voor nodig!

één maand geleden

Hier een dochter van begin mei en zij deed dit een aantal weken geleden ook. Voor mijn gevoel was dit echt de 4 maanden slaapregressie. Ze sliep daarvoor blokjes van 3-4 uur. Toen werd ze opeens iedere 2 uur en soms zelfs iedere 45 minuten-1 uur wakker. Ze dronk dan ook echt effectief. Er ging langzaamaan weer steeds meer tijd tussen de voedingen zitten. Nu is ze 20 weken en slaapt ze van 19.00 tot 7.30 met 2-3 voedingen gemiddeld. Af en toe nog wel een nacht dat ze vaker wakker is, maar dat hoort erbij. Dus volgens mij niks om je zorgen over te maken. Ik zou zeker geen pap gaan geven omdat anderen dat zeggen en vaak helpt het niet eens. Er bestaat wel een kans dat z'n darmen moeten wennen aan de pap en daardoor eerst meer onrust ontstaat, dus tenzij je het zelf graag wil geven zou ik het niet doen.

één maand geleden

Bedankt voor alle reacties! Dat geeft me hoop. Ik doe gewoon lekker wat goed voelt en dat is inderdaag nog geen pap gaan geven. Dankjulliewel!

één maand geleden

Volkomen normaal, volgens mij is bewezen dat papvoeding ed niet perse zorgt voor doorslapen. Mensen willen sowieso gelijk weten of een baby doorslaapt terwijl dit helemaal niet logisch of nodig is. Ik kan het boek: zachte nachten aanraden.

één maand geleden

Hier een dochter van 29 mei en precies hetzelfde. Sliep net een aantal nachten door van 19.00 tot 6.00 en nu opeens sinds 2 weekjes weer 3x wakker ‘‘s nachts en drinkt dan ook wel goed aan de borst. Ik denk slaapregressie inderdaad, maar afgelopen nacht hier nog maar 1x wakker dus hoop dat ze dit volhoudt!

één maand geleden

Zoon van 24 mei en slaapt nu ook minder lang achter elkaar in de nacht en wil ook vaker drinken. Kan inderdaad slaapregressie zijn. Dat pap beter zou zijn voor doorslapen is de grootste onzin. Gewoon zo doorgaan dan wordt het vanzelf beter. Mijn zoon slaapt sinds 2 nachten weer 7 uur achter elkaar jeeej (hij is 18 weken).

één maand geleden

Hier net hetzelfde.. Zoontje is nu 17 weken en sinds een week iedere 3u zeker wakker om te drinken. Ik geef hem steeds de borst want krijg hem niet anders getroost… Zijn jullie dan soms niet bang voor een slaapassociatie met de borst?

één maand geleden

Wat een luxe dat er al zo veel kindjes doorslapen! Mijn dochtertje is van 9 mei en komt iedere nacht nog tussen 01.00 en 02.00 en dan tussen 5 en 6 uur weer. Heel enkele x als ze savonds later nog gedronken geeft komt ze 1x rond 4/5 uur. Maar das echt heel af en toe. Nu drinkt ze savonds rond 21.00 uur haar laatste voeding en komt dus nog 2 keer dan. Ook borstvoeding.

één maand geleden

Dit is mijn 2e kindje. En bij mijn eerste kindje 9 maanden bv gegeven, geef nu weer volledig bv. Laat je niet gek maken. 😘 Zolang je baby goed groeit krijgt hij genoeg voeding. Bij mijn 1e heb ik werkelijk alles geprobeerd om hem door te slapen, pap flessen, kv, pakjes, pyjama pakjes (knulletje vol suiker overigens kwam ik later achter), slaap training etc etc. Ze gaan doorslapen zodra ze er klaar voor zijn, mijn ervaring is dat het niks met andere melk/pap etc uit te staan heeft. De ene baby slaapt nu eenmaal langer dan de andere. Met de 2e heb ik dit echt losgelaten. Hoe vermoeiend de nachten soms ook zijn, het wordt echt beter.

één maand geleden

Reactie op Liemasa

Wat een luxe dat er al zo veel kindjes doorslapen! Mijn dochtertje is van 9 ...
Hier hetzelfde hoor! Laatst sliep ze 1 nacht door maar die keren zijn op 1 hand te tellen.

één maand geleden

Reactie op waitingstar

Dit is mijn 2e kindje. En bij mijn eerste kindje 9 maanden bv gegeven, geef ...
Haha alsof ik mijn eigen verhaal lees, heb ik ook allemaal gedaan, hielp niks!! Laat het los, komt echt wel goed hoor.