17 Reacties
4 maanden geleden
Ik lees mee mijn baby van 5 weken heeft dit ook. Heeft hij het ook verder op zijn lichaam?
4 maanden geleden
Ook andere klachten? Onze dochter had dit ook en bleek koemelkallergie te hebben. Na het starten met pepti was de uitslag direct weg.
4 maanden geleden
Wij hebben dit ook maar iets minder vurig. Vanochtend waren we bij de kinderarts (voor iets anders) en die vroeg of hij geen koemelkallergie had. Ik ga 2 weken op proef alle koemelk uit mijn dieet halen zodat hij dat niet binnen krijgt via borstvoeding. Mocht dat helpen, dan weten we het zeker...
4 maanden geleden
Mijn dochter had precies hetzelfde, twee keer bij de huisarts geweest, maar uiteindelijk vanzelf weggegaan. Smeer je er wat op?
Mijn kleine had echt jeuk ervan. Conclusie is, droge huid in combi met heftige babyacne . We hadden cetomacrogol geadviseerd om erop te smeren vanwege de jeuk, maar hier werd het allemaal maar erger van.
Zou inderdaad even naar de huisarts gaan, goed om even te checken. Sterkte, ik vond het echt heel zielig
4 maanden geleden
https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/erythema-toxicum-neonatorum/
4 maanden geleden
Reactie op MijnDraakjes
https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/erythema-toxicum-neonatorum/
Dit had mijn dochter maar is niks ernistig gaat best snel weer weg
4 maanden geleden
Reactie op Romydewit
Ons meisje heeft t ook maar minder vurig! bleek volgens arts CB babyacne te ...
Dit lijkt eerder op warmte uitslag. Mijn dochter had dit ook. Iets luchtiger kleden en nekje vrij houden en het is na 1 weekje weer weg..
4 maanden geleden
Reactie op wendy0104
Mijn dochter had precies hetzelfde, twee keer bij de huisarts geweest, maar ...
Ik ben nu ook al bijna een week cetomacrogol aan het gebruiken, maar het lijkt juist droger en schilferiger te worden? Had jij dit ook?
4 maanden geleden
Reactie op Mommytobe.
Ik ben nu ook al bijna een week cetomacrogol aan het gebruiken, maar het li ...
Het werd vuriger, roder en ruwer. Toen we ermee gingen stoppen, werd het rustiger, maar wel meer droog en schilfers. Maar dit was minder erg dan daarvoor. Ik heb nu een andere zalf gekregen van de huisarts, want ze kan er dus waarschijnlijk niet tegen.
Heeft je baby last van jeuk?
4 maanden geleden
Reactie op wendy0104
Het werd vuriger, roder en ruwer. Toen we ermee gingen stoppen, werd het ru ...
Hij lijkt soms wel last te hebben van jeuk. Nadat de crème is ingewerkt merk ik dat hij heel schilferig word, dus denk dat hij er ook wellicht niet tegen kan.. ik ga maar weer terug naar de HA. Welke crème heb je nu gekregen en helpt die?
4 maanden geleden
Hier even een update: het gaat veel beter sinds gister, het ziet er veel rustiger uit en begint nu een beetje te vervellen. Het lijkt er toch op dat dit babyacne is zei de huisarts. Weliswaar wel een heftige vorm. Als het zo vurig zou blijven de komende weken mocht ik weer langskomen.
Eigenlijk volg ik al vanaf begin de standaard “gevoelige huidregels.” Dat komt eigenlijk omdat mijn man constitutioneel eczeem heeft. Ik smeer eigenlijk niks, en gebruik ook geen wasverzachter en alleen neutral wasmiddel. Verder heb ik hem dus gister in een badje met olie van la Roche Posay lipikar ap+ gedaan. Het ziet er nu zo rustig uit.
Ik lees ook dat een aantal mensen cetamacrogol hebben geprobeerd. Ik weet toevallig dat mijn vriend negatieve (jeuk) ervaringen mee heeft. Het lijkt de huid juist af te sluiten. Lanette crème lijkt dan beter te werken :).