17 Reacties
2 dagen geleden
Dit klinkt heel zielig zeg. Je zou nog heilwol in de luier kunnen doen. En ik zou hiermee misschien zelfs de HA bellen.
2 dagen geleden
Weleda billenzalf is te nat. Bij echt open billetjes doet dat niks. Was hier in ieder geval zo en heb het vaker gelezen op het forum.
Bij mijn zoon werkt bepanthen heel goed. Als er een AH open is in de buurt kan je dat nu nog halen.
2 dagen geleden
Hier heb ik het zelfde gehad
Mijn advies: laat het sowieso beoordelen door huisarts om te kijken of t geen schimmel is
Gebruik geen sudo
Weleda billen zalf is goed maar als t een schimmeltje is zal dit niet voldoende zijn
Bij ons heeft proshield zoooo veel geholpen
Word gebruikt in de zorg tegen incontinentie letsel
Legt een soort beschermend laagje
Daardoor bijt het niet echt in meer. Het is prijzig ( 18 eu voor tube) maar je doet er super lang mee. Echt super zielig is het he, ik was ook radeloos.
2 dagen geleden
Oh en inderdaad goed wat je doet qua luchten en met washandje schoonmaken. Eventueel met washandje met weinig wat en vooral olie de poep weghalen. Droog deppen inderdaad voordat je het insmeert.
2 dagen geleden
Mijn kleine had dit ook door doorkomende tandjes. Zoveel zure luiers ook dus ik snapte helemaal waarom het zo pijn deed. Wat ik deed was echt even onder de kraan (in badkamer wasbak of onder de douche) ipv met doekjes eroverheen schuren. Gewoon lauw water en met de hand schoonmaken. En lekker insmeren.
één dag geleden
Is het geen schimmel? Want dan kan je smeren wat je wil, dat helpt niets. Ik smeer altijd weleda billencreme. Dit werkte bij onze oudste als een raket en bij de jongste ook. Maar die had ook een schimmel en daar kan je ook gewoon een zalfje voor halen bij de apotheek. Even een foto mailen naar je huisarts! Beterschap 😘
één dag geleden
Wij hebben op aanrader vd huisarts zinkolie gehaald (van dr. Swaab). Het blijft veel beter zitten dan gewoon zinkzalven
één dag geleden
In het ziekenhuis ook gehad. Toen met doekjes met badolie gepoetst (is zachter voor de huid dan water) en inderdaad met zinkolie de huid en met name de rand om de luieruitslag heen ingesmeerd. Zo kan het niet groter worden. Als de billen open zijn smeert het vaak niet goed op de plek zelf namelijk. Dus er goed omheen bij de rand en dan zal het slinken.
één dag geleden
Mijn zoontje heeft hier regelmatig ook zo'n last van... Echt tot bloedens toe met krijsen, worstelen, gillen... Ik smeer met Dr. Leenarts, dat werkte altijd best goed. Maar je zult wel meerdere keren per dag moeten smeren. En mogelijk even de huisarts bellen, het zou namelijk ook een schimmel kunnen zijn. Dat merk je vaak als het met zalf op den duur niet minder wordt. Sterkte, het breekt je hart als je kleintje zo intens overstuur is..🥺
20 uur geleden
Aah sneu is dat he als ze zo veel pijn hebben!
Hier was ook dr swaab zinkolie de oplossing! Droogdeppen na het verschonen en dan smeerde we het er gewoon super dik op. Binnen 24u flinke verbetering! Nu smeren wij het al zodra de huid ook maar iéts rood begint te ogen en hebben we het nooit meer. Oudste is inmiddels 2,5 en de jongste heeft het nog nooit gehad.