21 Reacties
één maand geleden
Hi, herkenbaar, hier ook zoekende geweest en hopen dat ik de oplossing kon vinden.
Wat lijkt te werken bij ons is de wakker tijden tijdelijk verkorten overdag naar 1.5 uur. En dan alleen naar de wakker tijden kijken en niet naar hoe lang ze slaapt. Dus ook na een slaapje van 30 a 45 min. 1,5 uur wakker tijd aanhouden en weer naar bed. Was soms wel lastig met de voedingen maar ze sliep toen ineens weer door in de nacht. Dus van 19:00uur tot 7:00uur.
Helaas duurde dit maar 2 weken. Omdat haar dagritme weer wat verschoof. Maar nu komt ze gemiddeld nog 1 a 2 x per nacht en overdag hebben we nu een lekker ritme te pakken. Nu heeft ze een wakkertijd van 2 a 2.5 uur.
6:30 /7:00 uur wakker
7:30uur fles
8:30 / 9:00 uur 45 min slaap
10:00/10:30 uur fruit
11:00uur fles
11:30/12:00uur slapen 2 uur
15:00uur fles
16:00/16:30uur 30 min slapen
17:30uur groente
18:15uur slaapritueel hier badderen
19:00uur fles en de nacht in.
Hoelang het zo goed gaat geen idee maar we genieten er maar van..
Wellicht heb je er wat aan :)
Maak je haar nog wakker voor de fles van 22:30 a 23:00uur ? Daar zou je dan wellicht mee kunnen stoppen en kijken wat er gebeurd voor een paar nachten. Wellicht slaapt ze gewoon door en komt ze dan rond 3 uur voor een fles en drinkt ze deze leeg om vervolgens weer een paar uur door te slapen.
Succes en ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes
één maand geleden
Reactie op SB19881416
Hi, herkenbaar, hier ook zoekende geweest en hopen dat ik de oplossing kon ...
Ik probeer nu ook een wakkertijd van 2/2,5 uur en dan slaapt ze 3x 40min. Ik heb zelf een paar keer 3 uur geprobeerd in de hoop dat ze zelf een slaapje koppel..maar helaas.
Koppelt je kindje zelf het middagslaapje?
Ze wordt zelf wakker voor de fles. Heb geprobeerd om geen fles te geven maar dan is de onrust nog groter.
één maand geleden
Hoihoi! Je geeft aan dat je dochter zelfstandig in slaap kan vallen, dat is mooi want dat is de eerste stap. Mijn gedachten als ik dit lees zijn:
-de wakkertijd van 2.5 uur lijkt me te lang als er alleen hazenslaapjes worden gedaan. Die wakkertijd is gebaseerd op kindjes die lange slaapjes doen, maar met hazenslaapjes zal je dochter eerder moe zijn en zou ik haar eerder op bed leggen. Te laat in bed leggen werkt oververmoeidheid en daarmee weer hazenslaapjes in de hand
- Het tweede waar ik aan denk is dat je eens zou kunnen proberen zonder het Nunki lakentje. Je dochter is op een leeftijd dat ze geen reflexen meer heeft waarvan ze wakker kan worden en waar haar lijf waarschijnlijk juist bewegingsdrang heeft, ook in haar slaap. Het kan haar misschien wakker maken dat haar bewegingen worden beperkt .
Geen idee of deze gedachten enig verschil maken, maar misschien heb je er iets aan. Anders kan ik je altijd nog adviseren om een slaapcoach in te schakelen, dat hebben wij bij onze oudste gedaan toen hij 6 maanden was en wij ook zo gesloopt waren, binnen korte tijd ging het veel beter. Geloof me, het is het meer dan waard. Bij ons was alleen een telefonisch consult nodig
één maand geleden
Reactie op Ser_
Hoihoi! Je geeft aan dat je dochter zelfstandig in slaap kan vallen, dat is ...
Oh wat goed om te horen dat jullie daar zoveel baat bij hebben gehad. Ik twijfel er ook over om te doen. Klinkt zo gek dat ze met een consult al zoveel kunnen doen. Wat waren de tips) veranderingen bij jullie?
één maand geleden
Hee! Wij hebben ook een slaapconsult gehad en dit heeft zó geholpen. Bij ons waren het wat puntjes op de i, dus een klein consult van 25 min was genoeg (Bureau van Slaap). Dat kostte €55. En was het echt waard. Bij ons was de wakkertijden (met name einde middag) het issue. Nu we dat beter doen, zitten we niet meer vanaf 21u met een baby beneden. Het gaat nog niet perfect, maar wel beter behapbaar. Als je zo moe bent en het zo lastig vind om een patroon te doorbreken zou ik het zeker overwegen. Ja, het is even een investering... maar slaap is goud waard!
Bij ons heeft ze ook maanden onder een nunki lakentje geslapen. Maar we merkten dat ze er boos door werd de laatste weken. We zijn d'r nu achter dat ze dus graag op d'r zij slaapt en dat dus beperkt werd door t lakentje.... Wellicht nog het proberen waard! Succes 🍀
één maand geleden
Reactie op Hannahrosie
Oh wat goed om te horen dat jullie daar zoveel baat bij hebben gehad. Ik tw ...
Ons zoontje kon toen nog niet zelfstandig in slaap vallen dus daar hebben we toen hulp bij gehad. Maar daarnaast ging het voor een groot gedeelte ook om voeding, zo gaven wij vaak een fruithapje voor het slapen, maar werd ons de tip gegeven dat eens na het slaapje te doen omdat de suikers in het fruit de slaap drang kunnen tegen werken. Dus al met al werd er gekeken naar hoe hij in slaap viel, op welke tijden, welk voedingsschema het handigst was etc. Maar de gaan aan de slag waar jij het meestr hulp bij nodig hebt, vaak horen ze aan je verhaal wel waar de knelpunten liggen. Hoor van meerdere mensen goede ervaringen. Bij niet iedereen werkt het even goed, maar eigenlijk hoor ik van iedereen wel terug dat het in ieder geval iets heeft geholpen en bij sommigen zelfs heel veel. Echt als je zo gesloopt bent als je zegt dat je bent, gun het jezelf en probeer het gewoon (als het ook maar enigszins financieel kan), want dat helpt uiteindelijk het hele gezin
één maand geleden
Hoe is jouw dochter verder overdag?
Hier zijn de nachten ook altijd onrustig. 3 uur kunnen slapen achtereen is een privilege en komt misschien 1x in de week voor. Ze wordt al-tijd huilend (eerder krijsend) wakker. Ze slaapt al in ons bed naast mij, maar ook dan overstuur wakker worden.
Bij ons is de onrust ook aanwezig buiten het slapen om. Snel huilen, altijd vastgehouden willen worden. Zelf begin ik te twijfelen of er (buiten haar KMA) niet toch iets onderliggends speelt. Hebben jullie al andere dingen uitgesloten? Ik heb zelf voor volgende week een afspraak gemaakt bij een manueel kinderfysiotherapeut.
één maand geleden
Reactie op Saar1705
Ik probeer nu ook een wakkertijd van 2/2,5 uur en dan slaapt ze 3x 40min. I ...
Ja ik bedoel dat je de wakker tijd zou kunnen verkorten dus na 1.5 uur wakker weer op bed leggen. De wakkertijd van2 a 2,5 uur is te lang dat zou er voor kunnen zorgen dat ze haze slaapjes gaan doen dit was bij ons het geval .
Blijft zoeken hoor elke kindje is weer ander hoop echt dat jullie een doorbraak krijgen en anders idd een slaapcoach.
Succes
23 dagen geleden
Hi allemaal,
Dank voor jullie reacties!
Meerdere hebben de tip gegeven om de wakkertijden in te korten naar 1,5 uur. Ik heb het dit weekend geprobeerd maar ze deed erg moeilijk waardoor we weer op 2 - 2,5 uur uitkwamen🙈
De reden dat ik langere wakkertijden van 2-2,5 uur aanhield is omdat ik online lees dat je bij kortere wakkertijden hazenslaapjes in stand kan houden. Ik ga deze week toch kortere wakkertijden proberen. Wie weet..
We zijn gestopt met het nunki lakentje en sindsdien draait ze op haar buik😅 en slaapt ze dus ook beter 😅 ze heeft nu 2 nachten blokjes van 3-4 uur geslapen wat al een hele verbetering is! Maar dit doet ze echt sinds kort want tot 2 weken geleden gebruikten we het lakentje niet.
Ik ga kortere wakkertijden proberen en zal jullie dan updaten 😁
23 dagen geleden
Reactie op wensvoornummer2
Hee! Wij hebben ook een slaapconsult gehad en dit heeft zó geholpen. Bij on ...
Ah wat fijn dat een consult positief heeft uitgepakt! Ja en dan is dat het geld helemaal waard (het geld kan me op dit moment echt gestolen worden, wil gewoon slapen🤣)! Het gaat nu ietsjes beter, ze heeft 2 nachten blokjes van 3-4 uur geslapen. Hopen dat het vanaf nu beter gaat. Ik ga ook werken aan de wakkertijden. Een consult kan geen kwaad dus denk dat ik die gewoon ga boeken😁
23 dagen geleden
Reactie op frummeltje1
Hoe is jouw dochter verder overdag?
Hier zijn de nachten ook altijd onrus ...
Ach jullie hebben het ook even pittig...i feel you!
Goed dat je langsgaat bij een fysio.
Mn dochter heeft last gehad van kma en verborgen reflux wat ook niet mee heeft geholpen. Denk dat het nu wel beter gaat met de klachten maar ik blijf het vreemd vinden dat ze echt ieder uur wakker is...
7 dagen geleden
Reactie op viviicho
Wauw alsof ik dit bericht zelf geschreven heb, precies hetzelfde. Laat me w ...
Ze heeft in de 1ste week, bij het inkorten van de wakkertijden, slaapjes geweigerd. Het was echt een strijd. Heb toch volgehouden en geprobeerd om max 2 uur wakkertijd aan te houden (7 maanden nu). Dit lukt nu wel en merk dat ze snachts beter slaapt. Daarnaast is het na 1-2 weken eindelijk gelukt om een slaapje te koppelen in de middag (na 7 maanden!!).
Het laatste dutje (tussen 16.00 en 17.00 uur) heeft het meeste effect, wanneer we die niet doen is ze savonds en snachts heel onrustig en wordt ze sochtends moe wakker. Ze koppelt dan overdag geen slaapjes meer. Heeft dus allemaal te maken met oververmoeidheid.
In de screenshot hieronder kan je de wakkertijden uit de gids van bureau slaap zien.
7 dagen geleden
Reactie op Saar1705
Ze heeft in de 1ste week, bij het inkorten van de wakkertijden, slaapjes ge ...
Volgens bureau slaap hebben babies 1 tot 2 weken nodig om aan het nieuwe ritme te wennen van kortere wakkertijden of een extra dutje om over de vermoeidheid heen te komen.
Ik moet wel zeggen dat de ene nacht beter gaat dan de andere nacht. Sommige nachten zijn nog steeds vreselijk. Maar ben allang blij dat er ook betere nachten tussen zitten want dat was 1 grote struggle de afgelopen 7 maanden.