Ik zit met een probleem en ik weet het gewoon niet meer.. Excuus voor het lange verhaal, maar dit geeft het beste de situatie weer. Het zou me enorm helpen als jullie even meelezen :)
'S nachts slaapt ons zoontje van nu 7,5 week wel in zn co sleeper maar van 10 uur' s ochtends tot denk 6 à 7 uur 's avonds wil het gewoon niet lukken.
Hij heeft tot nu toe altijd bij 1 van ons in de draagzak gezeten omdat dat de enige manier is waarop hij slaapt. Dat begint aardig zwaar te worden (hij is nu ongeveer 6,5 kg namelijk) en mijn vriend is weer begonnen met werken, wat het extra zwaar maakt voor mij. Ook kan ik daardoor niet kolven, dus dat schiet ook niet op.
Hem slapend in bed leggen, lukt soms wel, maar dan is hij vaak binnen 1 à 10 min weer wakker. Moe maar wakker in bed leggen werkt voor geen meter, want zodra hij het bed raakt, begint hij meteen met huilen. Naarmate de tijd vorderd, wordt het alleen maar erger en gaat het naar keihard gillen. Zo hoog dat mn oren gewoon pijn doen. Hij loopt helemaal rood/paars aan en de tranen lopen over zijn wangen. Ik ben niet van de uithuilmethode dus ik probeer ernaast te blijven met een speen, zingend, aai over zn bol, sussen etc. Ik heb het allemaal geprobeerd. Soms leg ik hem wakker in bed maar dan ligt hij klaarwakker om zich heen te kijken, maar uiteindelijk gaat dit ook over in het huilen.
Ik heb al geprobeerd routine aan te brengen en hem voor te bereiden op het overdag gaan slapen (in een donkere kamer overigens met baarmoedergeluiden, net zoals 's nachts).
Kinderwagen en maxicosi werken ook niet.. We zitten vastgeclusterd aan huis en hebben weinig tijd voor onszelf.
Ik geef borstvoeding en we zijn al langs de osteopaat geweest. Wat spieren waren gespannen, maar geen ernstige blokkades. Op de verschoonmat en op ons bed en onze bank kan hij wel plat liggen, dus daar ligt het niet aan. Zijligging heb ik trouwens ook al tig keer geprobeerd.
Over 4 weken moet ik weer gaan werken en ik heb echt enorme stress. Mijn moeder past de eerste maand op, maar daarna gaat hij naar de opvang.
Ik blijf het tot nu toe proberen maar uiteindelijk krijgt hij uren geen slaap. In de draagzak is hij daarna binnen 2 min weg.
Ik wil hem ook graag bij me houden, dat is moeder natuur, maar op een gegeven moment moet het helaas anders en dat punt is nu aangebroken :(
Als iemand tips heeft, dan hoor ik dat heel graag want dit is echt geen doen!
Nog even een fotootje van onze liefste Felin 💕