10 Reacties
4 maanden geleden
Wilt niks zeggen hoor. Ik heb drie dagen gehad dat mijn rechter borst maar 40 cc mee kolfte en links veel meer. Kan komen door je hormonen of door het stofje die je niet krijgt bij het kolven maar wel bij live bv. Na 3 dagen was het bij mij weer normaal en stond rechts op klappen. Ik heb wel de kleine meer rechts aangelegd om het wat meer te stimuleren ook al was het maar elke keer 5 min extra. Succes ermee!
4 maanden geleden
Ik heb met kolven ook altijd een borst de helft van de andere!
En ik heb 2 lekschaaltjes gekocht en bijna altijd is de ene kant bijna leeg en de andere kant veel gelekt.
Het voelt emotioneel wel alsof de hele productie op 1 borst draait, maar blijkbaar werken ze goed samen🤣✌️
4 maanden geleden
Als ik jou was zou ik niet extra kolven. Sowieso moet je wat je kolft niet vergelijken met wat er uit je borst komt. Je kindje kan namelijk hier meer uit halen dan een kolf. Als je je zorgen maakt zou ik eerst overleggen met een lactatiekundige of je hier iets mee moet doen. Zonde om het de boel te verstoren als dit niet nodig is. En volgens mij is het niet nodig, zoals sommige andere ook zeggen, het is echt normaal dat bij de één er meer uit komt dan bij de ander. Dat wil niet zeggen dat een borst niet werkt.
4 maanden geleden
Dus er komt 150ml uit in kolven? Lijkt me ruim voldoende voor een baby uit mei, dus niets mis mee!!
4 maanden geleden
Ik heb dit ook, standaard komt er uit rechts minder dan uit links bij kolven. Ik maak me ook zorgen of mijn kindje dan wel genoeg krijgt met live bordtvoeding dus fijn om de bevestiging te krijgen in dit topic dat dit heel normaal is en bij meer mensen zo is
4 maanden geleden
Alsof ik dit zelf gevraagd had! Al 2 dagen uit 1 borst 40 a 50ml en uit de andere 120 🫨 had ook zorgen dat productie uit 1 sterk terugloopt en dat ik dan meer moet kolven of aanleggen daar. Ik let nu ook goed op de poep en plasluiers en wilde even naar inloop van het ch voor extra wegen. Fijn dat ik niet de enige ben en geruststellende reacties 😊
4 maanden geleden
Herkenbaar! Hier loopt links prima en rechts blijft nogal achter, inderdaad nog niet de helft van wat ik met links kolf. Rechts is ook pijnlijker en als ik borstontsteking heb Is dat tot nu toe ook altijd rechts. Mijn lactatiekundige gaf aan dat bijna iedereen zoiets heeft, dat de ene borst makkelijker gaat dan de ander. Gewoon normaal blijven voeden was haar advies, zolang baby genoeg krijgt uit 2 borsten is het allemaal prima.
Ik ben zelf een beetje bang dat ik scheef ga worden als rechts zoveel minder produceert, maar tot nu toe valt dat mee😊
4 maanden geleden
Mijn rechterborst heeft altijd minder geproduceerd als mijn linker. Dat heb ik gewoon zo gelaten. Mijn eerste zoon 15 maanden mee gevoed en nu mijn tweede zoon. Ze groeien allebei goed, dus dat een borst minder produceert hoeft echt geen probleem te zijn. Ik zou het lekker zo laten.