21 Reacties

vorig jaar

Hier ook heel erge last van door ijzerpillen die ik moet nemen. Je kan lactulose stroop halen die mag je veilig gebruiken tijdens de zwangerschap. Ik heb de lactulose stroop van het kruidvat merk en werkt top. Je zou eventueel ook de huisarts morgen kunnen bellen en macrogol kunnen vragen dat werkt bij mij ook goed en ook veilig te gebruiken.

vorig jaar

Reactie op MamavanNoah40

Hier ook heel erge last van door ijzerpillen die ik moet nemen. Je kan lact ...
Super dank je wel!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Roosvicee laxo of pruimen! Het zal sowieso eventjes ongemakkelijk zijn maar daarna ben je er wel vanaf

vorig jaar

2 eetlepels olijf olie en een halve citroen met een beetje warm water. Koffie Roos vice lacto werkt ook goed.

vorig jaar

poosje gaan liggen met warme kruik op de buik helpt hier goed!

vorig jaar

Ik heb ook last van obstipatie, maar daar gelukkig geen pijn bij. Ik heb een klein tijdje op Curaçao gewerkt in het ziekenhuis. Daar gaven ze soms “bommetjes”: movicolon opgelost in pruimensap. Er zat nog een derde iets bij, maar dan ben ik helaas vergeten. Werkte als een tierelier. Je zou ipv movicolon ook metamucil kunnen halen bij de drogist. Succes!

vorig jaar

Ik heb eerder in de zwangerschap van de huisarts Macrogol gekregen. Oplossen in water en deze moet je ontlasting verzachten waardoor je makkelijker gaat. Mag dus tijdens zwangerschap, misschien even contact opnemen met je vk/dokter? Sterkte!

vorig jaar

Misschien dat een Microlax de oplossing voor je is. Het is een mini klysma, waarbij je van onderen hopelijk de prop die dwars zit kwijt raakt. Sterkte!

vorig jaar

Reactie op Anoniem262001

poosje gaan liggen met warme kruik op de buik helpt hier goed!
en eventjes op de wc gaan zitten met een krukje (of iets dergelijks) onder je voeten

vorig jaar

Als er een blokkade zit hebben veel van bovenstaande tips geen zin (op dit moment). Wel fijn om in het vervolg te gaan gebruiken zoals movicolon of lactulose. De blokkade moet eerst weg, die wordt nu niet meer zacht. Ik zou eenmalig voor een Microlax klysma of bysacodyl zetpil gaan. Overleg dit even met je verloskundige! Dit kun je zonder recept halen bij de Kruidvat. Een Microlax klysma werkt het best: dit maakt je ontlasting zacht en zorgt dat je darmen dusdanig geprikkeld worden dat je ontlasting er haast vanzelf uit komt. Ik heb dit eenmalig gebruikt tijdens mijn zwangerschap maar het wel even overlegd met mijn verloskundige. Succes, ik weet hoe vervelend het is!

vorig jaar

Voor de situatie nu zou ik ook microlax aanraden! En een goede toilethouding helpt ook (voeten op een huishoudkrukje zetten kan bijvoorbeeld verschil maken). Voor de komende dagen kan je ook een tijdje psylliumvezels gebruiken. Dat kan je gewoon bij de drogist kopen en het effect is een beetje vergelijkbaar met macrogol, alleen dan is het 100% natuurlijk. Heel hard drukken is in ieder geval niet goed: daardoor komt het er meestal niet uit en je kan er ook aambeien door krijgen. Sterkte, obstipatie kan echt heel vervelend zijn!

vorig jaar

Wat onwijs vervelend! Misschien helpen van die psylium husks

vorig jaar

Ik had dit aan het begin van de zwangerschap ook heel erg. ik had nog van die microlax zakjes liggen, die mocht ik gebruiken van de VK en HA. als het echt niet lukt kun je nog een clisma overwegen..

vorig jaar

Reactie op Anoniem262001

en eventjes op de wc gaan zitten met een krukje (of iets dergelijks) onder ...
Ja dit werkt heel goed!!

vorig jaar

Pruimensap werkt echt top bij mij. Nooit problemen gehad met naar toilet gaan maar laatste weken gaat het moeizaam. Prukmensap is makkelijk te verkrijgen in de supermarkt ook

vorig jaar

Ik heb dit voorgeschreven gekregen van de huisarts sindsdien niet meer verstopt geweest. Verder eet ik veel pruimen en kiwis, kiwi voor de vezel en pruimen werken laxerend.

vorig jaar

Pruimen, bio kefir, pre en pro biotica hebben bij mij geholpen.

vorig jaar

misschien nog een tip wat hier helpt, naast het eten en of drinken van bepaalde producten. klinkt heel gek maar een zetpil met extra vaseline erop via je anus naar binnen drukken als het dan los komt, glijdt je ontlasting er makkelijker uit, minder snel last van aambeien of gesprongen adertjes. Hier hielp dat wel om dat eerste zetje even te geven als je wel aandrang krijgt om weet naar de wc te gaan
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorig jaar

Hey allemaal super bedankt had vk gebeld en raadde me zakjes aan van kruidvat echter toen mijn vriend ze ging halen nam mijn lichaam het helemaal over, heel raar wat er gebeurde maar het begon uit zichzelf te persen en leek wel of het pijn of geen pijn het moet eruit, had geen controle erover. Uiteindelijk erg opgelucht dat het toch gelukt is, ga wel even paar dagen door met de zakjes want heb wel vaker dat het niet gaat. Heel erg bedankt voor alle adviezen

vorig jaar

je zou nog magnesium citraat kunnen proberen? Werkt als een malle op de darmen.. bij mij althans ^_^