14 Reacties
2 maanden geleden
Ik volg even. Onze dochter is 13 weken oud en ook enorm bewegelijk. En ook heel vrolijk en ze maakt echt al de leukste geluidjes! Ze was al zo actief in de buik overigens. Bij iedere echo werd ons wel verteld dat het een hele actieve baby was maar dat dat niets zei over hoe actief ze in het leven zou worden. Maar tot op heden is ze dus net zo actief als op de echo's!
2 maanden geleden
Onze baby is ook heeeel bewegelijk haha. Ik heb ADHD en dit komt in mijn familie ook veel voor. Onze baby is ook sneller overprikkeld dan een ‘normale’ baby, dit is vastgelegd door kinderartsen en fysiotherapeuten. Wij verdenken hem ook van ADHD, maar de kinderarts zei toen dat je dat op zo’n jonge leeftijd eigenlijk nooit kan zeggen of vastleggen. Het kan namelijk ook gewoon bij de baby passen en geen ADHD hebben.
Ik geniet er heerlijk van dat hij zo lekker vrolijk en bewegelijk is. Juist gezellig vind ik 🤗
2 maanden geleden
Reactie op ikwordmoederx
Onze baby is ook heeeel bewegelijk haha. Ik heb ADHD en dit komt in mijn fa ...
Oh en onze baby maakt heeeeel veel geluid en wilt het liefst de hele dag door kletsen haha. Hij doet wel genoeg dutjes gedurende de dag, hij is een goede slaper.
2 maanden geleden
hier precies hetzelfde ! al vanaf heel ‘jong’ al heel bewegelijk. Herken het hele verhaal, maar denk dat je op deze leeftijd niet veel er van kan maken. Ik vroeg het in het begin ook heel erg af wat het kan zijn maar heb dit los gelaten. De consultatiebureau en kinderfysio zeiden allebei dat het gewoon bij haar kan horen
2 maanden geleden
Ik lees mee! Het is echt heel herkenbaar. Mijn zoontje is nu 15 weken en is ook heel sterk en erg bewegelijk/actief. Al kan ik wel erg trots zijn op hem als hij laat zien hoe sterk hij is! Hij gaat dan zo “trots” lachen🥰
Zelf werk ik ook in de kinderopvang en kan ik me ook niet heugen dat ik baby’s verzorgd heb die zo bewegelijk zijn. Zei ook pas voor de grap tegen mijn man dat onze zoon ADHD heeft😅 Ik las op internet dat de klachten vaak beginnen tussen de 2 en 5 jaar. Dus voor nu maak ik me nog geen grote zorgen, al ben ik benieuwd wat anderen er over zeggen!
2 maanden geleden
Mijn beide kids zijn ook zo beweeglijk zoals jij omschrijft. De oudste van 2 kan niet eens stilzitten voor het eten. Is heel normaal kind gedrag. Adhd kunnen ze zo vroeg echt nog niet uitsluiten en ontwikkeld zich vaak later.
Die kindjes moeten zoveel spieren opbouwen, dat is ook een van redenen dat ze zo veel bewegen 😉
2 maanden geleden
Fijn dat we erkenning vinden bij elkaar! M’n dochter was inderdaad ook in de buik al erg druk en deed mij soms ook echt wel een beetje pijn. Vandaag ook met 11 weken en 5 dagen omgerold en wilt niet zo meer op haar rug liggen. Weet nog niet of ik hier wel zo blij mee moet zijn.. voorlopig nog maar in haar kleine wiegje slapen ‘s nachts ipv haar ledikant.
2 maanden geleden
Reactie op ourfamilyTRV
Fijn dat we erkenning vinden bij elkaar! M’n dochter was inderdaad ook in d ...
Mijn vriend heeft toevallig ook adhd maar lijkt mij inderdaad sterk dat je dat nu al zou kunnen zien.
2 maanden geleden
Mijn babytje is ook extreem wild, zelfs op het verschoon kussen. Inmiddels kan hij al rollen en hij gaat de hele box door door dat ie zijn kont omhoog gooit en zich naar voren dieuwt. Er komt zo nu en dan een baby fysio langs ivm het overstrekken, maar die gaf aan dat ze nog niet kunnen diagnostiseren dat een babytje adhd heeft. Huilt je babytje veel? Toevallig had ik gister daarover nog iets op internet gelezen
2 maanden geleden
Onze dochter is 14 weken en ook heerlijk bewegelijk, wil alles zien. In de wagen trapt ze met haar benen en kijkt ze rond, slapen doet ze niet echt, zelfde geld voor in de auto.
Ook kan ze heerlijk zelf spelen in de box en heeft ze de grootste lol met zichzelf. Liggen bij je, is niet haar favoriete bezigheid.
Ik zie onze dochter vooral als een alert kind, die sociaal is, zelfstandig, bewegelijk en graag alles wilt zien en gewoon heel vrolijk.
Ik ben van mening dat het vooral karakter eigenschappen zijn en dat het echt nog te vroeg is om wat te zeggen over ADHD. Een kind is zoals hij/zij is en geniet ervan, zou je vooral geen zorgen maken.
2 maanden geleden
Hier ook super beweeglijke en kletsgrage baby: ligt nooit stil. Ik was er eigenlijk gewoon vanuit gegaan dat het een persoonlijkheidsdingetje was - heb me er in ieder geval nooit zorgen over gemaakt.