3 Reacties
2 jaar geleden
Van echte griep kun je wel 2 weken erg ziek zijn. Koorts, pijn, ernstige vermoeidheid en algehele malaise zijn normale symptomen. Zorg dat je voldoende drinkt, slaapt en echt probeert te rusten. Probeer zo nu en dan een frisse neus te halen. Je zal merken dat je koorts uiteindelijk gaat zakken en dat je je dan al snel beter gaat voelen. Malaise klachten kunnen erna nog best even aan blijven houden. Nog meer reden om dus echt even op de rem te gaan en je tijd te nemen om uit te zieken.
Koorts hoeft helemaal niet slecht te zijn voor je ongeboren kindje en je vk weet er nu van dus daar kun je laagdrempelig contact mee houden. Zij kunnen je uiteindelijk het allerbeste helpen. Een huisarts/ HAP of SEH gaat niet veel meer voor je kunnen betekenen.
Het is wel belangrijk om bij alarmsymptomen weer aan de bel te trekken, zoals acute kortademigheid, pijn vastzittend aan de ademhaling, pijn op de borst of tussen je schouderbladen, flauwvallen, je kan ook aan de VK vragen op welke symptomen je extra moet letten.
Ik ben recent ook stront ziek geweest van de griep en ben er nog steeds van aan het herstellen, nu 21 weken zwanger. Mijn afweer is gewoon minder en ik merk dat malaise veel zwaarder valt nu ik zwanger ben. Ik heb heeeeeeel veel geslapen en veel gedronken, paracetamol genomen en voedzaam en licht gegeten, weinig van mijn lijf gevraagd.
2 jaar geleden
Je bent anders ziek tijdens de zwangerschap; je lijf is al erg druk en heeft het al zwaar, dus is het helaas tijdelijk minder vaardig en snel in het bestrijden van een virus. Koorts op zich is niet erg, alleen langdurige koorts boven de 38,5掳 KAN (maar hoeft niet) schadelijk zijn. Zo uit je verhaal te lezen klinkt het alsof die 38,5 eenmalig was, dan zou ik me er niet te druk om maken. Neem veel rust, drink goed 馃檪 en 茅茅n voordeel; je kindje is nu beter beschermd tegen de griep na de geboorte!