17 Reacties

2 dagen geleden

Dit klinkt heel zielig zeg. Je zou nog heilwol in de luier kunnen doen. En ik zou hiermee misschien zelfs de HA bellen.

2 dagen geleden

Weleda billenzalf is te nat. Bij echt open billetjes doet dat niks. Was hier in ieder geval zo en heb het vaker gelezen op het forum. Bij mijn zoon werkt bepanthen heel goed. Als er een AH open is in de buurt kan je dat nu nog halen.

2 dagen geleden

Hier heb ik het zelfde gehad Mijn advies: laat het sowieso beoordelen door huisarts om te kijken of t geen schimmel is Gebruik geen sudo Weleda billen zalf is goed maar als t een schimmeltje is zal dit niet voldoende zijn Bij ons heeft proshield zoooo veel geholpen Word gebruikt in de zorg tegen incontinentie letsel Legt een soort beschermend laagje Daardoor bijt het niet echt in meer. Het is prijzig ( 18 eu voor tube) maar je doet er super lang mee. Echt super zielig is het he, ik was ook radeloos.

2 dagen geleden

Oh en inderdaad goed wat je doet qua luchten en met washandje schoonmaken. Eventueel met washandje met weinig wat en vooral olie de poep weghalen. Droog deppen inderdaad voordat je het insmeert.

2 dagen geleden

Mijn kleine had dit ook door doorkomende tandjes. Zoveel zure luiers ook dus ik snapte helemaal waarom het zo pijn deed. Wat ik deed was echt even onder de kraan (in badkamer wasbak of onder de douche) ipv met doekjes eroverheen schuren. Gewoon lauw water en met de hand schoonmaken. En lekker insmeren.

2 dagen geleden

Ja hier ook bepanthen babyzalf! Het enige wat goed werkt.

één dag geleden

Hier veel gevoeligheid voor schimmeltjes, dus ik smeer altijd al snel de miconazolzalf er op. Zetpillen zijn in deze situaties niet altijd handig, werken juist laxerend of worden bij diarree niet goed opgenomen. Wij zijn overgestapt naar orale pijnstilling, zoals Nurofen.

één dag geleden

Geen weleda of sudo gebruiken. Haal bij Kruidvat dr swaab zinkolie, dit droogt in, geneest en legt een barrière aan. Google er maar eens op, ik zweer erbij.

één dag geleden

Is het geen schimmel? Want dan kan je smeren wat je wil, dat helpt niets. Ik smeer altijd weleda billencreme. Dit werkte bij onze oudste als een raket en bij de jongste ook. Maar die had ook een schimmel en daar kan je ook gewoon een zalfje voor halen bij de apotheek. Even een foto mailen naar je huisarts! Beterschap 😘

één dag geleden

Wij hebben op aanrader vd huisarts zinkolie gehaald (van dr. Swaab). Het blijft veel beter zitten dan gewoon zinkzalven

één dag geleden

Zou zsm wat heilwol erbij doen in de luier. Dit zorgt ervoor dat er zuurstof tussen de luier en de billetjes komt en in heilwol zit lanoline

één dag geleden

In het ziekenhuis ook gehad. Toen met doekjes met badolie gepoetst (is zachter voor de huid dan water) en inderdaad met zinkolie de huid en met name de rand om de luieruitslag heen ingesmeerd. Zo kan het niet groter worden. Als de billen open zijn smeert het vaak niet goed op de plek zelf namelijk. Dus er goed omheen bij de rand en dan zal het slinken.

één dag geleden

Ik zou billencreme van dr. Leenarts aanraden. Heb al een hoop geprobeerd, maar deze vind ik de beste. Geen parfum, bevat relatief veel zinkzalf. Onze baby had door antibioticakuur ook flinke luieruitslag, na twee dagen zagen we al verbetering.

één dag geleden

Mijn zoontje heeft hier regelmatig ook zo'n last van... Echt tot bloedens toe met krijsen, worstelen, gillen... Ik smeer met Dr. Leenarts, dat werkte altijd best goed. Maar je zult wel meerdere keren per dag moeten smeren. En mogelijk even de huisarts bellen, het zou namelijk ook een schimmel kunnen zijn. Dat merk je vaak als het met zalf op den duur niet minder wordt. Sterkte, het breekt je hart als je kleintje zo intens overstuur is..🥺

21 uur geleden

Wij gebruiken herbruikbare luiers.

20 uur geleden

Aah sneu is dat he als ze zo veel pijn hebben! Hier was ook dr swaab zinkolie de oplossing! Droogdeppen na het verschonen en dan smeerde we het er gewoon super dik op. Binnen 24u flinke verbetering! Nu smeren wij het al zodra de huid ook maar iéts rood begint te ogen en hebben we het nooit meer. Oudste is inmiddels 2,5 en de jongste heeft het nog nooit gehad.

19 uur geleden

O zo zielig hè!! Bij mijn oudste ook gehad. Niks hielp. Uiteindelijk een ingeving gekregen en purelan van Medela erop gesmeerd (is tenslotte voor ‘vochtige/afgesloten borsten) en t was na 1 nacht al bijna helemaal dicht. Sterkte ermee, hoop dat t snel verdwijnt.