21 Reacties

één maand geleden

Heey! Wij hebben dit ook gehad bij onze oudste zoon, ook rond de 3/4 maanden. Wilde niet bij mij aan de borst drinken en ook niet uit de fles. We zijn zelfs naar de huisarts geweest om te kijken wat er aan de hand was. Uiteindelijk is hij uit de fles gaan drinken (smalle hals Dr. Brown's) terwijl we door de kamer liepen. Hij zag zo van alles, was hierdoor afgeleid en ging zonder erg zomaar ineens drinken. Voor ons was dit de enige manier die werkte, heb ook even gegoogled toen. Hopelijk gaat het bij jou ook lukken! Succes!

één maand geleden

Hey! Hier helaas geen tips maar wij zitten in precies hetzelfde schuitje. Sinds een week wil onze dochter ook de fles niet meer pakken (zit nu ook middenin sprong 4). Ze moest vandaag voor het eerst naar de opvang en ik weer aan het werk. Wij dachten: op een gegeven moment zal ze wel zo'n trek hebben dat ze de fles wel zal pakken, maar helaas.. met moeite hebben ze op de opvang er 50 ml in gekregen. Ik ben dus maar eerder naar huis gegaan zodat ik haar zelf kon voeden.

één maand geleden

Hier helaas ook hetzelfde verhaal.. Ik probeer het inmiddels al een week met allerlei trucjes, maar tevergeefs. Nu ook de Lansinoh fles aangeschaft en er vandaag toevallig 30ml ingekregen, maar daar bleef het ook bij🤣

één maand geleden

Wij waren een lange tijd gestopt met het flesje aanbieden. Ik gaf fulltime borstvoeding, destijds pakte ze de avent fles. Nu wilt ze alleen de MAM fles met speen 0 erop. Ik ben de fles gaan aanbieden op de momenten dat ze geen honger had. Ik had gelezen dat ze niet iets ‘nieuws’ willen leren als ze honger hebben. De eerste paar keren kwam ik niet verder dan 15 a 30cc per keer. Inmiddels bied ik elke dag 1 flesje aan en drinkt ze 100cc dus krijgt ze nu een flesje ipv live borstvoeding. Mocht je kindje de fles weigeren en het is wel tijd voor een voeding. Wacht dan 15 a 30 minuten met het aanbieden van je borst. Kleintjes zijn zo slim om te onthouden als ze de fles weigeren dat ze dan gelijk de borst krijgen. Veel succes!🍀

één maand geleden

Reactie op Nikitaja

Hey! Hier helaas geen tips maar wij zitten in precies hetzelfde schuitje. ...
Jeetje zeg oh wat een ellende. Zo niet fijn dit. Heb je ook al andere flessen geprobeerd?

één maand geleden

Reactie op Daniqueb3

Wij waren een lange tijd gestopt met het flesje aanbieden. Ik gaf fulltime ...
Dank je wel voor jouw tips! Ik ga dit toepassen.

één maand geleden

Reactie op Jessica0401

Hier helaas ook hetzelfde verhaal.. Ik probeer het inmiddels al een week me ...
Verdorie zeg. Echt balen dit. En ik moet zeggen het geeft me flink wat stress. Heb precies bij mijn dochter gedaan wat ik bij mijn zoontje deed 3 jaar terug, nooit problemen gehad.

één maand geleden

Reactie op waitingstar

Verdorie zeg. Echt balen dit. En ik moet zeggen het geeft me flink wat str ...
Ja echt super vervelend. Ik blijf het gewoon dagelijks proberen en volgende week komt er waarschijnlijk een preverbaal logopediste langs. Mocht je iets gevonden hebben dat werkt, dan hoor ik het graag 😊

één maand geleden

Reactie op Jessica0401

Ja echt super vervelend. Ik blijf het gewoon dagelijks proberen en volgende ...
Zeker! Doe ik. Je mag me ook een vriendschaps verzoek doen. Als jij iets gevonden hebt wat werkt hoor ik het ook heel graag. Heb je er ook druk achter zitten omdat je weer aan het werk moet?

één maand geleden

Reactie op waitingstar

Jeetje zeg oh wat een ellende. Zo niet fijn dit. Heb je ook al andere fles ...
Ja we hebben drie soorten flessen geprobeerd. Degene die ze eerst wel prima pakte, daar moet ze nu juist het minst van hebben, de Difrax fles. Gisterenavond was ik er helemaal klaar mee, dus toch maar even een berichtje naar een preverbale logopedist gedaan. In de hoop dat zij kan helpen. ☺️

één maand geleden

Hier is drinken ook drama. Heeft altijd flesvoeding gekregen. Draait steeds met z’n hoofd, heel beweeglijk. Echt irritant 😂🥲 Ik las hier net hetzelfde als wat ik doe. Lopen met hem op de arm en de fles in de mond. Werkt hier goed! Kan hij idd lekker kijken.

één maand geleden

Reactie op Nikitaja

Ja we hebben drie soorten flessen geprobeerd. Degene die ze eerst wel prima ...
Kan me voorstellen. Frustrerend

één maand geleden

Reactie op BB1121

Hier is drinken ook drama. Heeft altijd flesvoeding gekregen. Draait steeds ...
Ik ga dit proberen thanks voor de reactie. Zou het misschien bij de sprong horen? Heb inmiddels wat verschillende flessen gekocht

één maand geleden

Reactie op waitingstar

Ik ga dit proberen thanks voor de reactie. Zou het misschien bij de sprong ...
Denk ik ja!

één maand geleden

Reactie op waitingstar

Kan me voorstellen. Frustrerend
Gisterenavond tijdens een droomvoeding, aangezien ze dan natuurlijk half slaapt, weer een flesje geprobeerd, ditmaals de Lansinoh fles, en dit ging er zonder problemen in! Misschien is dit voor jou ook het proberen waard?

één maand geleden

Hier ging ze ook ineens weigeren, ik ben nu elke dag aan het oefenen. En ze neemt het zelfs van mij aan (dit was in het begin echt niet te doen). Ik geef een klein beetje vers afgekolfde melk, op een moment dat ze niet hele erge honger heeft en in een goed humeur is (dus niet moe etc.) ze neemt het vaak gewoon in mijn armen maar soms helpt het als ze aan het spelen is (in haar wipstoeltje bijvoorbeeld). Ik hoop zo dat ze binnenkort dan ook gewoon makkelijk haar flesjes drinkt bij opa en oma. Maar elke dag dus even oefenen heeft hier tot nu toe geholpen, vanochtend klokte ze zo 50 ml weg (dat is heel veel voor haar haha).

één maand geleden

Reactie op Taurus1994

Hier ging ze ook ineens weigeren, ik ben nu elke dag aan het oefenen. En ze ...
Ooohh wat fijn! Wat goed te lezen. Hier ook elke dag aan het oefenen. Maar dit soort verhalen helpen enorm om zelf niet gefrustreerd te raken. Merk ook dat ze enorme sprongen qua ontwikkeling maakt. Misschien is dat ook de reden. En aan de borst drinkt ze ook heel onrustig op t moment.

één maand geleden

Hier pakte ze na een tijdje geen fles aangeboden gekregen te hebben de fles ook niet meer. Eerst paar keer elke dag geprobeerd, maar werkte niet en heb het toen laten rusten. Vandaag weer geprobeerd en hoera! Fles leeggedronken! - glazen lansinoh fles - fles & speen warm gemaakt onder de kraan - vers gekolfde melk - dochter had trek en heb ik in de newborn set van de kinderstoel laten zitten tijdens het drinken. Hoop dat het bij jullie ook gauw lukt!

één maand geleden

Goed nieuws, 2 weken later en heel veel stress. Mw pakt de bibs fles! Ze heeft ook de bibs speen. Vandaag 2x 100cc gedronken, bij mijn man. Wat een opluchting. Uiteindelijk hielp het om de speen van de fles te halen en die haar regelmatig in haar mond stoppen/spelen. En wat denk ik ook helpt is dat ze sinds gister zelf kan omrollen. Mogelijk was dat ook een obstakel waardoor alles in de hobbel was.

één maand geleden

Reactie op waitingstar

Goed nieuws, 2 weken later en heel veel stress. Mw pakt de bibs fles! Ze h ...
Ohh wat fijn! Hier helaas nog steeds geen succes geboekt. Mag ik vragen wanneer je haar dan met de speen liet spelen? Ik pak alle tips met beide handen aan hahah